Τα άλματα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης θεωρούνται μεγάλα. Όμως στην πραγματικότητα η αγοραστική ζήτηση μάλλον μικρή είναι.
Οι κατασκευαστές αισιοδοξούν ότι μετά το 2020 η αγορά του αυτοκινήτου θα έχει αλλάξει και υποστηρίζουν ότι από το 2040 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κινούνται θα είναι περισσότερα από αυτά που θα χρησιμοποιούν καύσιμα.
Μέχρι το 2040 έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας αλλά ποτέ δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τις εξελίξεις στον τομέα αυτό.
Προς το παρόν η κίνηση με μπαταρίες δεν έχει δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα. Ειδικά στην Ελλάδα.
Που δεν υπάρχει φιλικό νομοθετικό πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν υποδομές.
Η Πολιτεία αγνοεί τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης και κατά συνέπεια δεν υπάρχει κρατική υποστήριξη.
Το βασικότερο όμως – και αναφέρομαι αποκλειστικά για τη χώρα αυτή που ζούμε- είναι ότι δεν εφαρμόζεται η Κοινοτική Οδηγία ( 2014/94/ΕΕ) σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα και το εθνικό σχέδιο δράσης για την ηλεκτροκίνηση.
Ποιο είναι το αποτέλεσμα;
Στην Ελλάδα όλα αυτά είναι όνειρα. Αυτοί που κάθονται στις υπουργικές καρέκλες δεν έχουν χρόνο για τέτοιες σαχλαμάρες. Άλλωστε οι υποψήφιοι πελάτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι λίγοι. Άρα δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ψήφους.
Η BMW εισάγει το i3 από το 2013 και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί στην ελληνική αγορά 95 αυτοκίνητα BMW i3.
Πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε ένα ακόμη ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δίνει τη δυνατότητα να κάνει με ένα γέμισμα περισσότερα χιλιόμετρα.
Παρουσίασε την νέα, ανανεωμένη σειρά BMW i3 .
Ένα όμορφο αυτοκίνητο – φυσικά ακριβό για τα δικά μας πορτοφόλια- που είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο .
Διατίθεται ακόμη και με 2κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 650 κ.εκ. που λειτουργεί ως γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα.
Η νέα BMW i3 έχει 94 Ah ενώ το προηγούμενο μοντέλο 60 Ah. Οι μηχανικοί της BMW i χρειάστηκαν να κάνουν ελάχιστες μετατροπές για να ενσωματώσουν τη νέα μπαταρία. Ήδη στη φάση εξέλιξης του BMW i3, ολόκληρη η αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης είχε σχεδιαστεί με κριτήριο τα επόμενα τεχνολογικά βήματα. Με τη νέα φιλοσοφία αν μετά από χρόνια ο κάτοχος της BMW i3 διαπιστώσει κάποια «κόπωση» στις μπαταρίες, μπορεί να αντικαταστήσει μια μόνο μονάδα αντί ολόκληρης της μπαταρίας.
Η μπαταρία του BMW i3 αποτελείται από οκτώ σειρές με δώδεκα ενεργειακές κυψέλες στην κάθε σειρά και η χωρητικότητά της έχει αυξηθεί σημαντικά χωρίς μεταβολή στις εξωτερικές διαστάσεις. Βελτιστοποιώντας τα πακέτα εσωτερικά των κυψελών με περισσότερο ηλεκτρολύτη και προσαρμόζοντας το ενεργό υλικό.
Ας δούμε όμως τώρα τι προσφέρει στον οδηγό το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη i3 η τιμή ξεκινάει από 37.000 ευρώ ενώ για την έκδοση με το μοτεράκι εσωτερικής καύσης η τιμή ξεκινάει από τα 47.600 ευρώ.
