Αγνωστα παραμένουν τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που προκλήθηκε στις 9:40 περίπου το βράδυ του Σαββάτου και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 11.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στον ΑΝΤ1, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως το δυστύχημα έφερε ένας συνδυασμός πραγμάτων και τόνισε πως μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή θα έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και θα ξέρουμε τι ακριβώς έγινε. Ο Κώστας Πετράκης δεν θέλησε να αναφερθεί στα όσα λέγονται για ακατάλληλη σήμανση που πιθανότατα παγίδευσε τον έμπειρο μηχανοδηγό. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο σε εκείνο το σημείο λειτουργεί επί 12 χρόνια χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Δεν μπορούμε να πούμε εύκολα για το δίκτυο. Ηταν μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Ολα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος, έχουν μία συγκυρία μεταξύ παραγόντων που επηρεάζουν την ασφάλεια. Είναι έμπειρα τα μέλη της επιτροπής, θα βρουν τι έφταιξε» κατέληξε.
Παράλληλα, τόνισε ότι στην γραμμή θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο σε 12-13 ημέρες με ηλεκτροδότηση.
Το πρώτο πόρισμα της επιτροπής που συστάθηκε για τη διερεύνηση των αιτίων που προκάλεσαν την τραγωδία θα καταθέσει μέχρι την Παρασκευή την σχετική έκθεση.
Μέχρι τώρα τρία είναι τα σενάρια που εξετάζονται:
Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι' αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση. Όπως λένε μπορεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας να μην είδε το σήμα που τον ενημέρωνε ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο και γι' αυτό δεν «έκοψε» ταχύτητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτοί είναι οι νεκροί της σιδηροδρομικής τραγωδίας στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης
Αιματηρός εκτροχιασμός: Ψάχνουν τα αίτια της τραγωδίας - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)
Κ. Καραμανλής: Τα αίτια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος γεννούν ερωτηματικά