Μία φορά την εβδομάδα η όχληση από εισπρακτικές εταιρείες

 
Οι διατάξεις θα ισχύουν και στις περιπτώσεις που η ενημέρωση γίνεται από δικηγόρους

Ενημερώθηκε: 19/12/16 - 17:55

Μια φορά την εβδομάδα (και όχι ανά δύο ημέρες που ισχύει σήμερα) θα επιτρέπεται στις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών να επικοινωνούν με υπερχρεωμένους δανειολήπτες ενώ οι διατάξεις για την προστασία των οφειλετών θα ισχύουν και στις περιπτώσεις που η ενημέρωση γίνεται από δικηγόρους.

Οι σχετικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας αποτελούν προτάσεις της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και παρουσιάστηκαν στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς που συνεδρίασε υπό τον γγ Καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη.

Συγκεκριμένα με τις αλλαγές που προτείνονται θα θωρακίζεται η συχνότητα της ενημέρωσης (άπαξ εβδομαδιαίως) ακόμη και στις περιπτώσεις που ο πιστωτής έχει αναθέσει το έργο σε περισσότερες από μία εταιρίες ενημέρωσης.

Γίνεται πιο αυστηρός ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη ώστε η επικοινωνία να γίνεται αποκλειστικά με τον ίδιο ενώ θα εξαιρεθούν από τις διατάξεις περί μη όχλησης τους μεσημεριανές ώρες καθώς και από το πλαφόν στο πλήθος των επικοινωνιών τα νομικά πρόσωπα οφειλέτες.

Σε σχέση με τους δικηγόρους οι οποίοι θα καλύπτονται στο εξής από το νόμο, για τυχόν παραβάσεις θα επιβάλλονται κυρώσεις στον πιστωτή πέρα από τις ενδεχόμενες κυρώσεις που θα επιβάλλουν τα όργανα των δικηγορικών συλλόγων.

Σχετικά Θέματα:

Επιτρέπεται η καταγραφή συνομιλίας των εισπρακτικών εταιρειών με συγγενείς οφειλετών

Και οι δικηγόροι στο ¨στόχαστρο” της ΓΓ Εμπορίου για τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών

Παράνομη η ενημέρωση για χρέη οφειλέτη σε τρίτα πρόσωπα