Η F1 βρίσκεται ήδη στην Αμερική. Για έναν αγώνα «ραμμένο» στην αμερικάνικη λογική των αγώνων. Θα δούμε την Κυριακή ένα γκρανπρι διαφορετικό από τα άλλα. Το GrandPrix των Ηνωμένων Πολιτειών θέλει μαλακή γόμα. Θέλει προσοχή.
Η φορά του CircuitoftheAmericas είναι αντίθετη μ’ αυτή των δεικτών του ρολογιού. Η διαδρομή αποτελείται από ευρεία ποικιλία διαφορετικών στροφών: Το σωστό σετάρισμαστα ελαστικά είναι αναπόφευκτα ένας συμβιβασμός.
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι η ανηφόρα και μετά η κατηφόρα, στη στροφή 1. Είναι εξαιρετικά απαιτητικό να βρεις το σωστό σημείο φρεναρίσματος εκεί. Βέβαια υπάρχουν τρεις μεγάλες ευθείες που βοηθούν στην ψύξη των ελαστικών σε κάθε γύρο. Η σωστή θερμοκρασία στα ελαστικά παίζει μεγάλο ρόλο στην αντοχή τους.
Η πίστα στο Ώστιν θέλει προσοχή τόσο για την πρόσφυση της ασφάλτου όσο και για τις κάθετες πιέσεις που σε συνδυασμό με την τραχύτητα της ασφάλτου, καταπονείς τα ελαστικά χωρίς να το καταλάβεις. Κυρίως από τις πλευρικές δυνάμεις. Η Pirelliγια φέτος έφερε στο Ώστιν τον ίδιο συνδυασμό γομών με πέρυσι. Όμως όλα τα φετινά ελαστικά είναι ένα επίπεδο πιο μαλακά από τα αντίστοιχα περσινά.
Ο LewisHamilton κέρδισε πέρυσι (Mercedes) με μια αλλαγή. Ο SebastianVettel της Ferrari, ήταν 2ος με 2 αλλαγές. Στους άλλους οδηγούς είδαμε ανάμεικτες τακτικές μιας ή και δυο αλλαγών.
Ο αγώνας της F1 στην Αμερική δεν είναι ένα απλό γεγονός. Ταυτόχρονα γίνονται και άλλες «φιέστες».
Φέτος παράλληλα με το GrandPrix, διοργανώνεται ένα νέο φεστιβάλ για τους φιλάθλους στο Μαϊάμι με επιδείξεις μονοθεσίων στο δρόμο και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Το πρόγραμμα αγώνων υποστήριξης στο Ώστιν περιλαμβάνει αγώνα Formula 4 και Formula 3 από τα πρωταθλήματα της Αμερικής: Οι δυο αυτές κατηγορίες που βοηθούν τους νέους οδηγούς στην ανέλιξη της αγωνιστικής τους καριέρας, χρησιμοποιούν ελαστικά Pirelli
Ο MARIOISOLAεπικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου είπε:
“Όπως ακριβώς πέρυσι έτσι και φέτος στο Ώστιν αναμένουμε να είναι εφικτές μερικές διαφορετικές στρατηγικές. Όμως λόγω του συχνά ευμετάβλητου καιρού και την ευρεία διακύμανση θερμοκρασίας είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις. Τα προηγούμενα χρόνια η άσφαλτος, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2012, σταθεροποιήθηκε. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις ομάδες να διαβάσουν σωστά τις υπάρχουσες συνθήκες στις ελεύθερες δοκιμές ώστε να προετοιμάσουν την βέλτιστη στρατηγική. Αυτό δεν είναι πάντα εύκολο στο Ώστιν παρότι η πίστα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα όπως είδαμε πέρυσι. Ο φετινός αγώνας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για μας, στην Pirelli, καθότι είμαστε χορηγοί ονόματος του grandprix (titlesponsor). Αυτό υπογραμμίζει τη σπουδαιότητα των ΗΠΑ για την εταιρεία μας. Θυμίζουμε πως το πρώτο κατάστημα PZeroWorld άνοιξε στο Λος Άντζελες πριν δυο χρόνια.”