Σαν σήμερα, στις 31 Αυγούστου 1997, η πριγκίπισσα Νταϊάνα χάνει τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα στο Παρίσι στη σήραγγα Pont de l'Alma, μαζί με τον αγαπημένο της Ντόντι Αλ Φαγιέντ.
Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα, όταν η Νταϊάνα με τον αγαπημένο της έφυγαν από το ξενοδοχείο Ritz για να επιστρέψουν στο διαμέρισμά τους στο Παρίσι.
Μαζί τους ήταν ο οδηγός Ανρί Πολ και ο σωματοφύλακας Τρέβορ Ρις Τζόουνς. Όλοι μπήκαν στην μοιραία μαύρη Mercedes-Benz S280, την ώρα που δεκάδες παπαράτσι προσπαθούσαν να τραβήξουν μία φωτογραφία του ζευγαριού.
Για να τους αποφύγουν έφυγαν από το πίσω μέρος του ξενοδοχείου, από την έξοδο Rue Cambon και κατευθύνθηκαν από προς τη σήραγγα Pont de l'Alma, όπου γράφτηκε η τελευταία πράξη του δράματος.
Οι παπαράτσι τους κατάλαβαν και τους ακολούθησαν. Ο οδηγός της μαύρης Mercedes, για να τους αποφύγει ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του οχήματος, λίγα λεπτά μετά την είσοδο στην σήραγγα Pont de l'Alma, και να πέσει σε μια τσιμεντένια κολόνα.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς έγινε το δυστύχημα:
Ο οδηγός Ανρί Πολ και ο Αλ Φαγιέντ, πέθαναν ακαριαία. Ο σωματοφύλακας Ρις Τζόουνς είχε χάσει τις αισθήσεις.
Η πριγκίπισσα Νταιάνα, είχε ακόμα τις αισθήσεις της την ώρα που οι παπαράτσι έφθαναν στο σημείο για να τραβήξουν. Αρκετή ώρα μετά την απεγκλώβισαν και τη μετέφεραν στο νοσοκομείο.
Η πριγκίπισσα άφησε την τελευταία της πνοή στις 04:00 το πρωί της Κυριακής παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες των γιατρών να την επαναφέρουν.
Τα σενάρια συνωμοσίας
Μετά τον θάνατο της πριγκίπισσας, όπως ήταν αναμενόμενο, φούντοσαν τα σενάρια συνωμοσίας.
Ο πατέρας του Ντοντι Αλ Φαγιέντ, Μοχάμεντ ήταν ο πρώτος που κατηγόρησε επίσημα το βρετανικό παλάτι στην κατάθεση του στο δικαστήριο, που έγινε το 2008.
Όπως υποστήριξε ο δισεκατομμυριούχος, ο θάνατος τους ήταν εν ψυχρώ δολοφονία, που οργανώθηκε, διότι η πριγκίπισσα ήταν έγκυος και σκόπευε να αρραβωνιαστεί τον γιο του. Κάτι τέτοιο το παλάτι δεν θα το επέτρεπε και έτσι βρήκε μια οριστική λύση.
Μάλιστα, δημοσιοποίησε ιδιωτική συζήτηση που είχε με την πριγκίπισσα, σύμφωνα με την οποία του εκμυστηρεύτηκε ότι πολύ θα ήθελε το «παλάτι» να την ξεφορτωθεί, λέγοντάς του ότι έχει στα χέρια της και αδιάσειστα στοιχεία γι' αυτό.
Υπάρχει και επιστολή της Νταϊάνα, της οποίας η γνησιότητα ουδέποτε αμφισβητήθηκε, σύμφωνα με την οποία η βασιλική οικογένεια θα σκηνοθετήσει ένα τροχαίο για να τη βγάλει από τη μέση!
Άλλο σενάριο, θέλει την πριγκίπισσα Ντάινα να είναι παράπλευρη απώλεια του δυστυχήματος, που στόχο είχε τον Ντόντι. Οι αντίπαλοι του φέρετε να τον είχαν «βάλει» στο μάτι, επειδή ήταν αυτοδημιούργητος και δισεκατομμυριούχος.
Μια άλλη θεωρία αναφέρει πως η πριγκίπισσα Νταιάνα σκηνοθέτησε τον θάνατό της, για να ξεφύγει από τους παπαράτσι και πλέον ζει μια ήσυχη ζωή μακριά από όλους.
Το δυστύχημα, ωστόσο, φαίνεται πως προκάλεσαν η ακραία καταδίωξη των παπαράτσι και η ποσότητα αλκοόλ, που βρέθηκε στο αίμα του οδηγού.
