Έφτασαν τα δύο πρώτα σύγχρονα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M-346 στην Καλαμάτα

 
Έφτασαν τα δύο πρώτα σύγχρονα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M-346 στην Καλαμάτ

Ενημερώθηκε: 12/05/23 - 11:48

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Έφτασαν χθες και προσγειώθηκαν στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος (120 ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας, τα δύο πρώτα από τα 10 συνολικώς, σύγχρονα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 της ιταλικής αεροναυπηγικής εταιρείας Leonardo, για την κάλυψη των αυξημένων εκπαιδευτικών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας, ιδίως στον τομέα της επιχειρησιακής εκπαιδεύσεως των νέων Ανθυποσμηναγών της.

Των πιλότων δηλαδή, οι οποίοι αμέσως μετά το πέρας και της επιχειρησιακής εκπαιδεύσεώς τους θα λάβουν τα φύλλα πορείας ο καθένας για τις Πολεμικές Μοίρες των Rafale, των F-16V Viper, αλλά και των παλαιότερων F-16C/D Block.52+ ADV πριν αυτά περάσουν από την ΕΑΒ για την αναβάθμισή τους, ή των Mirage 2000-5 Mk.2!

Με αφορμή λοιπόν την άφιξη αυτή των δύο πρώτων M-346, που τυπικώς ανήκουν στην Ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems, η οποία ως γνωστόν αποτελεί το ένα αντισυμβαλλόμενο μέρος, μαζί με τις Αεροπορικές Δυνάμεις του Ισραήλ, το άλλο είναι η Πολεμική Αεροπορία, στην υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως πιλότων στην Καλαμάτα, η ΠΑ δημοσιοποίησε το γεγονός αυτό από τον επίσημο λογαριασμό της στο τουίτερ, μαζί με ένα σύντομο μεν, αλλά άκρως ενδεικτικό βίντεο από την άφιξη των δύο εκπαιδευτικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο αεροσκάφη έφτασαν πετώντας από το εργοστάσιο της κατασκευάστριας εταιρείας στη βόρεια Ιταλία με απευθείας πτήση στην Καλαμάτα, έχοντας στη μπροστινή θέση του πιλοτηρίου τους (cockpit) ιταλούς δοκιμαστές πιλότους της εταιρείας και στην αντίστοιχη πίσω θέση Έλληνες εκπαιδευτές, οι οποίοι μάλιστα μόλις τα δύο αεροσκάφη προσγειώθηκαν και έσβησαν τους κινητήρες, ανοίγοντας τις καλύπτρες τους, ανέμιζαν και δύο ελληνικές Σημαίες που έφεραν μαζί τους!

Τα δύο αυτά αεροσκάφη, όπως και τα υπόλοιπα του τύπου που θα παραληφθούν στο εγγύς μέλλον, κανονικώς θα ενταχθούν στη δύναμη της ιστορικής 362 Μοίρας Εκπαιδεύσεως Αέρος (362 ΜΕΑ), που εδρεύει και επιχειρεί από την 120 ΠΕΑ, και στην οποία την παρούσα χρονική στιγμή επιχειρούν τα εναπομείναντα στην ενεργό υπηρεσία θρυλικά T-2E Buckeye, που κοντεύουν τα 50 χρόνια συνεχούς πολύτιμης προσφοράς στην αεροπορική εκπαίδευση στην ΠΑ. Μέχρι να αποσυρθούν τα Τ-2 λοιπόν τα Μ-346 θα ανήκουν στη δύναμη της 120 ΠΕΑ και αμέσως μετά θα ενταχθούν στη δύναμη της Μοίρας, συμφώνως με ανώτατη αεροπορική πηγή.

Θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα για τη δημιουργία του νέου Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως της Καλαμάτας, περιλαμβάνει την επαναφορά σε κατάσταση πτήσεως 20-25 μονοκινητήριων, ελικοφόρων, εκπαιδευτικών, αεροσκαφών T-6A Texan II, από τα 45 που διαθέτει η ΠΑ, με ανταλλακτικά που θα δώσουν οι Ισραηλινοί, ενώ τα υπόλοιπα θα επανενεργοποιηθούν από την FOS (=Follow-On-Support) που έχει συμφωνηθεί και προχωρά για λογαριασμό της ΠΑ. Περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή εξομοιωτών πτήσεως για τα Μ-346 και άλλων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων ξηράς για τον τύπο, την παροχή συντηρήσεως όλων των επιπέδων και φυσικά την απόκτηση των Μ-346 για λογαριασμό της ΠΑ, τα εθνόσημα της οποίας φέρουν ήδη.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η επίσημη τελετή υποδοχής του Μ-346 στη δύναμη της ΠΑ, πρόκειται να πραγματοποιηθεί παρουσία όλων των επισήμων, πολιτικών και στρατιωτικών, την προσεχή Τρίτη 16 Μαΐου στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας, επισημοποιώντας έτσι το άνοιγμα της νέας σελίδος στην αεροπορική εκπαίδευση στην πατρίδα μας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