Λύπη για «τον ευτελισμό» του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου και για «την προσβολή του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας» εκφράζει το Ποτάμι, με αφορμή τον βελγικό προσανατολισμό του φετινού του προγράμματος και την απουσία ελληνικών παραγωγών.
Μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη την αποπομπή του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιώργου Λούκου και συμπληρώνει ότι ο υπουργός Πολιτισμού Αριστειδης Μπαλτάς άκουσε ως παθητικός ακροατής «να εκχωρείται το πολύτιμο Φεστιβάλ στον Βελγικό Πολιτιστικό Οργανισμό Γιαν Φαμπρ».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Ποταμιού:
Το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου μετά από μια δεκαετία πρωτόγνωρης ακμής χάρη στις άοκνες και στρατηγικά καλοσχεδιασμένες προσπάθειες του Γιώργου Λούκου, που έφεραν εκατοντάδες χιλιάδες νέους στα ακροατήριά του και εκατοντάδες νέους καλλιτέχνες στις σκηνές του (σε πείσμα των πιέσεων του παλαιού καλλιτεχνικού κατεστημένου), αποκτά τώρα έναν «Καλλιτεχνικό Διευθυντή» που δικαίως δεν αποδέχεται καν τον τίτλο και δικαίως δεν ομολογεί την αμοιβή του.
Διότι ο αποπέμψας τον Γιώργο Λούκο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, ως οικοδεσπότης της παρουσίασης του «Διεθνούς» Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, άκουσε και αυτός ως παθητικός ακροατής να εκχωρείται το πολύτιμο Φεστιβάλ στον «Βελγικό Πολιτιστικό Οργανισμό Γιαν Φαμπρ», στους καλλιτεχνικούς τομείς του Φεστιβάλ να προΐστανται αποκλειστικά Βέλγοι συνεργάτες του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ στον προγραμματισμό των παραγωγών να προβλέπεται ποσόστωση (!!!) 1/3 για τους Έλληνες καλλιτέχνες.
Η προχειρότητα και η κενολογία, τα μασημένα και τα φτωχά (όταν η Ιζαμπέλ Υπέρ είναι το μόνο σχεδόν όνομα μιας περιόδου 5 ετών...) αλλά και τα ψευτο-νέα (λες και η Ιζαμπέλ Υπέρ ή ο Μπαρίσνικοφ δεν έχουν ξανάρθει στην Ελλάδα) αν δεν ήταν τόσο προσβλητικά γιά τους Έλληνες και ξένους φίλους του καταξιωμένου Φεστιβάλ θα ήταν απλά κωμικά.
Τέλος, η φλυαρία περί «χρημάτων και λέξεων» ταιριάζει απόλυτα με την όλη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον Πολιτισμό, όπου η κενή ρητορική υποκαθιστά την ουσία. Λυπηθήκαμε αφάνταστα με την αναιτιολόγητη αποπομπή του Γιώργου Λούκου.
Τώρα όμως λυπούμαστε διπλά για τον ευτελισμό του σημαντικότερου Φεστιβάλ μας και την ταυτόχρονη προσβολή του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας από έναν πρόχειρο και κενολόγο αποικιοκράτη συζητήσιμων προδιαγραφών.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
Βελγικές γκουρμεδιές στο Φεστιβάλ Αθηνών, από τον Γιαν Φαμπρ
Ποιος είναι ο ιδιόρρυθμος Γιαν Φαμπρ;
Του «πουλιού το πανηγύρι» στα «παλλόμενα πέη» του Φαμπρ
Επιστολή του Χρ. Λεοντή στον υπ. Πολιτισμού για Φαμπρ: «ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ! ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ!»
Μέσω twitter o πρωθυπουργός προσπαθεί να καθησυχάσει τα πνεύματα