Ο γίγαντας του καπνού κατηγορείται ότι «χειραγωγεί την επιστήμη» για να προσελκύσει μη καπνιστές

 
pp

Ενημερώθηκε: 29/06/24 - 22:02

Η καπνοβιομηχανία Philip Morris International έχει κατηγορηθεί για «χειραγώγηση της επιστήμης με σκοπό το κέρδος» μέσω της χρηματοδότησης της έρευνας και της εργασίας υπεράσπισης με επιστήμονες.

Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας λένε ότι τα έγγραφα που διέρρευσαν από την PMI και την ιαπωνική θυγατρική της αποκαλύπτουν επίσης σχέδια στόχευσης πολιτικών, γιατρών και των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο του 2020 ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ της πολυεθνικής για την προσέλκυση μη καπνιστών στο θερμαινόμενο προϊόν καπνού της, το IQOS.

Η Ιαπωνία είναι μια αγορά εκκίνησης για το IQOS και η Stopping Tobacco Organisations and Products (Stop), ένας επόπτης της βιομηχανίας καπνού, δήλωσε ότι υποπτεύεται ότι η PMI θα εφαρμόσει το σχέδιο αλλού.

Μια εργασία από ερευνητές της Ερευνητικής Ομάδας Ελέγχου Καπνού στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ ανέφερε ότι η Philip Morris Japan (PMJ), χρηματοδότησε μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Κιότο για τη διακοπή του καπνίσματος μέσω ενός τρίτου ερευνητικού οργανισμού.

Οι ερευνητές είπαν ότι δεν μπόρεσαν να βρουν κανένα δημόσιο αρχείο για τη συμμετοχή της PMJ, αν και ένας εκπρόσωπος της PMI είπε ότι η εμπλοκή της είχε αποδοθεί όταν τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε επιστημονικό συνέδριο στην Ελλάδα το 2021.

Η PMJ πλήρωνε περίπου 20.000 £ το μήνα στην FTI-Innovations, μια συμβουλευτική εταιρεία βιοεπιστημών που διευθύνει ένας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, για εργασίες όπως η προώθηση της επιστήμης και των προϊόντων της PMI σε ακαδημαϊκές εκδηλώσεις. Σε ένα εσωτερικό email, ένας υπάλληλος της PMJ ισχυρίστηκε ότι τους είχαν πει «να το κρατήσουν μυστικό».

Η εργασία, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nicotine & Tobacco Research, βασίζεται σε 24 εταιρικά έγγραφα που διέρρευσαν, μεταξύ 2012 και 2020.

«Αυτές οι δραστηριότητες μοιάζουν με γνωστές στρατηγικές για να επηρεάσουν τη συμπεριφορά, τη δημοσίευση και την εμβέλεια της επιστήμης και να αποκρύψουν επιστημονικές δραστηριότητες», είπαν οι ερευνητές.

Η Δρ Sophie Braznell, μια από τις συγγραφείς του, είπε: «Η χειραγώγηση της επιστήμης για κέρδος μας βλάπτει όλους, ειδικά τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους καταναλωτές που προσπαθούν να λάβουν αποφάσεις που θα αλλάξουν τη ζωή τους. Επιβραδύνει και υπονομεύει τις πολιτικές για τη δημόσια υγεία, ενώ ενθαρρύνει την ευρεία χρήση επιβλαβών προϊόντων».

Ο Μπράζνελ είπε ότι τα έγγραφα που διέρρευσαν υπονόμευαν τους ισχυρισμούς της PMI για «διαφανή επιστήμη» και ζήτησε μεταρρυθμίσεις στη χρηματοδότηση και τη διακυβέρνηση της έρευνας στον καπνό «για την προστασία της επιστήμης από τα κατοχυρωμένα εταιρικά συμφέροντα».

Σε μια ξεχωριστή αναφορά για τις δραστηριότητες μάρκετινγκ της εταιρείας, βασισμένη επίσης σε έγγραφα που διέρρευσαν, ο Stop είπε ότι η PMJ φαίνεται να ασκεί πιέσεις για να επιτρέπεται το IQOS σε μέρη όπου απαγορεύεται το κάπνισμα.

Ομάδες συμπεριλαμβανομένων ιατρικών ομάδων και ομάδων φιλοξενίας και η Υπηρεσία Διαχείρισης Πυρκαγιών και Καταστροφών της Ιαπωνίας ήταν όλες στόχοι για εγκρίσεις, «οι οποίες, εάν εξασφαλιστούν, θα μπορούσαν να δώσουν την όψη της οργανικής, ευρείας αποδοχής του IQOS», είπε ο Stop.

Η επιδίωξη παρουσίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο «απηχεί μια γνωστή βιομηχανική τακτική της διαφήμισης εθιστικών, επιβλαβών προϊόντων καπνού σε αθλητικές εκδηλώσεις – συσχετίζοντας αυτά τα προϊόντα με την υγεία, παραπλανώντας τους καταναλωτές και προσεγγίζοντας παιδιά και νέους».

«Οι προθέσεις της PMI με το IQOS φαίνεται να εκτείνονται πολύ πέρα ​​από αυτό που έχουν δηλώσει», είπε. «Αυτή η αποκάλυψη προσθέτει βάρος στα αυξανόμενα στοιχεία που αμφισβητούν την αξιοπιστία των ισχυρισμών της PMI σχετικά με τις προθέσεις και τα προϊόντα τους.

«Ανησυχητικά, υπονοεί ένα ευρύτερο μοτίβο παραπλανητικών τακτικών, που δυνητικά θέτουν τις βάσεις για ένα νέο κεφάλαιο στην επιδημία του καπνού», είπε.

Ένας εκπρόσωπος της PMI είπε: «Αυτή είναι μια ακόμη παράξενη ιστορία από έναν οργανισμό που ενδιαφέρεται περισσότερο να επικρίνει την εταιρεία μας παρά να βοηθήσει στη μείωση της βλάβης από τα τσιγάρα.

«Όπως κάθε πολυεθνική εταιρεία με υψηλή ρύθμιση, η PMI επιδιώκει τακτικά να μοιράζεται τις θέσεις μας σε θέματα που επηρεάζουν τους καταναλωτές, την εταιρεία μας και τις κοινότητές μας. Όχι μόνο αυτός ο τύπος δέσμευσης είναι εντελώς νόμιμος και κατάλληλος, αλλά είναι απαραίτητος για τον τύπο της χωρίς αποκλεισμούς χάραξης πολιτικής που θα οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα για τους ανθρώπους που επηρεάζονται από αυτές τις πολιτικές».

Πηγή: theguardian.com

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