Η κατάσταση με τα ιαπωνικά superbike δεν εξελίσσεται ιδιαίτερα καλά τα τελευταία χρόνια. Δύο είναι οι βασικοί λόγοι που οι κατασκευαστές γυρίζουν την πλάτη τους στα ιδιαίτερα αυτά μοντέλα. Ο πρώτος είναι ότι η ζήτηση έχει πάρει κατακόρυφα και το ενδιαφέρον του κοινού έχει στραφεί είτε σε πιο «γήινες» σπορ μοτοσικλέτες, είτε σε άλλες κατηγορίες μοτοσικλετών.
Ο δεύτερο είναι το τεράστιο κόστος κατασκευής των σύγχρονων superbike οι οποίες έχουν τρομερές τεχνολογίες, εξωτικά περιφερειακά και εκλεπτυσμένα υλικά. Όλα αυτά ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος της εξέλιξη και κατ’ επέκταση το κόστος συνολικά της μοτοσικλέτας.
Ήδη στον κόσμο των superbike στην Ευρώπη έχουμε δύο σημαντικές απώλειες, αυτές της Yamaha R1 και της Suzuki GSX-R1000. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της θρυλικής GSX-R1000 η Suzuki όχι μόνο έχει σταματήσει να την πουλάει στην Ευρώπη, αλλά πλέον η κατάσταση τείνει να γίνει μη αναστρέψιμη.
Η Suzuki, στην επίσημη ιστοσελίδα της στην Ιαπωνία, ανακοίνωσε την GSX-R1000 ως ένα μοντέλο που δε θα συνεχίσει να παράγεται. Συγκεκριμένα, δίπλα στο μοντέλο υπάρχει η λέξη «discontinued» που σημαίνει ότι σταματάει να είναι διαθέσιμο. Είναι πραγματικά μια στενάχωρη κατάσταση για ένα μοντέλο με 40 χρόνια ιστορίας που έχει στιγματίσει μια ολόκληρη γενιά και μια ολόκληρη εποχή σπορ μοτοσικλετών.
Για την ώρα, τα μοντέλα superbike που μπορεί να αγοράσει κανείς στην Ελλάδα και να κυκλοφορήσει στο δρόμο είναι τα Honda CBR1000RR Fireblade, Ducati Panigale V4, BMW S1000RR και Aprilia RSV4.
Πηγή: newsmoto.gr