«Ιερό» αντάρτικο από 42 μοναχούς και ιερείς για τις νέες ταυτότητες

 
«Ιερό» αντάρτικο από 42 μοναχούς και ιερείς  για τις νέες ταυτότητες

Πηγή Φωτογραφίας: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΚΙΤΖΗΣ/EUROKINISSI/ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ενημερώθηκε: 23/09/23 - 19:40

Mοναχοί και ιερείς με επιστολή τους προς τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Σύνοδο τάσσονται κατά των νέων ταυτοτήτων.

Όπως επισημαίνουν "οι υπό έκδοσιν ηλεκτρονικές ταυτότητες, που θα ακολουθήσουν και θα περιέχουν τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, θα πιστοποιούν τον κάτοχό τους ενώπιον των δημοσίων αρχών και ιδιωτικών φορέων, με σκοπό την ταυτοποίησή του και την άσκηση δικαιωμάτων, κυρίως διά της ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως. Σύντομα δε θα συνδεθούν και με τα οικονομικά στοιχεία του κατόχου και θα αποτελέσει το ψηφιακό πορτοφόλι του ενόψει του ψηφιακού ευρώ και γενικότερα της αχρήματης κοινωνίας. Πρόκειται, λοιπόν, για μία ηλεκτρονική ταυτότητα με πολλαπλές μελλοντικές λειτουργίες (κάρτα ταυτοποιήσεως, κάρτα δικαιωμάτων, κάρτα – σύνδεση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, κάρτα – ψηφιακό πορτοφόλι)".

Πρόκειται για 42 μοναχούς και ιερείς  κατά κύριο λόγω από την Αττική, τη Χαλκιδική, τη Φλώρινα, την Πάρο, την Αίγινα οι οποίοι τις μέρες αυτές ασχολήθηκαν με το θέμα και εξέφρασαν την αντιδρασή τους. Είναι η πρώτη επίσημη θέση κληρικών οι οποίοι δεν ανήκουν στους "ακραίους" και οι οποίοι επισημαίνουν τους κινδύνους που κρύβουν οι ταυτότητες, λίγες μέρες πριν αρχίσει η εκδοσή τους.

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός οτι μεταξύ των υπογραφόντων επιστολή είναι ο ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου Παραμυθιάς ο οποίος επιθυμεί να είναι υποψήφιος για την εκλογή νέου μητροπολίτη στην ακριτική περιοχή.

Η επιστολή των «42»

«Απευθυνόμαστε με σεβασμό στην πατρική Σας αγάπη για ένα θέμα που ταλανίζει εδώ και δεκαετίες τον ελληνικό λαό και επανήλθε στο προσκήνιο με τις πρόσφατες εξαγγελίες του αρμοδίου Υπουργού κ. Νότη Μηταράκη κατά την ανάγνωση των Προγραμματικών Δηλώσεων της νέας Κυβερνήσεως (8-7-2023) και αφορούν στην έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων εντός του μηνός Σεπτεμβρίου. Προκαλεί μεγάλη έκπληξη και ανησυχία η ιδιαίτερη σπουδή της Κυβερνήσεως να προτάξει την άμεση υλοποίηση ενός σχεδιασμού, που επί χρόνια παρέμενε στάσιμος λόγω και των πολυπληθών και σθεναρών αντιδράσεων εκ μέρους της Εκκλησίας και του λαού μας.

»Οι κρατικοί παράγοντες ισχυρίζονται ότι οι ταυτότητες αυτές είναι απλώς ένα μέσο ασφαλούς ταυτοποιήσεως του πολίτη και τρόπος ταχείας εξυπηρετήσεώς του από τις δημόσιες υπηρεσίες, μέσον συναλλαγής και μέθοδος πατάξεως της φοροδιαφυγής. Από την στιγμή που η νέα ταυτότητα χρησιμοποιεί έναν αριθμό «κλειδί», υπάρχει και η δυνατότητα διασυνδέσεως ποικίλων δημοσίων και ιδιωτικών αρχείων και πρόσβασης αυτών, όχι μόνον από τον πολίτη, αλλά και από τρίτους. Η ύπαρξη microchip στις νέες ταυτότητες (που έχει επιβεβαιωθεί από τον Υπουργό): α) καθιστά την διαδικασία αυτή αυτόματη, β) μπορεί να αναγνωστεί (η ταυτότητα) σε ανύποπτο χρόνο, χωρίς να λάβει γνώση ο κάτοχός της, εφόσον βρίσκεται κοντά σε σημείο ανάγνωσης, γ) αφήνει πίσω της «ηλεκτρονικά ίχνη» και δ) καθιστά εφικτή την δυνατότητα υποκλοπής των στοιχείων της, η αλλοίωσης αυτών, και στην ίδια την ταυτότητα, αλλά και στις βάσεις δεδομένων (δημοσίων και ιδιωτικών αρχείων). Είναι γεγονός ότι μας καθησυχάζουν διαρκώς για το αδιάβλητο προσπέλασης των καρτών και της προηγμένης ασφαλείας τους· πρόκειται δυστυχώς περί αντιεπιστημονικού μύθου. Με τη διευκόλυνση που παρέχουν τα μέσα ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως προκύπτει η ευχέρεια δημιουργίας προσωπικού προφίλ, παρακολουθήσεως κάθε συναλλαγής, κάθε κινήσεως και ελέγχου της προσωπικής ζωής των πολιτών.

