Από την μια τα τρομοκρατικά χτυπήματα και οι προκλήσεις του Ερντογάν. Από την άλλη μια χώρα που όσο και αν βρίσκεται «πνιγμένη» στη κρίση, έχει προοπτικές ανάπτυξης. Αν κλείσει βέβαια και η αξιολόγηση...
Παρόλα αυτά οι προκλήσεις Ερντογάν και οι προσβολές απέναντι στην Ολλανδία, φέρνει στην «αγκαλιά» της Ελλάδας την ολλανδική AkzoNobel, μητρική της εταιρείας χρωμάτων Vivechrom, καθώς ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μεταφέρει την παραγωγή βερνικιών από την Τουρκία στην Ελλάδα.
«Στη Vivechrom ακολουθούμε μακροπρόθεσμη στρατηγική και σταθερή πολιτική που όπως φαίνεται αποδίδει καρπούς και δημιουργεί περαιτέρω αναπτυξιακές προοπτικές. Το 2016 ήταν μια χρονιά δυναμικών επιδόσεων που μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον. Άλλωστε, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία για τη χώρα και την ανυπαρξία οικοδομικής δραστηριότητας, η Vivechrom συνεχίζει να καταγράφει ανοδικούς ρυθμούς σε τζίρο και κέρδη. Σεβόμενοι τους πελάτες μας και τους καταναλωτές, με αδιαπραγμάτευτη αρχή την προσήλωση στην ποιότητα, δίνουμε έμφαση στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και χτίζουμε μαζί ένα πιο φωτεινό μέλλον για τον πλανήτη μας, τον Planet Possible», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Vivechrom κ. Μάκης Προβατάς.
Σημειώνεται πως η εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής στη Μαγούλα Αττικής. Εκεί θα μεταφερθεί και η τουρκική παραγωγή - εντός του τρέχοντος έτους- και έτσι η ελληνική εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της αλλά και τους εργαζομένους της στην παραγωγική μονάδα κατά 10%.
Εκ των βασικών λόγων που η Vivechrom είχε πολύ καλή πορεία το 2016- συμπαρασύροντας τον κλάδο των οικοδομικών χρωμάτων- ήταν η καινοτομία, η εξωστρέφεια και το μερίδιο αγοράς από άλλες εταιρείες. Συνολικά ο κλάδος κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 1%-2% το 2016, αγγίζοντας περίπου τα 150 εκατ. ευρώ ενώ το 9% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από το εξωτερικό- κυρίως Αλβανία, Κύπρο όπου η εταιρεία ηγείται της αγοράς.
Βέβαια και αυτός ο κλάδος υπέστη απώλειες από την κρίση, εμφανίζοντας μείωση της τάξεως του 50% από το 2009, ενώ η Vivechrom είχε πωλήσεις 78 εκατ. ευρώ το 2009 και έφτασε τα 42 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ σήμερα ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ. To 2016 η εταιρεία λάνσαρε δύο νέα πρωτοποριακά προϊόντα, με αποτέλεσμα να αυξήσει τα μεγέθη της. Τα κέρδη EBIT αυξήθηκαν κατά 33%, φθάνοντας τα 9,5 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 1/3 των πωλήσεων αφορούν τα οικολογικά χρώματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ρέγκλινγκ: Μέρος της λύσης για την Ελλάδα το ΔΝΤ
Έρχεται επένδυση 300 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα
Τα 5 βήματα της κυβέρνησης για να νικήσει φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο