Το σύνολο των ηχητικών ντοκουμέντων και των καταγεγραμμένων συνομιλιών που είχε στηδιάθεσή του ο ΟΣΕ και βρίσκονταν στα κεντρικά γραφεία της οδού Καρόλου εξετάζουν από το απόγευμα της Δευτέρας οι ελεγκτές της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων(ΡΑΣ).
Οι αξιολογητές της Αρχής βρέθηκαν στον Οργανισμό χθες Δευτέρα και εκτός από τις καταγραφές που πραγματοποίησαν, ζήτησαν και έλαβαν από την αρμόδια διεύθυνση και τα παρουσιολόγια από την εκπαίδευση των σταθμαρχών. Πλέον αναμένονται μόνο κάποια πρόσθετα στοιχεία αναφορικά με την εκπαίδευση των σταθμαρχών από κατά τόπους σταθμαρχεία τρένων.
Συνολικά οι ελεγκτές επισκέφτηκαν εκτός από τη διοίκηση του ΟΣΕ, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας
.Λιγότερα στοιχεία από όσα ζήτησε έλαβε η ΡΑΣ
Στόχος της ΡΑΣ, είναι το δικό τους πόρισμα, το οποίο περιλαμβάνει και τις απαντήσεις του ΟΣΕ αλλά και της Hellenic Train, να εκδοθεί το συντομότερο δυνατό, ίσως και εντός δεκαημέρου από την έναρξη της αυτεπάγγελτης έρευνας.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι στον ΟΣΕ δεν είχε πάει έως και το μεσημέρι της Τρίτης κάποια ανακριτική αρχή, γεγονός, το οποίο έχει κάνει εντύπωση και στους εργαζομένους στον Οργανισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στοιχεία που έχει παραλάβει η ΡΑΣ είναι λιγότερα από όσα είχαν ζητηθεί αρχικώς, καθώς σύμφωνα με τους ελεγχόμενους, άλλα έχουν καταστραφεί και άλλα έχουν ήδη παραδοθεί στις ανακριτικές Αρχές.
Υπό επανεξέταση και τα πιστοποιητικά ασφαλείας
Σε ό,τι αφορά τα πιστοποιητικά ασφαλείας τόσο του ΟΣΕ όσο και της Hellenic Train, σιδηροδρομικές πηγές αφήνουν ανοιχτή την επανεξέτασή τους εφόσον από τους ελέγχους προκύψουν παρατυπίες
.
Βάσει των ισχυόντων, η ΡΑΣ χορηγεί μόνο το πιστοποιητικό ασφαλείας του ΟΣΕ. Το αντίστοιχο πιστοποιητικό για την εταιρία λειτουργίας, τη Hellenic Train, χορηγείται απευθείας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων καθώς η εταιρία «πατάει» σε περισσότερες από μία χώρες (στην προκειμένη περίπτωση περνά τα σύνορα με τη Βουλγαρία). Ως εκ τούτου, το πιστοποιητικό ασφαλείας δεν μπορεί να χορηγηθεί από την εθνική αρχή.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο ανάκλησης του πιστοποιητικού ασφαλείας
Σε κάθε περίπτωση η ΡΑΣ ελέγχει το σχέδιο διαχείρισης ασφαλείας που υποβάλλουν και οι δύο σιδηροδρομικοί Οργανισμοί και το οποίο περιγράφει όλες τις διαδικασίες που ακολουθεί η κάθε εταιρία και αφορούν το ζήτημα της ασφάλειας.
Εάν διαπιστωθεί παραβίαση, η συνήθης πρακτική είναι η επιβολή διοικητικών προστίμων και η απαίτηση προσκόμισης σχεδίου αποκατάστασης με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στην περίπτωση ενός τόσο σοβαρού γεγονότος όσο αυτό των Τεμπών που ενέχει κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο ανάκλησης ακόμα και του πιστοποιητικού ασφαλείας των εταιριών.
Αυτό για την περίπτωση του ΟΣΕ μπορεί να γίνει από τη ΡΑΣ, ενώ για την περίπτωση της εταιρίας λειτουργίας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων ύστερα από επικοινωνία με την ανεξάρτητη Αρχή. Για το λόγο αυτό και το πόρισμα της ΡΑΣ θα κοινοποιηθεί αμέσως μόλις εκδοθεί και στην ευρωπαϊκή Αρχή.