Aμέσως μετά την εκλογή του ένας νέος μητροπολίτης χαμηλόφωνα και με ταπεινότητα επικαλείται το 'Αγιον Πνεύμα και το θέλημα του θεού να υπηρετήσει την Εκκλησία.
Αυτά μετά. Πριν εντάσσεται ηθελημένα ή μη σε ένα κύκλο "Βυζαντινισμού", με παρεμβάσεις λαϊκών, κληρικών, οικονομικών παραγόντων αλλά και εν ενεργεία μητροπολιτών οι οποίοι προσπαθούν να προωθήσουν τους δικούς τους πρωτοσύγκελους.
Μέσα σε αυτό το κλίμα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ενώ δείχνει αμέτοχος είναι αυτός που κινεί τα πάντα ,αφού από την ώρα που αναδείχτηκε στον Θρόνο έχει εκλέξει περισσότερους από 50 Ιεράρχες, ένας αριθμός που άνετα εκλέγει όποιον τους ζητήσει.
Και σε αυτές τις εκλογές που θα γίνουν τις επόμενες μέρες για την πλήρωση των κενών μητροπόλεων Θεσσαλονίκης, Φλώρινας και Παραμυθίας οι παρεμβάσεις δίνουν και παίρνουν.Ο Ιερώνυμος δέχεται Ιεράρχες, ακούει προτάσεις αλλά ήδη έχει αποφασίσει ποιούς θα στηρίξει. Για τη Θεσσαλονίκη έχει από χρόνια αποφασίσει να τοποθετήσει τον επίσκοπο Ωρεών Φιλόθεο. Για τη Φλώρινα των πρωτοσύγκελο της μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως Ειρηναίο.'Ηδη συνεργάτες του Ιερώνυμου έχουν μεταφέρει τις προτιμήσεις του στους Ιεράρχες. Εκεί που ακόμη το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει είναι η μητρόπολη Παραμυθιάς.
Ο Ιερώνυμος συναντήθηκε με τον μητροπολίτη Βρεσθένης Θεόκλητο στον οποίο υποσχέθηκε οτι θα τον στηρίξει. Στη συνέχεια θέλοντας να ανοίξει τον δρόμο προς την Αρχιεπισκοπή σε "φίλο" μητροπολίτη , πρότεινε στον νυν πρωτοσύγκελο Βαρνάβα να πάει στην Παραμυθιά αλλά αυτός αρνήθηκε. Στο διάστημα αυτό μια ομάδα μητροπόλεων τον επισκέφτηκε στο γραφείο του οι οποίοι του πρότειναν να στηρίξει τον Θεόκλητο. Τους διαβεβαίωσε και αυτούς για τη στήριξη.
Αλλά στη συνέχεια , κατόπιν παρεμβάσεων , είδε με καλό μάτι την εκλογή για την Παραμυθιά του Α' Γραμματέα της Συνόδου Σεραπίωνα.
Η αλλαγή στάσης του Αρχιεπισκόπου έρχεται να αποκαλύψει τον τρόπο με τον οποίο εκλέγονται οι περισσότεροι μητροπολίτες .Η περίπτωση Θεόκλητου δεν είναι απλή. Ο μητροπολίτης είχε εκλεγεί επί μακαριστού Χριστόδουλο στη μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος.
Με το "σκάνδαλο" Γιοσάκη και τα γεγονότα στο πατριαρχείο Ιεροσολύμων με τον Ειρηναίο και τον Βαβύλη κατά κύριο λόγο λαϊκοί συνεργάτες του Χριστόδουλου , ένας εισαγγελέας και κάποιοι μητροπολίτες πρότειναν την παραίτηση Θεόκλητου για να μην επηρεαστεί το έργο του τότε αρχιεπίσκοπο. Ο Θεόκλητος το δέχτηκε να θυσιαστεί αλλά από τότε ,αν και είχε υποσχέσεις για αποκατάσταση, περιορίστηκε στον τίτλο του μητροπολίτη Βρεσθένης.
Ο Ιερώνυμος είχε αναγνωρίσει οτι αδικήθηκε και εδώ και αρκετά χρόνια του είχε προτείνει την Παραμυθιά. Ο αρχιεπίσκοπος όμως στην πορεία άλλαξε απόψεις .Ποτέ δεν "συγχώρεσε" τον Θεόκλητο ως άμεσο συνεργάτη του Χριστόδολου. Άφησε χώρο στους "αντιχριστοδουλικούς" με συνεχή πίσω -μπρός καταλήγοντας σε πρόσωπα τα οποία "έχουν ισχυρές πλάτες" κυρίως εκτός Εκκλησίας...