Κάθε χρόνο, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες , χωρίς να θέλουν να υποβαθμίσουν όλες τις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου που γίνονται στην Ευρώπη, προσπαθούν ταυτόχρονα να κερδίσουν τις εντυπώσεις στην πρώτη μεγάλη έκθεση της χρονιάς, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη.
Όπως και να το κάνουμε το Σαλόνι στην Γενεύη είναι το πιο σημαντικό γεγονός της χρονιάς . Η Κορεάτικη εταιρία, η Kiaκάθε φορά μας εντυπωσιάζει. Και όπως δείχνουν τα πράγματα θα εντυπωσιάσει και φέτος στην παγκόσμια πρεμιέραστην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, με το 3ης γενιάς CeedMadeinEurope.
Επιγραμματικά σας λέω ότι το ευρωπαϊκό KIA έχει δυναμική σχεδίαση που θέτει νέα δεδομένα στο C-segment, είναι το πρώτο Kia με τεχνολογία αυτόματης οδήγησης «Level 2», με προηγμένες τεχνολογίες άνεσης, διασύνδεσης και ασφάλειας, υποστηρίζεται από εξελιγμένανσυστήματα υποβοήθησης οδηγού και διαθέτει αποδοτικούς κινητήρες συμπεριλαμβανομένου του νέου 1.4 T-GDi των 140 ίππων και του νέου ‘U3’ πετρελαιοκινητήρα 1.6L.
Το αυτοκίνητο αυτό θα κατασκευάζεται πλέον στην Σλοβακία θα έχει εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών η 150.000 χιλιόμετρα. Στο νέο αυτοκίνητο που θα παρουσιασθεί στη Γενεύη υπάρχει μια ακόμη διαφορά. Και αυτή είναι στο όνομά του. Μέχρι τώρα το ξέραμε ως Cee’d. Από εδώ και στο εξής θα ονομάζεται Ceed. Μετά την έκθεση της Γενεύης θα ξεκινήσουν οι τελευταίες δοκιμές στη γραμμή παραγωγής που επίσημα η παραγωγή του Ceedξεκινά τον Μάιοκαι οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού.
Το σημαντικό είναι – και αυτό πρέπει να ξέρετε – ότι το Ceedσχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη,από Ευρωπαίους σχεδιαστές για ευρωπαίους καταναλωτές και η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο στην Žilina της Σλοβακίας.Όλα έγιναν υπό τις οδηγίες του GregoryGuillaume (Επικεφαλής στο τμήμα Σχεδιασμού Ευρώπης) και του PeterSchreyer (Πρόεδρος και Διευθυντής Σχεδιασμού της Kia).
Το φετινό μοντέλο που είναι η 3η γενιά Ceed, βασίζεται σε γερά θεμέλια προσφέροντας μία αναγνωρίσιμη σχεδίαση και προηγμένες τεχνολογίες άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Οι νέοι κινητήρες και η ανάρτηση δημιουργούν ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά και προηγμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας και θέτει νέα δεδομένα στο ευρωπαϊκό C-segment.
Είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και έχει πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Το αμάξωμά του είναι ελκυστικό . Οι λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα ‘tiger-nose’ που είναι πλατύτερη με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα. Το νέο Ceed διαθέτει στάνταρ ‘icecube’ σχεδίασης LED φώτα ημέρας που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line. Από το πλάι οι καθαρές γραμμές δίνουν την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό και μία πιο upperclass προσέγγιση στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η φαρδιά πίσω κολώνα (C-Pillar) αποτελεί ένα αυθεντικό σχεδιαστικό γνώρισμα όλων των πρόσφατων μοντέλων της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στον δρόμο.
Αρχικά το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο με πεντάθυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα. Ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει μέσα από μία ευρεία γκάμα τροχών νέας σχεδίασης, από χαλύβδινους 16’’ ή αλουμινίου 16’’ ή δίχρωμους αλουμινίου 17’’.
Το εσωτερικό του νέου Ceed είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Η διακεκριμένη λειτουργικότητα και σχεδίαση από τα πιο πρόσφατα Kia έχει μεταφερθεί και στο νέο Ceed, με το ταμπλό να απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου δεσπόζει η «ελεύθερη» και ανεξάρτητη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, όταν στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση. Το εσωτερικό έχει επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου με τους υποψήφιους αγοραστές να έχουν επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα ‘K2’, το νέο Ceed είναι 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., όταν ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο μικρός κατά 20 χλστ. (στα 880 χλστ.) και ο πίσω πιο μεγάλος κατά 20 χλστ. (πλέον στα 780 χλστ.). Στο νέο Ceed η καινούργια πλατφόρμα υποστηρίζει και διασφαλίζει ένα πιο αποδοτικό σύνολο. Το νέο μοντέλο διαθέτει ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα – από τις κορυφαίες στην κατηγορία - ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους.
Το νέο Ceed θα εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων, οι οποίοι έχουν επιλεγεί προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες διαφορετικού προφίλ αγοραστών. Τα σύνολα βενζίνης είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του δημοφιλή κινητήρα 1.0 T-GDi (turbochargedgasolinedirectinjection) της Kia, ο οποίος αποδίδει 120 PS, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi. Ο νέος κινητήρας 1.4 T-GDi της γενιάς “Kappa” αντικαθιστά τον 1.6 GDI και αποδίδει 140 PS, δηλαδή 4% μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του παρά το μικρότερο κυβισμό του. Η υπερπλήρωση του εξασφαλίζει υψηλή ροπή σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών σε σχέση με το μέχρι πρότινος σύνολο των 1.6 lt, γεγονός που τον καθιστά πιο αποτελεσματικό σε πολύ περισσότερες οδηγικές συνθήκες, σε συνδυασμό και με μείωση των εκπομπών ρύπων. Διαθέσιμoς θα είναι και ένας 1.4 MPI (multi-pointinjection) με 100 PS.
Tο νέο Ceed θα κινείται και από το νέο κινητήρα πετρελαίου “U3” της Kia που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d TEMP. Για το σκοπό αυτό ο νέος ‘U3’ 1.6-litre CRDi (common-raildirectinjection) χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων SelectiveCatalyticReduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.
Ο νέος diesel των 1.6 lt αποδίδει 280 Nm και θα είναι διαθέσιμος με 115 PS ή με 136 PS. Σε συνδυασμό με τον καινούργιο κινητήρα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του νέου Ceed -με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων WorldwideHarmonisedLightVehicleTestProcedure (WLTP) και όταν αυτός μετατραπεί στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NewEuropeanDrivingCycle- NEDC) - αναμένεται να είναι μικρότερες των 110 gr/ km.
Με βάση τον τρόπο μέτρησης εκπομπών CO2 που ίσχυε μέχρι το 2017 , οι εκπομπές CO2 του 1.6l diesel θα ήταν 77gr/km.
Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia.
Για τις τεχνολογικές καινοτομίες που εντυπωσιάζουν θα έχουμε την ευκαιρία να σας πούμε περισσότερα αμέσως μετά την παρουσίαση του στην Γενεύη.