Τι σχέση μπορεί να έχει μια αλογοουρά, με 2000 ώρες πτήσης και τον βαθμό Επισμηναγού της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας; Για το καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν, όλα επιτρέπονται έλεγαν ανώτατοι Αξιωματικοί, ειδικά όταν πρόκειται για το υποχρεωτικό «come back» ιπταμένων στην στρατιωτική φόρμα πτήσης.
Μια εικόνα χίλιες λέξεις, παλιά κινεζική παροιμία, η οποία πολλές φορές έρχεται στην καθημερινότητα να επιβεβαιώσει την κινεζική φιλοσοφία. O λόγος αυτή τη φορά είναι η συγκεκριμένη εικόνα, η οποία δείχνει αν μη τι άλλο την ένδεια της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας η οποία χρειάζεται την εμπειρία ιπταμένων της, που την εγκατέλειψαν είτε με τις συνεχείς διώξεις μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα, είτε επειδή η πιεστική κατάσταση έτσι όπως διαμορφώθηκε στη συνέχεια, οδήγησε πολλούς πιλότους σε παραίτηση, με σκοπό να ιδιωτεύσουν σε διάφορες αεροπορικές εταιρίες.
Ο Ισλαμιστής πρόεδρος πάντως, σύμφωνα με τα όσα γίνονται γνωστά, δέχτηκε την πρόταση των Αξιωματούχων του από το υπουργείο άμυνας, που πρότειναν ουσιαστικά ν’ απειλήσει όλους εκείνους που παραιτήθηκαν από την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, πως θα τους πάρει πίσω τα πτυχία τους, αν δεν φορέσουν και πάλι τη στρατιωτική φόρμα πτήσεων.
Αδιάψευστος μάρτυρας η συγκεκριμένη φωτογραφία που «αλιεύτηκε» και είναι σύμφωνα με ανώτατες πηγές ενημέρωσης, πολύ πρόσφατη, από τη διεξαγωγή της πολυδιαφημισμένης άσκησης «Γαλάζια πατρίδα».
Τι δείχνει αυτή η εικόνα; Έναν Επισμηναγό της Τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, που ανακλήθηκε πίσω στα καθήκοντά του, να συνεχίσει την υπηρεσία και τα επόμενα χρόνια. Προφανώς ο Αξιωματικός, κλήθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από το επιτελείο να συνδράμει με την εμπειρία του σε επιτελική θέση.
Εργαζόμενος εκτός στρατιωτικών κανονισμών, άφησε να μακρύνει το μαλλί του και όπως φαίνεται, το έχει πιάσει με ένα λάστιχο, περιτριγυρισμένος από ιπταμένους συναδέλφους του . Στην φόρμα του, φέρει το διακριτικό με τις 2000 ώρες πτήσεως, που έχει γράψει ο ίδιος ως χειριστής μαχητικού F-16.
Ο συγκεκριμένος Αξιωματικός σε λίγους μήνες, αναμένεται να γίνει Αντισμήναρχος, ενώ όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος όσοι επιστρέψουν θα έχουν να λαμβάνουν μεγαλύτερο μισθό. Αυτή ήταν η αρχική μέθοδος προσέλκυσης των παραιτηθέντων Αξιωματικών, γεγονός που δεν είχε βρει την ανταπόκριση που θα ήθελαν στο Τουρκικό επιτελείο. Έτσι μπήκε σε εφαρμογή το «plan B» που είναι ξεκάθαρα το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε».
Τα συμπεράσματα πολλά, που δικαιολογούν τις πτήσεις σε πολύ μεγάλο ύψος, τους σχηματισμούς που μπαίνουν και βγαίνουν μόλις ενημερωθούν στον αέρα ότι απογειώθηκαν οι διώκτες τους με τα Ελληνικά χρώματα, οι συνομιλίες μεταξύ πιλότων που οι φωνές είναι τρεμάμενες από το στενό «μαρκάρισμα», τα διθέσια F-16 για να προσέχει ο ένας τον άλλον μη τυχόν αποφασίσει μια προσγείωση σε αεροδρόμιο εκτός Τουρκικού εδάφους και πολλά άλλα που καταγράφονται και αξιολογούνται.
Πάντως όπως έχουν πει Τούρκοι ιπτάμενοι σε συναδέλφους τους, τα νέα δεδομένα είναι συγκλονιστικά για την κατάσταση στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία καθώς αντί των 15 ετών ιπτάμενης υπηρεσίας, μετά το μανιφέστο-απόφαση της Τουρκικής κυβέρνησης, θα πρέπει ο πιλότος να συμπληρώσει 22 πτητικά χρόνια να έχει δικαίωμα να πάρει τα πτυχία του και να συνεχίσει, εφόσον θέλει σε κάποια ιδιωτική αεροπορική εταιρία.
Πηγή: