Νέα προθεσμία για να απολογηθεί πήρε σήμερα ο σταθμάρχης της αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, καθώς σύμφωνα με τον συνήγορο του, "υπήρξαν νέα στοιχεία τα οποία υποχρεώνουν να παρθεί νέα προθεσμία για αύριο".
Μεταξύ αλλων ο συνήγορος του, Στέφανος Πατζαρτζίδης, τόνισε πως ο πελάτης του θα ήθελε να ευχαριστήσει τα ΜΜΕ, λέγοντας ότι "ειναι πολυτίμη δουλεία των ΜΜΕ και χωρίς την βοήθεια της δημοσιογραφικης έρευνας αυτή η υπόθεση δεν θα έπαιρνε τον δρόμο που έπρεπε να πάρει".
Βαρύ κατηγορητήριο
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια. Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Πάντως, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.
Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.
Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μοιραία αμαξοστοιχία κινούνταν για περισσότερο από 16 λεπτά σε λάθος γραμμή και ο σταθμάρχης Νέων Πόρων τον είχε ενημερώσει ότι ήδη από τις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα.
Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.
«Από ανθρώπινη πλευρά είναι πραγματικά συντετριμμένος. Ο άνθρωπος αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Ανέλαβε την ευθύνη μέσα στα πλαίσια που του αναλογεί, αλλά όπως είπα και σε συναδέλφους σας, αυτό το οποίο μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος, γιατί εδώ πέρα υπάρχει ένα δάσος ευθυνών. Το δικό μας μερίδιο το λαμβάνουμε από εκεί και πέρα είναι δουλειά της δικαιοσύνης και πιστεύω ότι η δικαιοσύνη θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Είμαι σίγουρος, πεπεισμένος» ανέφερε ο συνήγορός του, Στέφανος Πατζαρτζίδης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εποπτεύων το σύνολο των ανακρίσεων, προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ζήτησε να στραφούν οι έρευνες στην αναζήτηση όλων των δεδομένων για το πώς ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος του επί 4 ημέρες στο πόστο της Λάρισας και μάλιστα, όταν κατά τη διάρκεια του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, η κίνηση των τρένων ήταν μεγάλη.
Η επαγγελματική πορεία του σταθμάρχη
Στο μεταξύ απίστευτα είναι τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την επαγγελματική πορεία του σταθμάρχη ο οποίος βρισκόταν στο συγκεκριμένο πόστο μόνον για πέντε ημέρες. Από αυτές τις τέσσερις μόνος του, χωρίς την παρουσία άλλου έμπειρου σταθμάρχη.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει, το πενθήμερο υπηρεσίας του ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή στις 24 Φεβρουαρίου στο πόστο της Λάρισας. Την ημέρα εκείνη ήταν σε καθεστώς μαθητείας.
Ομως τις επόμενες ημέρες, Σάββατο, Κυριακή, Καθαρά Δευτέρα και Τρίτη, ήταν μόνος του, ως βασικός σταθμάρχης. Λίγο νωρίτερα είχε υπηρετήσει σε άλλα πόστα, όπως στην Καλαμπάκα και στους Νέους Πόρους. Ειδικότερα, στην Καλαμπάκα εργάστηκε από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 14 του ίδιου μήνα.
Στη συνέχεια έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες στον σταθμό Νέων Πόρων, όπου και εργάστηκε ως βασικός σταθμάρχης για δύο ημέρες στις 22 και στις 23 του μήνα. Την επομένη πήγε στη Λάρισα. Στη Λάρισα όμως είχε υπηρετήσει ως μαθητευόμενος και στο τέλος Ιανουαρίου για πέντε ημέρες, ενώ συνολικά η υπηρεσία του ως βασικού σταθμάρχη και στα τρία πόστα που εργάστηκε ήταν μόλις 16 ημέρες.
Ο σταθμάρχης είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο Σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις Σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.
Έτσι, με το «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.
Ο σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
Από τις 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρακτική του εκπαίδευση στους Σταθμούς Δικαιοδοσίας τους και στις 23-24 Ιανουαρίου 2023 έδωσε τις σχετικές εξετάσεις. Στη συνέχεια ξεκίνησε να εργάζεται ως σταθμάρχης.