Αυτοκίνητο-φέρετρο η μοιραία μαύρη Mercedes
Σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ «Ο θάνατος της Νταϊάνα: Μια απίστευτη αποκάλυψη» που προβλήθηκε από το γαλλικό κανάλι Μ6, η Mercedes που επέβαινε η Νταϊάνα τη μοιραία εκείνη ημέρα χαρακτηριζόταν ως «επισκευασμένο σαράβαλο» και μάλιστα, υπήρξαν προειδοποιήσεις που έλεγαν ότι το εν λόγω αυτοκίνητο είναι ακατάλληλο κυκλοφορίας, καθώς αν ο οδηγός ξεπεράσει την ταχύτητα των 60 χλμ., δε θα μπορέσει να το κρατήσει.
Οι προειδοποιήσεις αυτές ωστόσο, δεν είχαν εισακουστεί παρά το γεγονός ότι είχαν γίνει δύο μήνες πριν το τραγικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στην πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Σύμφωνα με τον φωτογράφο Πασκάλ Ροστέν, μάλιστα, που είναι ο συγγραφέας του βιβλίου «Ποιος σκότωσε την Lady D», το μοιραίο αυτοκίνητο είχε κλαπεί σε προγενέστερο χρόνο, εκείνη τη χρονιά και είχε εμπλακεί σε τροχαίο.
«Αυτό το αυτοκίνητο του Ritz ήταν σαράβαλο. Είχε τρακάρει πριν και είχε επισκευαστεί πολλές φορές», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο Ροστέν, δήλωσε, επίσης, ότι ένας από τους φίλους του στο Ritz, είχε πάρει την Mercedes για μια βόλτα, τη χρονιά του 1997 και είχε προειδοποιήσει τον μάνατζερ του Ritz, Φρανκ Κλάιν λέγοντάς του χαρακτηριστικά:
«Είναι απαραίτητο να το πετάξεις. Αν κινηθείς με αυτό με πάνω από 60 χλμ. δεν σε κρατάει». Είχε προειδοποι΄λσει δύο μόλις μήνες πριν το δυστύχημα.
Ο Ερικ Μπουσκέτ ανέφερε από την πλευρά του, ότι είχε αγοράσει το εν λόγω όχημα το Σεπτέμβριο του 1994 έναντι 85.000 ευρώ. Ωστόσο, τρεις μήνες αργότερα, ένας κρατούμενος που είχε βγει με άδεια έκλεψε το αυτοκίνητο οδηγώντας το με ταχύτητα ανώτερη των 160 χλμ, με αποτέλεσμα να τρακάρει τη -βάρους δύο τόνων- Mercedes και το αυτοκίνητο να βρεθεί με τον ουρανό στο έδαφος.
Από τη στιγμή εκείνη, το αυτοκίνητο θεωρήθηκε τελειωμένο και ακατάλληλο για κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον Μπουσκέ, μάλιστα, η ασφαλιστική τον είχε αποζημιώσει πλήρως, καθώς το αυτοκίνητο είχε καταστραφεί ολοσχερώς χωρίς κανένα περιθώριο για επισκευή. Μάλιστα, ο ίδιος θέλησε να το πάρει πίσω όμως κάτι τέτοιο δεν του επετράπη λόγω της επικινδυνότητάς του.
Παρ’ όλ’ αυτά, ένας μηχανικός ανέλαβε να ανακατασκευάσει το αυτοκίνητο και να το μεταπουλήσει στην Etoile Limousines.
Ο Νιλς Σίγκελ, που δούλευε για την επιχείρησε εκείνη την εποχή, επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς αποκαλύπτοντας ότι αγόρασε τη Mercedes για 40.000 ευρώ. Αρνήθηκε, ωστόσο, ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν αξιόπιστο.
Το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού καναλιού αναφέρει ότι ένας τεχνικός έκανε κρας τεστ σε ένα ίδιο αυτοκίνητο δηλώνοντας ότι το αυτοκίνητο δε θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να έχει τεθεί ξανά σε κυκλοφορία, καθώς η βλάβη ήταν αδύνατο να διορθωθεί πλήρως. Μια άποψη που βρήκε απόλυτα σύμφωνους και τους ασφαλιστές.
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι είκοσι ολόκληρα χρόνια κανείς δεν είχε ασχοληθεί με την κατάσταση του αυτοκινήτου και το ιστορικό του.