Και ενώ η Αττική Οδός επιρρίπτει τις ευθύνες για ό,τι συνέβη τη Δευτέρα σε πολιτική Προστασία, Πυροσβεστικά και μετερεολόγους, ακόμη μία συνομιλία μεταξύ στελεχών της Αττικής Οδού και της Πυροσβεστικής είδε το φως της δημοσιότητας, με την εταιρεία να δηλώνει, τις κρίσιμες ώρες ικανή να διαχειριστεί την κατάσταση.
Ειδικότερα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha παρουσιάστηκε η συνομιλία που είχαν τα στελέχη της Αττικής Οδού με ανθρώπους της Πυροσβεστικής κατά την οποία μάλιστα οι πρώτοι καθησύχασαν τα στελέχη της Πυσροσβεστικής «ότι… ‘χουνε!»
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Alpha ο αξιωματικός της Πυροσβεστικής ζήτησε από την Υπηρεσία του να κλείσει η Αττική Οδός, αίτημα που μεταφέρθηκε ως εισήγηση στους υπευθύνους του αυτοκινητόδρομου, οι οποίοι απάντησαν «το ΄χουμε». Ο διάλογος αυτός έγινε στις 11:30 το πρωί, ενώ η απόφαση για απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών τέθηκε σε ισχύ στις 2 μ.μ., και η διακοπή της κυκλοφορίας αποφασίστηκε λίγα λεπτά μετά τις 4 μ.μ. και ενώ ήταν ήδη αργά.
Ολόκληρος ο διάλογος όπως παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του Alpha με πηγή την Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει ως εξής:
«Αξιωματικός σε κέντρο της Πυροσβεστικής: Κέντρο πρέπει να κλείσει η Αττική Οδός. Είναι πολύ έντονη η χιονόπτωση θα υπάρξει πρόβλημα.
Πυροσβεστική σε Αττική Οδό: Εισηγούμαστε να κλείσετε την Αττική Οδό. Μας διαβιβάζουν ότι θα υπάρξει πρόβλημα.
Αττική Οδός: Μην ανησυχείτε το ‘χουμε».
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το διάστημα που ακολούθησε, υπήρξαν και άλλες επικοινωνίες των υπευθύνων του του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου (ΕΣΚΕΔΙΚ) με τους υπευθύνους της εταιρείας, ενώ, έως τις 12.20 μ.μ. της Δευτέρας, με τα αρμόδια στελέχη της Αττικής Οδού είχαν έρθει σε απευθείας τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου και στη συνέχεια ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς.
Καλά ενημερωμένες πηγές περιγράφουν στην «Κ» ότι, στις επικοινωνίες αυτές, οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής και τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας μετέφεραν στα στελέχη της Αττικής Οδού τις πληροφορίες που έφταναν στα κινητά τους για δυσχέρεια στην κίνηση των οχημάτων και την αγωνία τους ότι εάν δεν προχωρούσαν σε απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και εν συνεχεία σε γενική απαγόρευση κυκλοφορίας, τα πράγματα θα καθίσταντο μη διαχειρίσιμα.
Σε αυτό το διάστημα, τα στελέχη της παραχωρησιούχου εμφανίζονταν καθησυχαστικά απαντώντας ότι «αξιολογούν τα δεδομένα» και δημιουργώντας την πεποίθηση ότι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης, κάτι που πάντως στην πορεία διαψεύστηκε.
Ενα ακόμα στοιχείο ενδεικτικό της προβληματικής αντίδρασης των υπευθύνων της Αττικής Οδού στην κακοκαιρία είναι το γεγονός ότι τα εκχιονιστικά που βρίσκονταν στον κόμβο της Κατεχάκη και είχαν ως αποστολή να κρατήσουν ανοικτή την περιφερειακή λεωφόρο Υμηττού έμειναν από καύσιμα. Χρειάστηκε μάλιστα η συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ. προκειμένου να μεταφερθεί στο σημείο πετρέλαιο με μπιτόνια. Οταν όμως αυτό συνέβη, είχε ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος, καθώς λόγω συσσώρευσης χιονιού η κίνηση στην περιφερειακή Υμηττού είχε καταστεί αδύνατη.