Οχήματα Αυτόνομης Οδήγησης;

 
Οχήματα Αυτόνομης Οδήγησης;

Ενημερώθηκε: 04/08/16 - 16:58

Η νέα έρευνα της Goodyear και του London School of Economics θα εστιάσει στη συμπεριφορά των οδηγών απέναντι στα οχήματα αυτόνομης οδήγησης. 'Ήδη ανακοίνωσαν μια νέα πανευρωπαϊκή έρευνα προκειμένου να διερευνηθεί η συμπεριφορά των οδηγών καθώς και το πόσο έτοιμοι είναι να μοιραστούν τους δρόμους με οχήματα αυτόνομης οδήγησης.

Η έρευνα θα συγκεντρώσει τη γνώμη οδηγών από 11 Ευρωπαϊκές χώρες μέσα από ερωτηματολόγια και ομάδες συζητήσεων - focus groups ως μέρος της πλατφόρμας ThinkGoodMobility της Goodyear, η οποία επικεντρώνεται στην έξυπνη, ασφαλή και βιώσιμη μετακίνηση του μέλλοντος.

«Τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να προβλέψουν τις συνθήκες και τους κανόνες της κυκλοφορίας. Αυτό που δεν μπορεί να προβλεφθεί εύκολα είναι το πώς ο ανθρώπινος παράγοντας θα αλληλοεπιδράσει με αυτούς τους «αυτόματους οδηγούς», δήλωσε ο κ. Olivier Rousseau, Αντιπρόεδρος των καταναλωτικών ελαστικών της Goodyear για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

«Η νέα μας συνεργασία με το LSE θα προσπαθήσει να εξερευνήσει το μεταβαλλόμενο αυτό οδηγικό περιβάλλον καθώς τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και οι τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης μπαίνουν στην ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα μας».

Ερευνητές στην IHS Automotive πρόσφατα προέβλεψαν ότι θα πουληθούν περισσότερα από 21 εκατ. οχήματα αυτόνομης οδήγησης παγκοσμίως έως το 2035.

Σύμφωνα με έρευνα και πάλι από την Goodyear και το LSE σε οδηγούς από 15 ευρωπαϊκές χώρες το 2015, 88% των συμμετεχόντων συμφώνησαν στο ότι υπάρχουν μια σειρά από «άγραφους κανόνες» οι οποίοι υπαγορεύουν τις αλληλεπιδράσεις των οδηγών με τους πεζούς, τους οδηγούς μοτοσυκλέτας και άλλα οχήματα.

«Μια σημαντική ερώτηση στην έρευνα αυτής της χρονιάς είναι το πώς οι άγραφοι αυτοί κανόνες και η συμπεριφορά των οδηγών θα εφαρμοστούν απέναντι στα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και σε ποιο βαθμό τα οχήματα αυτά θα πρέπει να λειτουργούν σε αυτή την κοινή λογική την οποία οι άνθρωποι εφαρμόζουν ώστε να αντιμετωπίζουν διάφορες καθημερινές καταστάσεις κατά την οδήγηση» εξηγεί ο Δρ. Chris Tennant, ο οποίος ηγείται της έρευνας στο LSE.

Οι πρώτες συζητήσεις των focus group έχουν ήδη αναδείξει ερωτήματα των οδηγών που αφορούν στην ευελιξία των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης να προσαρμόζονται στις κοινωνικές συνθήκες του δρόμου. Αν οι άνθρωποι-οδηγοί θα επωφελούνται από την αυστηρή τήρηση των οδικών κανόνων από τα αυτόνομα οχήματα ή αν, αντιθέτως, τα «νομοταγή» αυτόνομα οχήματα τελικά δείξουν το δρόμο για μια θετική αλλαγή, ενθαρρύνοντας για μια καλύτερη και πιο ασφαλή συμπεριφορά όλους τους οδηγούς.

«Οι ερωτήσεις που εγείρονται στις ομάδες συζητήσεων δείχνουν πως η αλληλεπίδραση των οδηγών με τα αυτόνομα οχήματα θα συνεχίσει να διαμορφώνεται όσο αυτά μπαίνουν περισσότερο στη ζωή μας» πρόσθεσε ο Δρ.Tennant. «Πιστεύουμε ότι αυτή η έρευνα θα μας προσφέρει πολύτιμα συμπεράσματα, σχετικά με το πώς τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα ενσωματωθούν καταλλήλως στο δυναμικό αλλά και κοινωνικό οδικό περιβάλλον»
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Goodyear και του LSE αναμένεται να ανακοινωθούν τον προσεχή Οκτώβριο.