Η VW προχωράει μπροστά στην τεχνολογία αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Και ενώ οι περισσότερες χώρες ακολουθούν και επιβραβεύουν τα προγράμματα που αφορούν την προστασία του πλανήτη από τους ρύπους, η Ελλάδα αδιαφορεί και φορολογεί υπέρμετρα, ότι έχει σχέση με το μέλλον, με το αξιόπιστο, με την πολυτέλεια.
Στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε για πολυτέλεια αλλά για προστασία του περιβάλλοντος. Για κίνηση με μηδενικούς ρύπους. Δυστυχώς αυτό που μπορεί να απολαμβάνει και να χαίρεται ένας ευρωπαίος πολίτης, δεν μπορεί να το κάνει ένας Έλληνας. Δεν είναι δυνατόν το βενζινοκίνητο VW UP να κοστίζει 10.900 ευρώ και το ηλεκτροκίνητο E UP, να κοστίζει 28.300 ευρώ.
Όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο από το Μαρούσι, μας τόνισε η υπεύθυνη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα :
Η πλήρως φορτισμένη μπαταρία μπορεί να κάνει 150 χιλιόμετρα.
Η φόρτωση γίνεται απευθείας από τον ειδικό φορτιστή που συνοδεύει το αυτοκίνητο και απαγορεύεται η χρήση μπαλαντέζας.
Το γερμανικό εργοστάσιο για την αυτονομία του UP αναφέρει 160 χιλιόμετρα, η υπεύθυνη στην Karenta μας είπε 150 αλλά προσωπικά με το αυτοκίνητο της δοκιμής στα 130 χιλιόμετρα αναγκαστικά να «μπω» για ...ανεφοδιασμό.
Και έρχομαι στη δεύτερη υπόδειξη που λέει όχι μπαλαντέζα. Για να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα απαιτείται να έχεις δικό σου γκαράζ. Αλλά και δικό σου χώρο να έχεις χρειάζεσαι την μπαλαντέζα για να μεταφέρεις το ρεύμα μέχρι το ειδικό αξεσουάρ της φόρτωσης.
Πόσοι νομίζετε ότι έχουν φροντίσει να έχουν πρίζα με ρεύμα στα γκαράζ τους; Δυστυχώς όσο καλή διάθεση μπορεί να έχει ένας πολίτης που σέβεται το περιβάλλον αντιμετωπίζει τόσα πολλά εμπόδια που στο τέλος λέει:
Άστο δεν αξίζει....
Το νέο e-up! με κίνηση μόνο από μπαταρία, για καθημερινή χρήση, σαν αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακό. Έχει καλή επιτάχυνση, είναι αθόρυβο, άνετο (για τις διαστάσεις του) . Το οδηγήσαμε με ένα άτομο μέσα αλλά και με τέσσερα. Η απόδοση ήταν η ίδια. Μου άρεσε στην κίνηση στο δρόμο.
Δεν με εντυπωσίασαν η τιμή του ( τα 28.300 σε σύγκριση με τα 10.900 ευρώ που έχει το βενζινοκίνητο UP είναι πολλά) , τα φρένα του, το αιρ κοντίσιον και τα συγκεκριμένα λάστιχα που «φορούσε» . Τα φρένα του αν δεν κάνεις αρκετά χιλιόμετρα για να τα συνηθίσεις σε τρομάζουν –στο φρενάρισμα πανικού- ενώ τα λάστιχά του (που ήταν της Dunlop) γλιστρούσαν σε ανησυχητικό σημείο.
Και λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά:
Το ηλεκτρικό e-up! είναι νέο, καινοτόμο αυτοκίνητο για τέσσερις επιβάτες. Σχεδόν αθόρυβο. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 60 kW / 82 PS – χωρίς καθόλου ενοχλητικά 'κοψίματα' από τις αλλαγές των ταχυτήτων ή θορύβους από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης.
Η μέγιστη ροπή των 210 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.