Καθημερινά μεγαλώνει το κόστος από το κλείσιμο της γραμμής στην Ειδομένη

 
Καθημερινά μεγαλώνει το κόστος από το κλείσιμο της γραμμής στην Ειδομένη

Ενημερώθηκε: 19/04/16 - 11:02

Τριάντα δύο ημέρες που η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη είναι υπό κατάληψη, με τους πρόσφυγες και μετανάστες χωρίς καμία διάθεση να την ελευθερώσουν και μπλοκάροντας την μεταφορά εκατοντάδων τόνων εμπορευμάτων, κάτι που μεταφράζεται σε τεράστιο οικονομικό κόστος για επιχειρήσεις, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ελληνική οικονομία. Ηδη το κόστος στις μεταφορικές εταιρείες υπολογίζεται στα 800 εκατ., ενώ υπάρχουν και 282 εγκλωβισμένα βαγόνια.

Την απόγνωση αλλά και την οργή για τη στάση της κυβέρνησης εξέφρασε ο Αναστάσιος Σεχπερίδης, εκπρόσωπος των μεταφορικών εταιριών μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι.

«Προϊόντα έχουν λήξει... Προβαίνουμε σε αναγκαστικές άδειες για να μην απολυθεί κόσμος ή γίνει μείωση μισθών» τόνισε υπογραμμίζοντας «μας κοροϊδεύουν... 32 μέρες είναι κλειστή η γραμμή, έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ, έχουμε ζημιά 800 χιλιάδες ευρώ, και έχουμε χάσει την αξιοπιστία μας στο εξωτερικό, δεν έχουν καταλάβει τι έγινε στην Ελλάδα...».

«Είναι αδικαιολόγητο η γραμμή να κλείνει 32 μέρες, υπάρχουν συμβόλαια που δεν μπορούν να τηρηθούν...» πρόσθεσε ο κ. Σεχπερίδης και συνέχισε: «Μας είχαν υποσχεθεί ότι θα ανοίξει η γραμμή στις 4 Απριλίου, μετά στις 11, μετά στις 18... Χθες για δύο ώρες άνοιξε η γραμμή. Ο κ. Τόσκας μάς είχε πει ότι θα ανοίξει στις 11 του μηνός, είχαν πει ότι είναι θέμα ημερών... Θα ανοίξει το Πάσχα; να μας πουν τι κάνουμε».

Οι ελληνικές εταιρείες, που έχουν έρθει αντιμέτωπες με ρήτρες για μη έγκυρη παράδοση εμπορευμάτων, διακόπτουν τη συνεργασία τους με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και επιλέγουν πλέον ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς για τα εμπορεύματά τους τα φορτηγά. Η αγωνία τους είναι να μη χάσουν τα συμβόλαιά τους στο εξωτερικό.

Ενδεικτικό είναι αυτό που λένε στελέχη του ΣΕΠ σχετικά με τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην Ειδομένη με το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής για 32 ημέρες, ότι η εταιρεία, παρά τις υποσχέσεις που της έχουν δοθεί ότι θα ανοίξει, έως σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.

Πρόσθεσαν ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος, έχουν βρεθεί εναλλακτικές διαδρομές από Βουλγαρία και Ρουμανία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, μέσω του σιδηροδρόμου, κάτι όμως που έχει σημαντικό κόστος για το ΣΕΠ, κατά περίπου 6.000 ευρώ ανά συρμό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΣΥΝΔΔΕ&Λ Βασίλη Μπαρμπαγιάννη, «αυτή τη στιγμή έχει σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση προϊόντων τόσο ελληνικών όσο και πρώτων υλών που εισάγουμε με τεράστιες απώλειες για την ελληνική οικονομία». Ο ίδιος μίλησε για κίνδυνο απολύσεων εργαζομένων, σημειώνοντας ότι τον Δεκέμβριο που είχε μείνει κλειστή η γραμμή για περίπου ένα μήνα τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι σε ελληνικές εταιρείες είχαν απολυθεί.

Παράλληλα, οι απώλειες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδέχεται να φτάσουν και πάλι τα 2 εκατ. ευρώ, με ό,τι αυτό σημαίνει για το μέλλον της εταιρίας και του εμπορευματικού της έργου. Σε περίπτωση, δε, που εταιρίες προχωρήσουν σε διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημιά που έχουν υποστεί από το κλείσιμο της Ειδομένης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βρεθεί σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση, αν όχι αντιμέτωπη με «λουκέτο».

Από την άλλη, δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός ή αποτροπή ώστε να μη φτάσουμε σε αυτή την κατάσταση. Η δε χτεσινή προσπάθεια των αστυνομικών δυνάμεων ήταν ανεπιτυχής.