»Ήδη, μέσω του ΑΜΚΑ και του ΑΦΜ, είναι γνωστά στους αρμοδίους και όχι μόνο, τα θέματα της υγείας μας, η εργασιακή μας πορεία και η ιδιοκτησιακή και οικονομική μας κατάσταση. Ίσως δεν είναι εύκολο να αντιληφθούμε το μέγεθος της τυραννίας των πολιτών, όταν όχι μόνο αυτά, αλλά όλα τα αρχεία διασυνδεθούν μέσω της ηλεκτρονικής ταυτότητος. Κάθε άνθρωπος θα βρεθεί στο έλεος και τον χειρισμό των οιωνδήποτε αρχών, πολλώ μάλλον στις ορέξεις τυχόν ανελευθέρων δικτατορικών καθεστώτων.

»Λέγεται ότι το ζήτημα των ταυτοτήτων είναι πολιτικό. Ακόμη κι αν ήταν πολιτικό, δεν θα μπορούσαμε να εμπιστευθούμε αδιαμαρτύρητα τον Καίσαρα και να πιστέψουμε στην πρόφαση ότι με τις νέες ταυτότητες προτίθεται να «νοικοκυρέψει» τον τόπο μας. Η μέχρι τώρα στάση των ελληνικών κυβερνήσεων μαρτυρεί το αντίθετο. Τα δυσβάστακτα μνημόνια, η βαριά φορολογία, η ανεξέλεγκτη ακρίβεια στα στοιχειώδη αγαθά, οι υπέρογκοι λογαριασμοί στην ενέργεια, η νομιμοποίηση των εκτρώσεων, η περιφρόνηση της οικογένειας με την προώθηση της ομοφυλοφιλίας και των ποικίλων συμβιώσεων από τη μια, και από την άλλη η παράνομη παρακολούθηση πολιτικών και άλλων προσώπων, δείχνουν το αληθινό, ολοκληρωτικό και άστοργο πρόσωπο των αρχών. Είμαστε, ως ελληνικό κράτος, σύμφωνα με τις σχετικές στατιστικές, στις τελευταίες θέσεις σεβασμού των ατομικών ελευθεριών στην Ευρώπη!

»Φρονούμε ότι το θέμα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων είναι εξαιρετικά σοβαρό, με πολύ σημαντικές πνευματικές προεκτάσεις, διότι:

α) αφορά στον σοβαρό περιορισμό της ελευθερίας των πολιτών, ιδιαίτερα όταν επιβληθεί το λεγόμενο ψηφιακό νόμισμα,

β) σχετίζεται άμεσα με την αριθμοποίηση του ανθρώπου, καθώς με τον μοναδικό «Προσωπικό Αριθμό», που με την ταυτότητα θα αποδοθεί σε κάθε πολίτη από την γέννησή του, ο άνθρωπος δεν θα γίνεται πλέον γνωστός -κατά την επαφή του με τις αρχές- με το ονοματεπώνυμό του, αλλά με τον έναν μοναδικό αριθμό και

