Αβεβαιότητα για το πότε θα αποκολληθεί το προσαραγμένο πλοίο και θα ανοίξει η διώρυγα του Σουέζ (ΦΩΤΟ)

 
Αβεβαιότητα για το πότε θα αποκολληθεί το προσαραγμένο πλοίο και θα ανοίξει η διώρυγα του Σουέζ

Ενημερώθηκε: 26/03/21 - 13:10

Θα χρειαστούν ημέρες ή εβδομάδες για να ανοίξει η διώρυγα του Σουέζ; Οι προσπάθειες συνεχίζονται σήμερα για να αποκολληθεί ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων που εδώ και τέσσερις ημέρες έχει προσαράξει κλείνοντας αυτή την κρίσιμη δίοδο για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.

Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη και το οποίο γνωστοποίησαν χρήστες του Διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.

Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.

«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.

Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.

Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».

«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».

Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.

Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.

Σύμφωνα με τον Guardian, εξαιτίας της τεράστιας έμφραξης στη ζωτικής σημασίας διώρυγα, όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας Kpler.

Όπως επισημαίνει το BBC, η συγκεκριμένη παράκαμψη σημαίνει ότι το δρομολόγιο μπορεί να κρατήσει δύο εβδομάδες παραπάνω.

«Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας», δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

pic.twitter.com/WjElTVfg1q

theyre actually doing it! ever given has been there so long that theyre actually going around the cape of good hope like 1700s scurvy patients oh my god

March 25, 2021

Καθησυχαστικοί οι ενεργειακοί όμιλοι για τις επιπτώσεις από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ

Καθησυχαστικοί εμφανίζονται οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι στο ερώτημα για πιθανές επιπτώσεις στον εφοδιασμό της ελληνικής αγοράς με ενεργειακά προϊόντα, εξαιτίας της διακοπής λειτουργίας της διώρυγας του Σουέζ.

Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αρμόδια στελέχη του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων: «Δεν έχουμε προγραμματισμένη αγορά αργού από τον Περσικό Κόλπο τον επόμενο μήνα. Ως εκ τούτου, ο εφοδιασμός των διυλιστηρίων του ομίλου μας δεν θα επηρεασθεί από το συμβάν στη διώρυγα του Σουέζ».

Στο ίδιο πνεύμα, πηγές του ΔΕΣΦΑ ανέφεραν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα εφοδιασμού της αποθήκης υγροποιημένου φυσικού αερίου (το οποίο μεταφέρεται με πλοία) στη Ρεβυθούσα, προσθέτοντας ότι το επόμενο φορτίο ΥΦΑ αναμένεται από τις ΗΠΑ.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις παρακολουθούν τις εξελίξεις καθώς το μπλόκο στη διέλευση πλοίων από το Σουέζ έχει ευρύτερες επιπτώσεις τόσο στην περιφερειακή όσο και στη διεθνή αγορά, όχι μόνο ενεργειακών προϊόντων αλλά συνολικά στο εμπόριο που διεξάγεται δια θαλάσσης.