Προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις της Ιεράς Συνόδου για τον χρόνο υποδοχής στη μητρόπολη Αθηνών της εικόνας Άξιον Εστί, λόγω των κινητοποιήσεων που γίνονται τις τελευταίες μέρες στο κέντρο της Αθήνας για το δυστύχημα των Τεμπών.
Το δεδομένο είναι οτι δεν πρόκειται να ακυρωθεί η έλευση της εικόνας αλλά ενδέχεται να υπάρξει μια μικρή αναβολή. Ενώ η Σύνοδος έχει αποφασίσει μία ημέρα να είναι αφιερωμένη στους νεκρούς της τραγωδίας.
Η εικόνα, βάσει του προγράμματος που έχει ανακοινωθεί, θα μεταφέρονταν στην Αθήνα στις 15 Μαρτίου όπου θα παρέμεινε εως τις 27.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία των κινητοποιήσεων αλλά και το εν γένει κλίμα που θα επικρατεί τις επόμενες μέρες.
Η εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου της επικαλουμένης «Άξιον Εστί» αγιογραφήθηκε πιθανότατα στην Κωνσταντινούπολη, κατά το πρότυπο της Παναγίας Ελεούσας του Κύκκου της Κύπρου, η οποία είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά.
Είναι αγιογραφημένη στα χρόνια της εικονομαχίας. Γενικά η όλη τεχνοτροπία της εικόνας είναι αυστηρά βυζαντινή και η όψη της επιβλητική, με γλυκιά σοβαρότητα, γνώρισμα πολλών παλαιών εικόνων. Κατά το έτος 1836 το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας σκεπάσθηκε με λιθοστόλιστο αργυροχρυσωμένοκάλυμμα (υποκάμισο), θαυμαστής αγιορείτικης τέχνης, το οποίο φέρει στο εξωτερικό της περίβλημα τις σφραγίδες των είκοσι μονών. Είναι διαστάσεων 70,5×44 εκ., χωρίς την αργυρή θήκη που την περιβάλλει. Λόγω του χρόνου που πέρασε, η μορφή της Θεοτόκου είχε αλλοιωθεί, αλλά μετά την συντήρηση διατηρείται σε ικανοποιητική κατάσταση και διαβάζεται η μεταγενέστερη επιγραφή «Μήτηρ Θεού Καρυώτισσα».
Εικόνες όπως αυτή χρησιμοποιήθηκαν κατά των αιρετικών, για την εικονογραφική διακήρυξη και διατύπωση του ορθοδόξου δόγματος της Εκκλησίας μας περί της ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου.