Τραγωδία στα Τέμπη: Ανακοινώσεις Γ. Γεραπετρίτη για τα τρένα - Ποια μέτρα θα ανακοινώσει

 
Γεραπετρίτης

Ενημερώθηκε: 08/03/23 - 09:10

Στις 11 το πρωί ο Υπουργός Επικρατείας και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης Θα δώσει συνέντευξη Τύπου, μετά τη διήμερη αυτοψία που πραγματοποίησε σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη και αναμένεται να «ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοίκησης», όπως είχε προαναγγείλει από την Κυριακή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Γεραπετρίτης χθες επιθεώρησε τον σταθμό τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη, ενώ μετά την επιστροφή του είχε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και για περίπου δύο ώρες με συνεργάτες του και τους υφυπουργούς, ενώ μετά τις 18:30 βρέθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου για να προετοιμαστεί ενόψει της σημερινής συνέντευξης Τύπου με συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η «Καθημερινη», η συνέντευξη Τύπου του υπουργού θα κινηθεί σε τέσσερα επίπεδα:

– Πρώτον, στην αποτίμηση της τραγωδίας τόσο για το τι πήγε στραβά όσο και για τη μετέπειτα διαχείριση.

– Δεύτερον, σε άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Κατά πληροφορίες η κυβέρνηση δεν συζητάει τη διακοπή της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, αλλά μέτρα τα οποία θα αυξάνουν την ασφάλεια και θα ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες ατυχήματος.

Μια σκέψη άμεσης υλοποίησης είναι η αύξηση των σταθμαρχών, με δεδομένο πως το σύστημα «τηλεασφάλειας» δεν μπορεί να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο, οπότε ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί. Με δεδομένο όμως ότι το προσωπικό είναι συγκεκριμένο και ελλιπές, για να επιτευχθεί ο στόχος της αύξησης των σταθμαρχών μπορεί να χρειαστούν μείωση δρομολογίων και ενίσχυση κεντρικών σταθμών, όπως αυτός της Λάρισας, όπου έγινε το μοιραίο λάθος που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα.

– Ο τρίτος άξονας αφορά την τάχιστη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 που αφορά την «τηλεασφάλεια» των τρένων. Πρόκειται για τη σύμβαση που ενώ υπεγράφη το 2008, το 2009 σταμάτησε λόγω λεηλασίας των καλωδίων, ενώ το 2014, όταν ξαναξεκίνησε, έφθασε στο 30% της υλοποίησης έως το 2017. Από το 2019 έως σήμερα η υλοποίησή του έφθασε στο 70%, κάτι που δεν αποδείχτηκε αρκετό για να αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.

Σήμερα, μετά τον χαμό 57 ανθρώπων, γίνεται επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης της εργολαβίας, με στόχο, όπως προειπώθηκε, να γίνει αυτό έως τον Σεπτέμβριο.

– Ο τελευταίος άξονας, και πιο μακροπρόθεσμος, αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Train Control System), του συστήματος που δίνει τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών, κάνοντας δυνατή τη μέγιστη εποπτεία, χωρίς όμως και πάλι να σημαίνει πως δεν είναι απαραίτητη η ανθρώπινη παρουσία.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