Η Πολεμική μας Αεροπορία είναι ΠΑΝΤΟΥ – Συνεκπαίδευση ελληνικών F-16 με αεροσκάφη – τάνκερ της USAF

 
Συνεκπαίδευση ελληνικών F-16 με αεροσκάφη – τάνκερ της USAF

Ενημερώθηκε: 21/06/23 - 17:34

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Μία σειρά άκρως εντυπωσιακών φωτογραφιών που δημοσιοποίησε σήμερα το ΓΕΑ πληροφορηθήκαμε τη διενέργεια συνεκπαιδεύσεως μεταξύ ενός μεγάλου αριθμού μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με δύο αεροσκάφη – τάνκερ KC-135 των Αεροπορικών Δυνάμεων των ΗΠΑ (USAF), που αυτήν την περίοδο έχουν μετασταθμεύσει για επιχειρησιακούς λόγους στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Λαρίσης.

Συνολικώς, τα ελληνικά μαχητικά που συμμετείχαν στην προαναφερθείσα συνεκπαίδευση πραγματοποίησαν 50 (!) εξόδους αεροσκαφών F-16 και η USAF με 2 εξόδους αεροσκαφών KC-135 της 134 Πτέρυγος Εναερίου Ανεφοδιασμού (134 Air Refueling Wing), επιχειρώντας από την 110 Π.Μ.

«Σκοπός της άσκησης ήταν η εκπαίδευση και η συντήρηση των πληρωμάτων των αεροσκαφών F-16 σε διαδικασίες εναέριου ανεφοδιασμού (Air to Air Refueling – AAR) ημέρα και νύχτα» σημειώνεται από το ΓΕΑ.

Εμείς απλώς θα υπενθυμίσουμε ότι ενώ αυτή η συνεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε χθες, την ίδια ώρα βρίσκονται στη Γερμανία συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση του ΝΑΤΟ από της συγκροτήσεώς του, την “Air Defender 2023”, άλλα τρία μαχητικά F-16C Block.50 της 347 Μοίρας από την 111 Π.Μ. της Νέας Αγχιάλου, που διακρίθηκαν όλως ιδιαιτέρως και πραγματοποίησαν και αυτά (οι πιλότοι τους δηλαδή) πλήθος αποστολών που περιελάμβαναν και εναέριο ανεφοδιασμό από συμμαχικά αεροσκάφη – τάνκερ, ενώ προ δεκαημέρου περίπου, εντός του FIR Αθηνών, νοτίως της Κρήτης, πραγματοποιήθηκαν πλήθος αποστολών πάλι από F-16 της Π.Α. με δύο αεροσκάφη – τάνκερ KC-135A των Αεροπορικών Δυνάμεων του Ισραήλ. 

Βλέπουμε δηλαδή ότι μέσω του ΓΕΕΘΑ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να εκπαιδεύονται όσο το δυνατόν πιο συχνά οι πιλότοι της Π.Α. στον εναέριο ανεφοδιασμό, καθώς το πρόβλημα αυτό είναι έντονο για εμάς, αφού μία Αεροπορία του μεγέθους, της αξίας, αλλά και των υπαρχουσών επιχειρησιακών απαιτήσεών της εδώ και δεκαετίες, ΔΕΝ διαθέτει αεροσκάφη εναερίου ανεφοδιασμού και έτσι επιχειρείται «εκ των ενόντων» και με κάθε δυνατό τρόπο η συνεκπαίδευση των πιλότων μας με αεροσκάφη – τάνκερ ξένων αεροποριών, που είναι διερχόμενα (!) από το FIR Αθηνών!

Για παράδειγμα, η χθεσινή συνεκπαίδευση που αναφέραμε στην αρχή με τα δύο αμερικανικά αεροσκάφη – τάνκερ που έχουν μετασταθμεύσει στη Λάρισα, έγινε χθες, που ήταν η VIP-Day της ασκήσεως “Air Defender 2023”, που ουσιαστικώς είχε πτήσεις επιδείξεως για τις ανάγκες της τελετής με όλους τους επισήμους και τα δύο αυτά αεροσκάφη – τάνκερ της USAF δεν συμμετείχαν. 

Έτσι λοιπόν το γεγονός αυτό το «εκμεταλλευτήκαμε» εμείς και σε συνεννόηση με τους αμερικανούς πραγματοποιήθηκε αυτή η συνεκπαίδευση πάνω από το Αιγαίο κυρίως, που ήταν τόσο χρήσιμη από επιχειρησιακής πλευράς για τους πιλότους μας!  

Να θυμίσουμε ότι όταν στα τέλη της δεκαετίας του ’80, αρχές της δεκαετίας του ’90, είχε προκύψει θέμα αν η Π.Α. προχωρήσει στην απόκτηση αεροσκαφών – τάνκερ ή όχι ή αν πρέπει να προτιμήσει μεταξύ τάνκερ και ιπταμένων ραντάρ τι να διαλέξει, η στρατηγική επιλογή της τότε πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας (κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ) ήταν η επιλογή μόνο ιπτάμενων ραντάρ και όχι τάνκερ. Έτσι δεν εκμεταλλευτήκαμε την τότε διάθεση 4 αεροσκαφών Boeing B-707 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που ανανέωνε το στόλο της αποκτώντας σταδιακά και αεροσκάφη Airbus, τα οποία θα μπορούσαμε να τα μετατρέψουμε στο Ισραήλ, στην IAI, σε αεροσκάφη – τάνκερ.

Τότε η Π.Α. δεν προχώρησε στην αγορά τους και τη μετατροπή τους σε τάνκερ. Το έκαναν ΑΜΕΣΩΣ οι Ισραηλινοί, που τα μετέτρεψαν στην πατρίδα τους και ίσως να ήταν δύο εξ αυτών των αεροσκαφών, τα τάνκερ που εκπαιδεύτηκαν οι δικοί μας προ δεκαημέρου περίπου. 

Σε αντίθεση βεβαίως με την Τουρκία, η οποία προχώρησε στην απόκτηση ΚΑΙ αεροσκαφών – τάνκερ ΚΑΙ ιπταμένων ραντάρ, αποκτώντας έτσι τη δυνατότητα σχεδιάσεως και εκτελέσεως μιας αποστολής, οποιουδήποτε είδους, σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη μας και μάλιστα αποκτώντας πρώτα χρονολογικά τα αεροσκάφη – τάνκερ και στη συνέχεια τα ιπτάμενα ραντάρ!

Αλλά αυτό είναι ένα άλλο (πολύ) σοβαρό θέμα, που δεν είναι όμως του παρόντος!    

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