«Είμαστε στο ευχάριστο σημείο το 2024 να είναι μία πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων, αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό» τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την τελετή των εγκαινίων του νέου δρόμου Άκτιου – Αμβρακίας που θα δοθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην κυκλοφορία.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για έναν νέο δρόμο, σύγχρονο και ασφαλή που περιορίζει κατά 45 λεπτά το ταξίδι από την Αθήνα προς Λευκάδα.
Ακόμα τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο. Μίλησε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο σχεδόν 50 χλμ. που προσφέρει νέες αναπτυξιακές προοπτικές στην περιοχή.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «γνωρίζετε καλά οι κάτοικοι του τόπου την πονεμένη ιστορία της Αμβρακίας Οδού. Και γνωρίζετε επίσης με πόση συστηματικότητα η κυβέρνησή μας αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο αυτό μέσα από καινούριες διαγωνιστικές διαδικασίες. Για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να παραδίδουμε στην ώρα του έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο σχεδόν 50 χιλιομέτρων, πάγιο διαχρονικό αίτημα τριών Περιφερειών της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου αλλά και των Ιονίων Νήσων. Και νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο για να κάνουμε αυτήν την σεμνή τελετή από αυτό εδώ όπου φαίνεται η σύγκριση: ο παλιός δρόμος από κάτω μας, με πλάτος 7 μέτρα, τον γνωρίζετε εξάλλου πολύ καλά, κι εγώ έχοντας επισκεφτεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα. Και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής, περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στην Λευκάδα αλλά και στην Πρέβεζα και ταυτόχρονα ανοίγει τελείως καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδας, η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη».
Ο κ, Μητσοτάκης εξήγησε ότι «έβλεπα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται στην ευρύτερη περιοχή. Και πιστεύω ότι η ύπαρξη αυτού του δρόμου θα συνεισφέρει καθοριστικά, έτσι ώστε μία τόσο όμορφη πλην όμως ανεξερεύνητη γωνιά της πατρίδας μας να κεντρίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον και κατά συνέπεια να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις απασχόλησης και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους πολίτες.
Και βέβαια θέλω να σταθώ πάντα στην ειδική διάσταση που όλα αυτά τα οδικά έργα έχουν στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, για τις ζωές που χάθηκαν σε επικίνδυνους δρόμους και για την τεράστια πρόοδο που επιδεικνύουν όλοι οι δείκτες οδικής ασφάλειας κάθε φορά που εγκαινιάζουμε έναν σύγχρονο, κλειστό, ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Για όλους αυτούς τους λόγους το έργο αυτό έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία. Και με πολύ μεγάλη χαρά θα το παραδώσουμε και επίσημα στην κυκλοφορία το Σαββατοκύριακο, το ερχόμενο».
Ακόμα ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε το 2024 σημαντική χρονιά για την παράδοση έργων που κατασκευάζονται εδώ και καιρό.
«Θέλω επίσης, κυρίες και κύριοι, να τονίσω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία η Κυβέρνησή μας έχει αποδώσει συνολικά στη δρομολόγηση έργων υποδομής τα οποία χρόνιζαν εδώ και δεκαετίες. Και να υπερθεματίσω αυτό το οποίο είπε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών την δυνατότητα μας να συνεργαστούμε με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας με όρους ειλικρίνειας, συνέπειας και προβλεψιμότητας. Και γι’ αυτό σήμερα είμαστε στο ευχάριστο σημείο το 2024 να είναι μία πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων, αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό. Ε65, όλο το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα έχει παραδοθεί μέχρι τον μήνα Μάιο.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης, τόσο πολύπαθο, ένα έργο με απίστευτα πολύ μεγάλες δυσκολίες, θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς τον Νοέμβριο του 2024 και μέσα στο έτος ’25 μία ακόμα μεγάλη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν: ο δρόμος Πάτρας – Πύργου θα είναι και αυτός έτοιμος. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου γιατί και το έργο αυτό προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και θα μπορέσουμε και στην περίπτωση αυτή να τηρήσουμε τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα» είπε ακόμα μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης.
Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.
Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:
- Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
- Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
- 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.
O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.
Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ -ΜΠΕ, ΕΡΤ