γ) υπάρχει έντονος σκεπτικισμός σχετικά με την (εμφανή η αφανή) παρουσία η όχι του δυσωνύμου αριθμού 666 στις νέες ταυτότητες, σύμβολο του Αντιχρίστου, κατά την Ιερά Αποκάλυψη. Ακόμη κι αν οι κυβερνητικοί αρμόδιοι σήμερα αρνηθούν την ύπαρξή του στις ταυτότητες, καλόν είναι να μη διαφύγει της προσοχής μας ότι, το πιθανότερον, το microchip θα είναι επανεγγράψιμο, και οποιαδήποτε στιγμή ο δυσώνυμος 666 μπορεί να προστεθή. Εξ άλλου, η συνέπεια της αρνήσεως παραλαβής της νέας ηλεκτρονικής ταυτότητας, ήτοι ο αποκλεισμός από κάθε συναλλαγή, παραπέμπει, και πριν ακόμη να επιβληθεί το χάραγμα, στο σχετικό χωρίο της Ιεράς Αποκαλύψεως: «και ίνα μη τις δύνηται αγοράσαι η πωλήσαι ει μη ο έχων το χάραγμα, το όνομα του ϑηρίου η τον αριϑμόν του ονόματος αυτού».

»Πάντως, η διαφαινόμενη και ίσως προδιαγεγραμμένη χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας γεννά πολλές αμφιβολίες για ενδεχόμενη μελλοντική φαλκίδευση των δικαιωμάτων μας. Ένα αυριανό ολοκληρωτικό καθεστώς αποκτά την δυνατότητα να μας αποκλείσει ακόμη και από την πρόσβαση σε είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα, νοσοκομεία, σπουδές, τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή διαφωνούμε μαζί του.

»Επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη Σας και το αναμφισβήτητο γεγονός της παγκοσμίως προετοιμαζόμενης «αχρήματης κοινωνίας». Ήδη η έκδοση του ψηφιακού ευρώ είναι επί θύραις. Το ψηφιακό πορτοφόλι, όπως ανακοινώνεται, θα συνδεθεί με την νέα ψηφιακή ταυτότητα. Όλα σε ένα! Μη κατέχοντας την νέα ηλεκτρονική ταυτότητα και τον αριθμό της, είσαι κοινωνικά και οικονομικά περιθωριοποιημένος.

»Η ανησυχία για έναν παγκόσμιο ολοκληρωτισμό, με την βοήθεια της τεχνολογίας (που μπορεί να σε μετατρέψει από φιλήσυχο οικογενειάρχη σε καταζητούμενο χωρίς κανένα τόπο καταφυγής), δεν είναι παραλογισμός θρησκόληπτων και οπισθοδρομικών «ψεκασμένων», αλλά συνιστά έναν από τους βασικούς εφιάλτες του σύγχρονου ανθρώπου και όχι μόνο των χριστιανών.

»Η θεώρηση ζωής και οι ηθικές αξίες των κυβερνώντων παγκοσμίως δεν ευθυγραμμίζονται – ως επί το πλείστον – με τις ηθικές αξίες της Ορθοδοξίας, ενώ και εκείνοι που διαχειρίζονται τα της οικονομίας, καθώς και την τεχνολογική έρευνα και τα επιτεύγματά της, μοιάζουν μάλλον περισσότερο με ανθρώπους της αποστασίας παρά με ανθρώπους που έχουν φόβο Θεού.

»Η Ιερά Σύνοδος, όπως γνωρίζετε, με παλαιότερες Εγκυκλίους έλαβε αρνητική θέση έναντι των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων. Στο τελευταίο σχετικό ανακοινωθέν της στις 17-11-2010 διεκήρυξε ότι: «η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να διαφυλάττη την ελευθερία του προσώπου και να υπερασπίζεται την ακεραιότητα της πίστεως. Γι’ αυτό:

α) «Η κάρτα του Πολίτη δεν πρέπει να περιέχη κατ΄ ουδένα τρόπο εμφανή η αφανή τον αριθμό 666.

β) Επίσης, κατ΄ ουδένα τρόπο πρέπει μ΄ αυτή να παραβιάζονται οι προσωπικές ελευθερίες».

