Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; Ποια τα όρια, ποια μέσα μπορεί να μετέλθει ένας φορέας για να περάσει κοινωνικά μηνύματα; Ερωτήματα και ενστάσεις που προκαλεί το βίντεο που ανέβασε το πρωί της Παρασκευής το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας στον λογαριασμό του στο facebook, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και να μας πείσει να γίνουμε εθελοντές αιμοδότες.
Το βίντεο δημιουργήθηκε και αναρτήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αιμοδοσίας στις 14 Ιουνίου.
«Τώρα μπορείς κι εσύ να γίνεις Ήρωας», ήταν το σχόλιο με το οποίο το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας συνόδευσε το βίντεο που αναρτήθηκε στο fb και εκτός του ότι έγινε δημοφιλές σε λίγες μόνο ώρες, προκάλεσε αντιδράσεις μιας και πολλοί χρήστες το χαρακτηρίζουν σεξιστικό και χαμηλής αισθητικής.
Στο βίντεο βλέπουμε αρχικά έναν πυροσβέστη να σώζει ένα γατάκι από μια πυρκαγιά και στη συνέχεια έναν γυμνασμένο ναυαγοσώστη να σώζει μια όμορφη κοπέλα από τα κύματα και να της δίνει το φιλί της ζωής (σε μια παραλία με πολλές όμορφες κοπέλες που μάλλον ζηλεύουν την παθούσα φίλη τους που δέχεται το φιλί του ναυαγοσώστη). Αμέσως μετά ένας γιατρός σώζει τη ζωή ενός ασθενή και στο τέλος, ένας άντρας δίνει αίμα για να σώσει με τη σειρά του τη ζωή ενός συνανθρώπου του. Και τις τρεις σκηνές παρακολουθεί ένας καθημερινός ανθρωπος.
Ωστόσο, αυτό που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις είναι η τελυταία σκηνή όπου αναπαράγονται στρεβλά κοινωνικά πρότυπα για τον «επιτυχημένο» γιατρό που πλαισιώνεται από αισθησιακές νοσοκόμες. Κάτι που σαφώς αδικεί τόσο τον επιστήμονα γιατρό., όσο και τη νοσοκόμα που μοχθεί και συμπάσχει στο πλευρό του ασθενή, και βέβαια δε φορά κόκκινες γόβες και δεν επιδεικνύει το μπούστο της.
Κάνοντας κατάχρηση του συνειρμού ιδεών (τεχνική πειθούς στη διαφήμιση), ουσιαστικά δεν μας καλεί να γίνουμε ήρωες αλλά πετυχημένοι που θα μας περιτυγυρίζουν όμορφες γυναικες...
Κορύφωση του σποτ η ζήλια του υποψήφιου ήρωα που τον οδηγεί να δώσει αίμα και το λιγούρικο βλέμμα του στη νοσοκόμα στο τέλος... όταν έγινε ήρωας!!!