Και ενώ με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος το βράδυ της Κυριακής, έπειτα από μια μαραθώνια κατάθεση 7,5 ωρών, επεκτείνεται η διερεύνηση των ευθυνών στο θέμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις πολλά και αμείλικτα στα χείλη όχι μόνο των 57 οικογενειών των θυμάτων, αλλά και σε ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.
Ειδικός Εφέτης ανακριτής αναλαμβάνει την έρευνα, αναζητώντας ποινικές ευθύνες όλων των εμπλεκομένων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων των υπευθύνων, υπηρεσιακών παραγόντων, του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, και των θυγατρικών του, όπως επίσης και τις ευθύνες που αφορούν τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Την ίδια ώρα η Οικονομική Εισαγγελία ξεκινά μεγάλη έρευνα για τα έργα που δεν υλοποιήθηκαν στον ΟΣΕ. Στο πλαίσιό της θα εξεταστούν πλήρως όλες οι συμβάσεις σε βάθος χρόνου, τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί, καθώς και η υλοποίηση ή μη των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού έργου.
Οι εργασίες της κυβερνητικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την αποτίμηση από διοικητική και τεχνική άποψη των συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων θα διενεργηθεί εκ παραλλήλου και το πόρισμα της θα διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη ώστε για να καταστεί μέρος της δικογραφίας, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, την πόρτα της ανακρίτριας πέρασε χθες και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος κλήθηκε ως μάρτυρας, κάτι που θα γίνει και με τους υπόλοιπους καθώς και με το λοιπό προσωπικό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας.
Οι έρευνες έχουν εστιαστεί στην κατάθεση του 59χρονου σταθμάρχη, που δηλώνει πως ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ τουλάχιστον για μια ώρα θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης. Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.
«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη» φέρεται να ισχυρίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης στην ανακρίτρια.
Στο κάδρο των ερευνών φέρεται να μπαίνει και έτερος σταθμάρχης η βάρδια του οποίου, το βράδυ που σημειώθηκε η τραγωδία, ξεκινούσε στις 2 το μεσημέρι και τελείωνε στις 11 το βράδυ. Για μία ώρα, από τις 10 μέχρι τις 11, θα έπρεπε να βρίσκεται στο πόστο του, μαζί με τον 59χρονο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε περίπου μισή ώρα πριν από την λήξη της βάρδιας του, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο.