Συνεχίζει εν μέσω πολέμου τις απειλές η Μόσχα για την αυτοκεφαλία

 
Συνεχίζει εν μέσω πολέμου τις απειλές η Μόσχα για την αυτοκεφαλία

Ενημερώθηκε: 03/03/22 - 17:58

Μπορεί όλος ο πλανήτης να παρακολουθεί το τι συμβαίνει στην Ουκρανία λόγω της ρωσικής εισβολής , ωστόσο ο ισχυρός άνδρας του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα σε συνενετευξή του στο Orthodoxie.com επιτέθηκε κατά πάντων και κυρίως κατά του κ.Βαρθολομαίου και των Ελληνόφωνων Εκκλησιών συνεχίζοντας τον πόλεμο για την αύξηση της επιρροής .

“Δεν περιμένουμε τίποτα από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Ας απαντήσει για τα έργα του στην Εσχάτη Κρίση και στο δικαστήριο της εκκλησιαστικής ιστορίας. Αυτή είναι η δουλειά του, η ευθύνη του. Δεν μας αφορά καθόλου τώρα. Έχουμε διακόψει την κοινωνία με τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και για εμάς τα προβλήματα που δημιουργεί δεν είναι προβλήματα», τόνισε.

Αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά και στο ζήτημα της αυτοκεφαλίας όπου επιτέθηκε στον ελληνικό κόσμοι στους οποίους χαρακτήρισε αφελείς και ανίκανους:»Υπάρχουν ακόμη μερικοί αφελείς και ανίκανοι στον ελληνικό κόσμο που πιστεύουν ότι η Μόσχα κρατά με το ζόρι την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας στη δικαιοδοσία της. Άκου, πώς μπορούμε να την κρατήσουμε με το ζόρι, τι μέσα έχουμε για αυτό; Δεν υπάρχουν κονδύλια. Δεν μπορούμε να έρθουμε ούτε στην Ουκρανία. Για παράδειγμα, μου έχουν απαγορεύσει την είσοδο εκεί για σχεδόν δέκα χρόνια - έτσι αποφάσισε ο πρώην πρόεδρος αυτής της χώρας, κ. Ποροσένκο (...) Εάν η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας ήθελε αυτοκεφαλία και ζητούσε από τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, θα υπήρχε κάποια διαδικασία που πιθανότατα θα οδηγούσε σε αυτοκεφαλία - δεν ξέρω, είναι δύσκολο να μαντέψω τώρα. Αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν το θέλει αυτό. Ο ουκρανικός λαός θέλει να μείνει με τον ρωσικό λαό. Και αυτό δεν είναι πολιτικό ζήτημα, αλλά εκκλησιαστικό. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συγχέεται με την πολιτική, γιατί οι πολιτικές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί να είναι οτιδήποτε, αλλά η βούληση του εκκλησιαστικού λαού είναι να διατηρήσει την ενότητα” ανέφερε.

Σε άλλο σημείο επισήμανε ότι ο Βαρθολομαίος ζεί στην απομόνωση:“Προειδοποιήσαμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι αυτή η περιπέτεια δεν θα οδηγήσει σε τίποτα καλό, γιατί γνωρίζουμε τη διάθεση του ουκρανικού λαού, αλλά δεν το έκανε. Ζει στο «φρούριο στο Φανάρι» του και απομονώνεται από τον πραγματικό κόσμο, από την πραγματική εκκλησιαστική ζωή. Ακούει ορισμένους συμβούλους που είτε είναι πολιτικοποιημένοι είτε είναι κάποιου είδους τυχοδιώκτες. Δίνουν στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ψευδή στοιχεία. Όταν τον επισκέφθηκε ο Πατριάρχης Κύριλλος στα τέλη Αυγούστου 2018, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εξέφρασε ψευδείς πληροφορίες που λαμβάνει από τους...ειδικούς του. Με βάση αυτά τα δεδομένα, έκανε ό,τι έκανε. Και μετά όλα κύλησαν σαν χιονόμπαλα».

Για την Εξαρχία είπε ότι «ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας αναγκάστηκε να πάρει μια τέτοια απόφαση. Ήταν μια αναγκαστική απόφαση. Ξέρω ότι τον εκβίασαν, τον απείλησαν. Δεν θα πω ποιος και τι, αλλά έχουμε τέτοιες πληροφορίες. Ως εκ τούτου, αντιλαμβάνομαι με μεγάλη λύπη ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας πήρε μια τέτοια θέση. Υποθέτω ότι δεν το έκανε πρόθυμα. Αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για αυτό που συνέβη. Έχει επανειλημμένα δηλώσει και εκφράσει τη νέα του θέση. Επομένως, μετά από δύο χρόνια υπομονετικής και ταπεινής αναμονής, πήραμε μια δύσκολη και αναγκαστική απόφαση: να δεχτούμε αυτούς τους κληρικούς στη Ρωσική Εκκλησία και να δημιουργήσουμε γι' αυτούς, καθώς και τους ρωσόφωνους πιστούς της Αφρικής, από τους οποίους υπάρχουν πολλοί, Πατριαρχική Εξαρχία”

Ο κ.Ιλαρίων πέρασε και σε απειλές σε περίπτωση που το Φανάρι προχωρήσει την Πενταρχία ,ενώ εξήρε και τις προσπάθειες του Ιεροσολύμων για τη λύση του προβλήματος:

“Στη βυζαντινή εποχή υπήρχε η έννοια της πενταρχίας, όταν πίστευαν ότι την Εκκλησία διοικούσαν πέντε Πατριάρχες: Ρώμη, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια, Ιερουσαλήμ. Στη συνέχεια, μετά τη ρήξη με τον Πάπα, η πενταρχία εξαφανίστηκε. Τώρα λένε: ας υπάρχει Κύπριος Προκαθήμενος αντί για Ρωμαίος, και τότε η πενταρχία θα φαίνεται να ξαναδημιουργείται. Υποτίθεται ότι αυτοί οι πέντε αρχηγοί των Εκκλησιών θα συγκεντρωθούν και θα καταδικάσουν τη Ρωσική Εκκλησία, τον Πατριάρχη Μόσχας...

Πρώτον, αυτό δεν θα συμβεί, γιατί δεν θέλουν όλοι να συμμετέχουν σε μια τέτοια «πενταρχία». Δεύτερον, δημιουργείται κάποιο εντελώς νέο εκκλησιολογικό μοντέλο, στο οποίο θα υπάρχουν Εκκλησίες «πρώτης τάξης» και Εκκλησίες «δεύτερης τάξης»; Να δούμε τι άλλο θα βγάλει το Φανάρι, τι άλλες θεολογικές ή εκκλησιολογικές φαντασιώσεις θα μας προσφέρουν Πατριάρχης Ιεροσολύμων καλεί όλες τις Τοπικές Εκκλησίες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη συζήτηση για να γίνει μια αδελφική συζήτηση για τα συσσωρευμένα ζητήματα. Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως καλεί τους υποστηρικτές του, ομοϊδεάτες του, για να επιβάλει βίαια τη θέλησή του σε άλλες Εκκλησίες. Αλλά αυτό δεν θα λειτουργήσει, καθώς δεν έχει ήδη συμβεί στην Ουκρανία. Εάν δεν λειτούργησε στην Ουκρανία, τότε δεν θα λειτουργήσει σε άλλα μέρη. Αυτό είναι απλώς αφελής και λανθασμένη σκέψη, η οποία, δυστυχώς, οδηγεί σε πολύ θλιβερά αποτελέσματα”.