Το υπουργείο Οικονομικών άφησε για ακόμη μια φορά τα σχέδια και τις προτάσεις για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας στο συρτάρι. Η έλλειψη χρόνου επικαλέστηκε για ακόμη μια χρονιά και η δημιουργία νέου πλαισίου υπολογισμού παραπέμπεται για ακόμη μια χρονιά στις καλένδες. Για ακόμη μια χρονιά οι οδηγοί θα ματώσουν ενώ η υπερφορολόγηση πνίγει τους Έλληνες.
Με τον στόχο να βρίσκεται στα 1,1 δις. ευρώ το υπουργείο Οικονομικών για ακόμη μια χρονιά εμφανίζει μια πρωτοφανή καθυστέρηση να επεξεργαστεί νέα σχέδια που θα άλλαζαν τον τοπίο των τελών κυκλοφορίας. Η μόνη διαφορά είναι πως φέτος αποφασίστηκε να προχωρήσουν σε μικρές διορθώσεις που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν κάπως τις πιο αδύναμες ομάδες του πληθυσμού. Παράλληλα επεξεργάζονται σχέδια για στοχευμένες μειώσεις στα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών τόσο για τα τέλη, όσο και την ανάκτηση πινακίδων από τους ιδιοκτήτες τους.
Με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή την στιγμή, το σχέδιο που προωθείται είναι να πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας οι και οι . Οι υπόλοιποι κάτοχοι οχημάτων θα συνεχίσουν να «ματώνουν» όσο και το 2017.
Αυτά είναι τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2018:
Αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί μέχρι 31/10/2010 θα δουν τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας τους να γίνεται αποκλειστικά βάσει του κυβισμού τους.
Για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και αργότερα, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει της εκπομπής ρύπων. Το ποσό των τελών κυκλοφορίας προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των εκπομπών ρύπων με την αντιστοίχιση τιμής από την κλίμακα που ανήκει το όχημα.