Τεράστια σε όλα τα επίπεδα είναι η καταστροφή που έχει προκαλέσει η πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό, καθώς όσο νεκρώνει η υποθαλάσσια περιοχή πεθαίνει, μαζί της σβήνουν και οι παραλιακές επιχειρήσεις, καθώς και οι ψαράδες που βλέπουν το εισόδημά τους να εξαφανίζεται οριστικά πλέον.
και Αττική που βιώνουν την καταστροφή, γνωρίζουν ήδη πως τίποτα δεν θα είναι πλέον το ίδιο, με το επιστήμονες να προειδοποιούν πως θα χρειαστεί τουλάχιστον 10 χρόνια να επανέλθει το οικοσύστημα, από την καταστροφή που προκάλεσε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη II».
Οι εργασίες απορρύπανσης κατά μήκος της συνεχίζονται και μέχρι σήμερα είχαν απαντληθεί περίπου 1500 τόνοι πετρελαίου, με την εικόνα να είναι ελάχιστα βελτιωμένη, με την κατάσταση να μπορούσε να χαρακτηριστεί σταθερή.
Αν και αρχικά ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός είχε εμφανιστεί αισιόδοξος πως «σε 20 μέρες οι παραλίες της Αττικής θα είναι καθαρότερες από πριν» τελικά φαίνεται να πείστηκε από τις δηλώσεις επιστημόνων που μιλούν για μακροχρόνια οικολογική βλάβη αναγνωρίζοντας στον εαυτό του πως «κάνουμε και λάθη» όπως δήλωσε σχετικά το πρωί της Δευτέρας, μιλώντας στον Σκάι.
Μήνυση κατά παντός υπευθύνου από την WWF Ελλάς
Την ίδια ώρα μήνυση κατά παντός υπευθύνου, όπως είχε προαναγγείλει ότι θα κάνει, κατέθεσε η WWF Ελλάς για τη ρύπανση στον Σαρωνικό.
Θεωρώντας ότι πρόκειται για περιβαλλοντικό έγκλημα, που χρήζει παραδειγματικής τιμωρίας, το WWF Ελλάς, ως άμεσα ενδιαφερόμενη περιβαλλοντική οργάνωση, δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής, με σκοπό την υποστήριξη της κατηγορίας και την αποκατάσταση της οικολογικής ζημιάς.
«Αφού δεν αποτράπηκε η τραγωδία, πρέπει τουλάχιστον να διασφαλιστεί ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν με παραδειγματικό τρόπο και ότι μέσα από την εξονυχιστική ανάλυση των αιτιών θα βγούμε καλύτερα προετοιμασμένοι για να προλάβουμε ή να ελέγξουμε αντίστοιχα ατυχήματα στο μέλλον» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.
Επιβεβαίωσε το ΕΛΚΕΘΕ την ρύπανση στη Σαρωνίδα
Τις μαρτυρίες λουόμενων που το περασμένο Σαββατοκύριακο διαμαρτυρήθηκαν πως εντόπισαν συσσωματώματα μαζούτ σε παραλίες της Σαρωνίδας επιβεβαιώνει το Εθνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών.
Την Δευτέρα ξεκίνησε η συστηματική δειγματοληψία του ΕΛΚΕΘΕ, για τη διερεύνηση των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Η λήψη δειγμάτων πραγματοποιήθηκε από τη Βούλα μέχρι την Ανάβυσσο, καθώς μέχρι τη Γλυφάδα η απαγόρευση για το κολύμπι είναι σε ισχύ. Μία πρώτη δειγματοληψία πάντως έδειξε ότι πιθανότατα υπάρχει ρύπανση και στη Σαρωνίδα, αλλά δεν μπορεί να εκτιμηθεί επαρκώς, αν δεν βγουν τα αποτελέσματα της λεπτομερούς ανάλυσης.
ΠΕΝΕΝ: Υπερήλικα και ελλιπώς συντηρημένα τα μικρά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού πλοίων
Υπερήλικα και ελλιπώς συντηρημένα χαρακτήρισε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού τα μικρά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού πλοίων με χθεσινή ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα η ΠΕΝΕΝ «ζητά από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Ε.Ν και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!! Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ».
Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα καθώς τα πιστοποιητικά του πλοίου ναι μεν είχαν λήξει, όμως όπως είπε, είχαν πάρει δίμηνη παράταση από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως προβλέπει ο νόμος, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές».
Τέλος προειδοποίησε πως η τέτοιου είδους πλοία αποτελούν «πλωτές οικολογικές βόμβες οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές».