Στις συνομιλίες που κατέγραψε ο Αποτυπωτής Ομιλίας Θαλάμου Διακυβέρνησης (CVR) του Airbus A320 που συνετρίβη ενώ εκτελούσε την πτήση MS804 από το Παρίσι στο Κάιρο την 19η Μαΐου αναφέρεται ότι είχε εκδηλωθεί φωτιά στο αεροσκάφος τις τελευταίες του στιγμές στον αέρα, ανακοίνωσε χθες η επιτροπή η οποία ερευνά την καταστροφή, επιβεβαιώνοντας πληροφορίες που είχαν δώσει πηγές προσκείμενες σε αυτήν στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.
Το επιβατικό αεροσκάφος συνετρίβη στην ανατολική Μεσόγειο, ανάμεσα στην Κρήτη και τις ακτές της βόρειας Αιγύπτου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 66 επιβαίνοντες σε αυτό, συμπεριλαμβανομένων 40 Αιγύπτιων και 15 Γάλλων. Τα αίτια του δυστυχήματος παραμένουν άγνωστα.
Η ανάλυση των δεδομένων του Καταγραφέα Δεδομένων Πτήσης (FDR), του άλλου «μαύρου κουτιού» του μοιραίου Αίρμπας, έδειξε ότι είχε εντοπιστεί καπνός στην κουζίνα και στον χώρο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του αεροσκάφους, ενώ στα συντρίμμια από το πρόσθιο τμήμα της ατράκτου εντοπίστηκαν ενδείξεις ζημιάς από υψηλές θερμοκρασίες και σημάδια από καπνό.
Πηγές προσκείμενες στην επιτροπή έρευνας είχαν πει στο Ρόιτερς ότι λίγο πριν τη συντριβή γινόταν προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στο αεροπλάνο.
Ωστόσο η επιτροπή ανέφερε χθες ότι είναι ακόμη «πολύ νωρίς να προσδιοριστεί η αιτία ή το πού ακριβώς εκδηλώθηκε η φωτιά» στο αεροσκάφος.
Εξάλλου η επιτροπή ανακοίνωσε ότι το πλοίο John Lethbridge της εταιρείας Deep Ocean Search ολοκλήρωσε την έρευνα για ανθρώπινα λείψανα, που θα μεταφερθούν στο Κάιρο για αναλύσεις DNA, κι ελλιμενίστηκε στην Αλεξάνδρεια χθες.
Τα δεδομένα των καρτών μνήμης του CVR ανακτήθηκαν στις αρχές του μήνα, μετά την επισκευή τους. Τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους ανασύρθηκαν στα μέσα Ιουνίου.
Στα τέλη του Οκτωβρίου, μια βόμβα είχε εκραγεί σε ένα αεροσκάφος με ρώσους τουρίστες μετά την απογείωσή του από το Σαρμ ελ Σέιχ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 224 άνθρωποι. Την ευθύνη για την επίθεση ανέλαβε η τζιχαντιστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος.
Όμως στην περίπτωση της πτήσης MS804, η υπόθεση της τρομοκρατικής ενέργειας την οποία έκανε αρχικά το Κάιρο έχασε έδαφος γρήγορα και πλέον προβάλλει ως πιθανότερη η εκδοχή της τεχνικής βλάβης, τόσο λόγω του ότι δεν έχει υπάρξει καμιά ανάληψη ευθύνης, όσο και λόγω του ότι τα δεδομένα της πτήσης δείχνουν ότι είχαν ηχήσει διάφοροι συναγερμοί στο πιλοτήριο.
Ολα τα σχετικά με τη μοιραία πτήση της Egyptair