»Μακαριώτατε Πάτερ,

»Άγιοι Αρχιερείς

»Όπως γίνεται σαφές, απειλείται εμφανώς και αποδεδειγμένα η θεόσδοτη ελευθερία μας, το υπέροχο αυτό δώρο του Τριαδικού μας Θεού, ο Οποίος και μας το δώρισε και το σέβεται απόλυτα δίνοντάς μας τη δυνατότητα της κοινωνίας μαζί Του, αλλά και της αποστασίας από το θέλημα και την αγάπη Του. Οι υπό έκδοσιν ηλεκτρονικές ταυτότητες, που θα ακολουθήσουν και θα περιέχουν τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, θα πιστοποιούν τον κάτοχό τους ενώπιον των δημοσίων αρχών και ιδιωτικών φορέων, με σκοπό την ταυτοποίησή του και την άσκηση δικαιωμάτων, κυρίως διά της ηλεκτρονικής διακυβερνήσεως. Σύντομα δε θα συνδεθούν και με τα οικονομικά στοιχεία του κατόχου και θα αποτελέσει το ψηφιακό πορτοφόλι του ενόψει του ψηφιακού ευρώ και γενικότερα της αχρήματης κοινωνίας. Πρόκειται, λοιπόν, για μία ηλεκτρονική ταυτότητα με πολλαπλές μελλοντικές λειτουργίες (κάρτα ταυτοποιήσεως, κάρτα δικαιωμάτων, κάρτα – σύνδεση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, κάρτα – ψηφιακό πορτοφόλι).

»Εθιζόμαστε, έτσι, σταδιακά σε μία κατάσταση που προφητικά είχε προδιαγράψει ο Άγιος Παίσιος: «Θα σας δίνουν κάρτες για να σας συνηθίσουν μ’ αυτές. Όταν, όμως, κάποτε τα συγκεντρώσουν όλα σε μία κάρτα, αυτήν να μην την πάρετε, γιατί αυτή θα έχει σχέση με το σφράγισμα» (Μαρτυρία του μακαριστού Γέροντος Γρηγορίου Παπασωτηρίου, Πνευματικού του Ιερού Ησυχαστηρίου «Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος», Μεταμόρφωση Χαλκιδικής 1-3-2015).

»Ο ορθόδοξος λαός ελπίζει στην κραταιά βοήθεια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και της Υπερμάχου Θεοτόκου και προσδοκά την ιδική Σας πατρική παρέμβαση, αφού τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την επισταμένη έρευνα αντικειμενικών και εξακριβωμένων στοιχείων δεν συμπίπτουν με τις πρόχειρες και πολλές φορές παραπλανητικές διαβεβαιώσεις πολιτικών προσώπων.

»Επειδή μεγάλο μέρος του λαού μας διατηρεί τις ευαισθησίες του όχι μόνο στα εθνικά θέματα (Συλλαλητήρια για την Μακεδονία), αλλά ευρύτερα απέναντι στο κορυφαίο ζήτημα της θεόσδοτης ελευθερίας μας, Σας ζητούμε να απαιτήσετε από την κυβέρνηση να δώσει στους πολίτες το δικαίωμα της προαιρετικής παραλαβής της ηλεκτρονικής ταυτότητος.

»Απαραίτητος οπωσδήποτε κρίνεται ο παραμυθητικός λόγος Σας «εις το στηρίξαι ημάς και παρακαλέσαι ημάς περί της πίστεως ημών, το μηδένα σαίνεσθαι εν ταίς θλίψεσι ταύταις» (Α΄ Θεσ. 3, 2-3).

»Μετά βαθυτάτου σεβασμού, ασπαζόμεθα την δεξιάν Σας

»Για την Σύναξη Κληρικών και Μοναχών

(Ενδεικτικώς ακολουθούν υπογραφές)

1. Πρωτ. Ιωάννης Φωτόπουλος, Ι. Ν. αγίας Παρασκευής Αττικής

2. Αρχιμ. Συνέσιος, Καθηγούμενος Ι.Ησυχ. όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης Σιθωνίας Χαλκιδικής μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού

3. Αρχιμ. Θεόκλητος, Προηγούμενος Ι. Ησυχ. όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης Σιθωνίας Χαλκιδικής

4. Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης, Ιερό Ησυχ. όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης Σιθωνίας Χαλκιδικής

5. Αρχιμ. Λουκάς Ζήσιμος, Καθηγούμενος Ι.Μονής Ζωοδόχου Πηγής Καλαυρίας Πόρου

6 Μοναχός Τιμόθεος Τσετσώνης,  Ι.Μονής Ζωοδόχου Πηγής Καλαυρίας Πόρου

7. Μοναχός Ευγένιος Κίτσιος, Μοναχός Ι.Μονής Ζωοδόχου Πηγής Καλαυρίας Πόρου

8. Αρχιμ. Αθανάσιος Αναστασίου, Προηγούμενος Ι.Μονής Μεταμορφώσεως Μ. Μετεώρου

9. Αρχιμ. Παύλος Ντανάς, Ιεροκήρυξ Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας

10. Αρχιμ. Αυγουστίνος Ζήσιμος, Ιεροκήρυξ Ι.Μ. Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης

