Ο Κρίστοφερ Μίλερ, που διετέλεσε υπουργός Άμυνας υπό τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, είναι ο πιο πρόσφατος επικριτής ,από τους πολλούς υψηλόβαθμους αξιωματούχους των ΗΠΑ, του μαχητικού αεροσκάφους F-35.
Ο Μίλερ, που είναι πρώην αξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων των ΗΠΑ και διορίστηκε στη θέση του στις 9 Νοεμβρίου 2020, δεν μάσησε τα λόγια του και ουσιαστικά δήλωσε ότι το F-35 είναι σκουπίδι. Συγκεκριμένα ο Μίλερ σε δηλώσεις που έκανε ήταν διάχυτη η απογοήτευση του για τα λεφτά που επενδύθηκαν σε αυτό το πρόγραμμα, για το πόσο πίσω βρίσκεται σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, για το πόσο έχει ξεφύγει από τον αρχικό προϋπολογισμό, για τα συνεχή και σοβαρά προβλήματα απόδοσης του, την ίδια ώρα που, όπως τόνισε, ένα πρόγραμμα μαχητικού 6ης γενιάς είναι ήδη σε εξέλιξη.
Το F-35 έχει επικριθεί από αρκετούς αξιωματούχους στο παρελθόν λόγω της αμφισβητήσιμης αξιοπιστίας του, τις πολύ υψηλές απαιτήσεις συντήρησης του και το υψηλό λειτουργικό του κόστος. Παρόλο που έχει πιστοποιηθεί ότι είναι έτοιμο για μάχη από το 2015, το F-35, που θεωρείται stealth, εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να είναι έτοιμο για μάχες υψηλής έντασης και το πιο πιθανό είναι να χρειαστεί αρκετά χρόνια ακόμα για να φτάσει σε αυτό το σημείο.
Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας, Τζον ΜακΚέιν, είχε αναφερθεί στο παρελθόν στο F-35 χαρακτηρίζοντας το ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελαττωματικής διαδικασίας που υπάρχει στις ΗΠΑ για την απόκτηση αμυντικών συστημάτων. Μάλιστα σε μια ενημέρωση προς την Γερουσία δήλωσε: «Τα στοιχεία της απόδοσης του προγράμματος F-35 αποτελούν σκάνδαλο και τραγωδία όσον αφορά το κόστος, το χρονοδιάγραμμα και τις επιδόσεις του».
Οι χαμηλότερες των προσδοκιών επιδόσεις του F-35 έχουν επικριθεί από ένα ευρύ φάσμα πηγών όπως στρατιωτικά think tank όπως το NSN και το RAND Corporation, από οργανισμούς όπως το Project on Government Oversight (POGO) και από προσωπικότητες όπως ο Μάικλ Γκίλμορ, πρώην επικεφαλής του προγράμματος αξιολόγησης όπλων του αμερικανικού Πενταγώνου.
Το ίδιο το Πεντάγωνο έχει τονίσει επανειλημμένα ότι το F-35 πάσχει στο τομέα της αξιοπιστίας και ότι το υψηλό λειτουργικό κόστος του θα μπορούσε να το κάνει οικονομικά ασύμφορο για τον αριθμό αεροσκαφών που αρχικά είχε προγραμματιστεί να αγοραστούν. Μάλιστα οι τεχνικές προκλήσεις που έχουν παρουσιαστεί καθυστέρησαν επανειλημμένα τη χορήγηση έγκρισης από το Πεντάγωνο για μαζική παραγωγή του μαχητικού.