Πρόστιμο 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Apple για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά για τη διανομή εφαρμογών μουσικής σε χρήστες iPhone και iPad («χρήστες iOS») μέσω του App Store της.
H Κομισιόν διαπίστωσε ότι η Apple εφάρμοσε περιορισμούς στους προγραμματιστές εφαρμογών, εμποδίζοντάς τους να ενημερώνουν τους χρήστες iOS σχετικά με εναλλακτικές και φθηνότερες συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής που είναι διαθέσιμες εκτός της εφαρμογής, κάτι που είναι παράνομο σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Το πρόστιμο που επέβαλε είναι το τρίτο υψηλότερο στην ιστορία της.
Η παράβαση
Η Apple είναι επί του παρόντος ο μοναδικός πάροχος ενός App Store όπου οι προγραμματιστές μπορούν να διανέμουν τις εφαρμογές στους χρήστες iOS σε όλο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο («ΕΟΧ»). Η Apple ελέγχει κάθε πτυχή του iOS και ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται στο App Store και να μπορούν να προσεγγίσουν χρήστες iOS στον ΕΟΧ.
Η έρευνα της Επιτροπής διαπίστωσε ότι η Apple απαγορεύει στους προγραμματιστές εφαρμογών ροής μουσικής να ενημερώνουν πλήρως τους χρήστες iOS για εναλλακτικές και φθηνότερες συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής που είναι διαθέσιμες εκτός της εφαρμογής και να παρέχουν οδηγίες σχετικά με τον τρόπο εγγραφής σε τέτοιες προσφορές. Ειδικότερα, οι διατάξεις κατά του συστήματος διεύθυνσης απαγορεύουν στους προγραμματιστές εφαρμογών:
Ενημέρωση των χρηστών iOS εντός των εφαρμογών τους σχετικά με τις τιμές των προσφορών συνδρομής που διατίθενται στο διαδίκτυο εκτός της εφαρμογής.
Ενημέρωση των χρηστών iOS εντός των εφαρμογών τους σχετικά με τις διαφορές τιμών μεταξύ των συνδρομών εντός εφαρμογής που πωλούνται μέσω του μηχανισμού αγοράς εντός εφαρμογής της Apple και εκείνων που είναι διαθέσιμες αλλού.
Συμπεριλαμβανομένων συνδέσμων στις εφαρμογές τους που οδηγούν τους χρήστες iOS στον ιστότοπο του προγραμματιστή της εφαρμογής από τον οποίο μπορούν να αγοραστούν εναλλακτικές συνδρομές. Οι προγραμματιστές εφαρμογών δεν μπορούσαν επίσης να επικοινωνήσουν με τους νέους χρήστες τους, για παράδειγμα μέσω email, για να τους ενημερώσουν σχετικά με εναλλακτικές επιλογές τιμολόγησης αφού δημιουργήσουν έναν λογαριασμό.