Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα των Αρχών στη Βραζιλία για το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στο Σάο Πάολο, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους οι 61 επιβαίνοντες αεροσκάφους, το οποίο συνετρίβη στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας.
Το αεροσκάφος, που είχε κατασκευάσει η γαλλοϊταλική ATR, μετέφερε «57 επιβάτες» και είχε «τέσσερα μέλη πληρώματος», σύμφωνα με τον αερομεταφορέα Voepass.
Φωτογραφίες που τράβηξαν αυτόπτες μάρτυρες από το σημείο του δυστυχήματος δείχνουν το αεροσκάφος να περιστρέφεται και να πέφττοικημένη περιοχή. Οι κάτοικοι, ωστόσο, ανέφεραν ότι δεν υπήρξαν τραυματισμοί στο έδαφος.
Το σενάριο του πάγου
Η ασυνήθιστη κυκλική κίνηση του αεροπλάνου πριν πέσει στο έδαφος προκάλεσε την περιέργεια των ειδικών, με αποτέλεσμα ορισμένοι να υποθέσουν ότι είχε συσσωρευτεί πάγος στο αεροπλάνο ή ότι είχε παρουσιάσει βλάβη στον κινητήρα, αλλά ερευνητές αναφέρουν ότι είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί η αιτία της συντριβής.
Ειδικότερα, πληροφορίες από το μετεωρολογικό κέντρο του τηλεοπτικού δικτύου Globo αναφέρουν ότι «επιβεβαιώθηκε η πιθανότητα σχηματισμού πάγου στην περιοχή του Βινιέντο», ενώ τοπικά μέσα, επικαλούμενα ειδικούς, μετέδωσαν ότι αυτή θα μπορούσε να είναι η αιτία της συντριβής.
Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος ειδικός Λίτο Σούσα επισήμανε ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες από μόνες τους μπορεί να μην είναι αρκετές για να εξηγήσουν γιατί το αεροπλάνο έπεσε με αυτόν τον τρόπο χθες Παρασκευή.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.
Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.
Ανακτήθηκε το μαύρο κουτί
«Η ανάλυση ενός αεροπορικού δυστυχήματος μόνο με εικόνες μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα σχετικά με τα αίτια», είπε ο Σόζα στο AP τηλεφωνικά. «Αλλά μπορούμε να δούμε ένα αεροπλάνο με απώλεια στήριξης, χωρίς οριζόντια ταχύτητα. Σε αυτήν την κατάσταση επίπεδης περιστροφής, δεν υπάρχει τρόπος να ανακτήσετε τον έλεγχο του αεροπλάνου».
Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, ο Γραμματέας Δημόσιας Ασφάλειας του Σάο Πάολο, Γκιγέρμε Ντερρίτε, είπε ότι το μαύρο κουτί του αεροπλάνου ανακτήθηκε.
Από την πλευρά του, ο Μαρσέλο Μούρα, διευθυντής επιχειρήσεων της Voepass, δήλωσε σε δημοσιογράφους την Παρασκευή το βράδυ ότι, ενώ υπήρχε πρόγνωση για πάγο, αναμενόταν σε αποδεκτά επίπεδα για το αεροσκάφος.
Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».