Τη στρατηγική ανάπτυξη του γκρουπ FCA, για την επόμενη πενταετία ανέπτυξε στην πρόσφατη δημοσιογραφική εκδήλωση , στο “The Ranch” στο Σοφικό, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles Greece, Γιώργος Μπακόπουλος.
Είχε αρκετά χρόνια η Fiat να ανοίξει τα χαρτιά της και να αναφερθεί στους στόχους των επόμενων ετών. Άργησε αλλά τελικά το έκανε.
Η Fiat Chrysler Automobiles αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας με παρουσία σε περισσότερες από 135 χώρες στον κόσμο. Διατηρώντας 11 μάρκες αυτοκινήτων, ο όμιλος διαθέτει παράλληλα μια σειρά εταιρειών που ειδικεύονται στη ψηφιακή τεχνολογία, τον αυτοματισμό, την επεξεργασία πρώτων υλών, τις υπηρεσίες After Sales, αλλά και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στο χώρο του αυτοκινήτου.
Ο κ. Γιώργος Μπακόπουλος μίλησε απλά και κατανοητά. Δεν είπε ότι ο δρόμος είναι ρόδινος. Αλλά είπε ότι με την έλευση της Jeep στο γκρουπ γεμίζει ένα κενό στις τιμές ανάμεσα στα μικρά και τα μεγάλα κυβικά. Η Jeep καλύπτει το κενό των τιμών ανάμεσα στα 22.000 ευρώ και στα +45.000 ευρώ.
Για να μην σας μπερδεύουμε. Το εύρος των τιμών για τα μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα των Fiat και Alfa Romeo είναι από 10.000 έως 22.000 ευρώ. Το επόμενο στάδιο είναι οι ακριβές εκδόσεις της Alfa Romeo που οι τιμές ξεκινούν από 45.000 και άνω. Τώρα το κενό από τις 22.000 έως τις 45.000 ευρώ το καλύπτουν τα αυτοκίνητα της Jeep που «μπήκαν» πρόσφατα στον Όμιλο.
Ο κ. Γιώργος Μπακόπουλος είπε ότι δεν υπάρχουν οριζόντιες μετακινήσεις αλλά κάθετες. Την Άνοιξη του 2020, προβλέπει ότι θα υπάρξουν σημαντικές δυσκολίες και είναι σίγουρος ότι η εφαρμογή του νέου αυστηρότερου συστήματος καταγραφής ρύπων (WLTP) θα επιφέρει, εκτός των άλλων, άνοδο τιμών.
Τις επενδύσεις και τα πρόστιμα που θα κληθούν να καταβάλουν τα εργοστάσια τελικά θα πληρώσει ο καταναλωτής.
Αναφέρθηκε ακόμη στα καινούργια μοντέλα που θα παρουσιάσει το γκρουπ μέχρι το 2022 ενώ διευκρίνισε ότι η αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων προϊόντων είναι περίπλοκη. Σωστά αγωνιά για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Από τη μια το κόστος για τα συγκεκριμένα οχήματα είναι διπλάσιο από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και από την άλλη η Ελλάδα και οι Έλληνες πολιτικοί εκτός από τις βαρύγδουπες δηλώσεις που κάνουν για ένα καθαρό περιβάλλον δεν δίνουν κανένα κίνητρο στους αγοραστές.
Κράτη όπως η Σουηδία και η Φινλανδία που δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα με την μόλυνση του περιβάλλοντος, δίνουν δελεαστικά κίνητρα στους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα. Στην Ελλάδα ούτε σταθμούς φόρτισης δεν έχουν φροντίσει να κάνουν. Και όπου υπάρχουν αυτά τα έχουν κάνει ιδιώτες ρισκάροντας με τις επενδύσεις που κάνουν.
Ας αφήσουμε όμως το θέμα αυτό που πονάει.
Μέσα στον επόμενο χρόνο το γκρουπ FCA θα ξεκινήσει μια νέα εταιρία βραχυχρόνιων μισθώσεων. Η εταιρία Leasys που ανήκει στο γκρουπ FCA θα δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον που έχει μισθώσει ένα αυτοκίνητο, αν δεν το χρειάζεται για λίγες ημέρες να το μισθώνει σε κάποιον τρίτον. Την στρατηγική ανέπτυξε ο αντιπρόεδρος κ. Διονύσης Ξανθάκος που έχει και την ευθύνη της FCA Bank. Ο αντιπρόεδρος εξήγησε πως περισσότεροι από 300.000 πελάτες στην Ελλάδα έχουν επωφεληθεί από τις καινοτόμες λύσεις που διαχρονικά προσφέρει η FCA BANK, όπως είναι για παράδειγμα οι ψηφιακές υπηρεσίες συμβολαίων που διευκολύνουν και επιταχύνουν σημαντικά τις διαδικασίες χρηματοδότησης.
Σίγουρα η FCA Greece ,θυγατρική του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles που εκπροσωπεί τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Fiat Professional έχει –παρά την οικονομική κρίση- διαχρονικά υψηλά μερίδια στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Και τώρα που από τις 15 Απριλίου 2019 ανέλαβε και τη μάρκα Jeep τα ποσοστά της θα ανέβουν ακόμη υψηλότερα. Είναι βαρύ το όνομα Jeep σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει μεγάλη ιστορία στο χώρο της Αυτοκίνησης. Ο κ. Γιώργος Μπακόπουλος το γνωρίζει γι αυτό έκανε ειδική μνεία στα αυτοκίνητα της Jeep . Η Jeep που για δεκαετίες βρισκόταν κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Συγγελίδη είχε δημιουργήσει «ισχυρή παρακαταθήκη». Ο κ. Ανδρέας Σουλουτζιδάκης διευθυντής της Jeep στον Όμιλο Συγγελίδη είχε αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο. Κάτι που αναγνώρισε προς τιμή του, ο κ.Γιώργος Μπακόπουλος.
Ο πρόεδρος του γκρουπ στην Ελλάδα αναφέρθηκε και στις «πράσινες» επιλογές. Μέχρι το τέλος του 2020 στόχος του είναι να εισάγει το αμιγώς ηλεκτρoκίνητο Fiat e500, τα PHV Jeep Renegade και Compass και το πολυτελές pick-up Gladiator. Έως το 2022 θα υπάρχουν, συνολικά, 25 διαφορετικές επιλογές ηλεκτρικών μοντέλων.
Κλείνοντας να πούμε ότι σημαντική είναι η αύξηση των πωλήσεων στα SUV ( ανέβηκε στο 26% από το 15% που ήταν το 2015) ενώ έχασαν οι κατηγορίες Β και C ( από το 39 έπεσαν 36%).
Το συνολικό μερίδιο της FCA Greece ήταν 7,5% το 2018 ενώ στα επαγγελματικά 15%. Ανεβασμένα σε πωλήσεις ,λόγω προσιτής τιμής, ήταν τα μοντέλα Panda και 500. Το μερίδιο της αγοράς έφθασε το 28%.