11. Αρχιμ. Λαυρέντιος Γρατσίας, Ι.Μ. αγίου Αυγουστίνου Φλωρίνης

12. Αρχιμ. Ιερόθεος Κονονός, Ι.Μονή αγίου Αυγουστίνου Φλωρίνης

13. Αρχιμ. Ραφαήλ Αλτιπαρμάκης, Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Καλετζίου Μαραθώνος

14. Αρχιμ. Ιωσήφ Φούτσης, Ι.Ν. αγίου Παντελεήμονος Μαραθώνος

15. Αρχιμ. Ειρηναίος Καζαζάκης, Ι.Ησυχαστήριο αγίου Ραφαήλ Άνω Σούλι Μαραθώνος

16. Πρωτ. Αθανάσιος Μηνάς, Συνταξιούχος

17. Πρωτ. Αναστάσιος Τραιφόρος, Ι.Ν. αγίου Αθανασίου Μαρκοπούλου

18. Πρωτ. Αντώνιος Μπουσδέκης, Ι.Ν. αγίου Νικολάου Νικαίας

19. Πρωτ. Βασίλειος Κοκολάκης, Ι. Ν.Υψώσεως Τιμίου Σταυρού Χολαργού

20. Πρωτ. Ευστάθιος Αθανασόπουλος, Ι.Ν. αγίας Άννης Κηφισιάς

21. Πρωτ. Νικόλαος Γαβαλλάς, Ι. Ν. αγίων Αποστόλων Ψαλιδίου

22. Πρωτ. Κωνσταντίνος Στούμπος, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού

23. Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος, Ι.Ν. Άγιος Ταξιάρχης Ιστιαίας

24. Πρωτ. Αναστάσιος Κοροπούλης, Ι.Ν. αγίου Θωμά Παραδείσου Αμαρουσίου

25. Πρωτ. Νικόλαος Πουρσανίδης, Ι.Ν. Ταξιαρχών Αχαρνών

26. Πρωτ. Χρήστος Κατσούλης, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ανοίξεως Αττικής

27. Πρωτ. Ευθύμιος Μουζακίτης, Ι.Ν. αγίου Γεωργίου Διονύσου Αττικής

28. Πρωτ. Αθανάσιος Γεραμάνης, Ι.Ν. αγίου Ιωάννου Καλυβίτου Βαθέως Αυλίδος

29. Πρωτ. Δημήτριος Μπίμπας, Ι.Ν. αγίου Αντωνίου Πατησίων

30. Πρωτ. Γεώργιος Μαγγανιάρης, Ι.Ν. αγίου Δημητρίου Πολυδενδρίου Αττικής

31. Πρωτ. Ηλίας Μουντάκης, Ι.Ν. αγίου Βασιλείου οδού Μετσόβου.

32. Πρεσβ. Ανάργυρος Σαραφόπουλος, Ι.Ν. Ευαγγελισμού Θεοτόκου Λεβαδείων

33. Αρχιμ. Νικόδημος Σαραντόπουλος, Καθηγούμενος Ι.Μ. Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας Πάρου μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού

34. Αρχιμ. Παλαμάς, Καθηγ. Ι.Μ.Γενεθλίου Θεοτόκου Καλλίπετρας Βεροίας μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού.

35. Γερόντισσα Τιμοθέη, Καθηγ. Ι.Μ.Αγίας Τριάδος-Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτής.

36. Αρχιμ. Γρηγόριος, Καθηγ. Ι.Ησυχ. οσίου Ιωάννου του Ρώσου Πευκοχωρίου Χαλκιδικής μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού.

37. Αρχιμ. Ιωαννίκιος, Καθηγ. Ι.Μ. Μεταμορφώσεως Σοχού Λαγκαδά μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού.

38. Γερόντισσα Μαριάμ, Καθηγ. Ι.Ησυχ. Τιμίου Προδρόμου Μεταμορφώσεως Χαλκιδικής μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτής.

39. Γερόντισσα Θεολογία, Καθηγ. Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Ναούσης μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτής.

40. Γερόντισσα Συγκλητική, Καθηγ. Ι.Μ. αγίου Αυγουστίνου Φλωρίνης μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτής.

41. Αρχιμ. Μεθόδιος, Καθηγ. Ι.Μ. Γηρομερίου μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτού

42. Ειρήνη μοναχή, Καθηγ., Ι.Μ. αγίου Θεοδοσίου Κοινοβιάρχου μετά της εν Χριστώ συνοδείας αυτής».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