Στον στάνταρ εξοπλισμό των BMW i3 (94 Ah) περιλαμβάνεται το σύστημα iDrive, οι λειτουργίες BMW i RemoteApp, η βοηθητική θέρμανση, ο διακόπτης Driving Experience, το Radio Professional, η τηλεφωνική λειτουργία hands-free, το A/C, το δερμάτινο τιμόνι, τα φώτα ημέρας LED, το Park Distance Control (PDC) με πίσω αισθητήρες και καλώδιο φόρτισης για σύνδεση σε πρίζα του οικιακού δικτύου. Και μια που αναφερόμαστε στο οικιακό δίκτυο καλό είναι να αναφέρουμε ότι για την BMW i3 (94 Ah) προσφέρεται ένα νέο BMW i Wallbox για άνετη και γρήγορη φόρτιση στο σπίτι ή σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Αυτό το Wallbox έχει προσαρμοστεί στη νέα τεχνολογία φόρτισης και πέραν της μονοφασικής λειτουργίας προσφέρει και τριφασική φόρτιση ισχύος έως 22 kW.
Το νέο Wallbox έχει πιο επίπεδη και συμπαγή σχεδίαση συγκριτικά με τον προκάτοχό του, αλλά χάρη στην αυξημένη απόδοση, μπορεί τώρα να φορτίζει τη μπαταρία του BMW i3 (94 Ah) σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Η διαδικασία φόρτισης ξεκινά αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο και το καλώδιο φόρτισης συνδεθούν. Το BMW i Wallbox λειτουργεί με διεπαφή LED. Στο τέλος του 2016 θα διατίθενται δύο ακόμα Wallboxes προσφέροντας πρόσθετη άνεση και συνδεδεμένες λειτουργίες.
Στην παρουσίαση που έγινε πήραμε μια μικρή γεύση από το νέο αυτοκίνητο. Το οδηγήσαμε στη διαδρομή προς Πεντέλη και φθάσαμε μέχρι την κορυφή του βουνού –περίπου στο γερμανικό νεκροταφείο.
Τι μας έκανε εντύπωση;
Οι φοβερές ρεπρίζ που έχει. Ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το BMW i3 από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δεύτερα.
Αυτό που εξακολουθεί να λειτουργεί ανασταλτικά σε αρκετό κόσμο είναι η αυτονομία. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 380 χλμ ( 230 EV και 150 Rex ). Αν όμως δεχθούμε ότι γίνεται κακή χρήση από τον οδηγό ( δηλαδή τέρμα το γκάζι ,αιρ κοντίσιον κλπ) τότε μπορούμε να πούμε ότι η αυτονομία του με απόλυτη ασφάλεια είναι τουλάχιστον 200 χλμ.
Για τα σημερινά δεδομένα τα χιλιόμετρα αυτά θα μπορούσαν να είναι ικανοποιητικά. Δεν είναι όμως για έναν οδηγό που κάνει πολλά χιλιόμετρα.
Αν θέλει να φύγει από την Αθήνα και να πάει στη Θεσσαλονίκη τι κάνει ; Το πρόβλημα είναι ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν πολλοί σταθμοί φόρτισης στη χώρα μας. Και όποιοι υπάρχουν είναι χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι στην κρατική μέριμνα. Για να ξέρετε πάντως αν έχεις μια BMW i3 και θέλεις να κάνεις μια πλήρη φόρτιση στο σπίτι σου χρειάζεσαι 7-9 ώρες. Υπάρχει και η λύση των ταχυφορτιστών της (BMW I Willbox) που μπορεί κανείς να βρεί στο δίκτυο "fortizo” σε Αθήνα (Κηφισιά, Πλάτανος παρκινγκ, παρκινγκ μικρής διάρκειας αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, Μύκονος, Βόλος, Λάρισα και προσεχώς Θεσσαλονίκη), στα πάρκινγκ “polis” και σε μερικά super market.
Το αυτοκίνητο πάντως είναι καλοστημένο και προσεγμένο. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά. Το μόνο που είναι σε βάρος του είναι η υψηλή τιμή. Σημειώστε ότι στη Γαλλία η αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πριμοδοτείται με 10.000 ευρώ. Άλλες χώρες στην Ευρώπη τα πριμοδοτούν με 4.000 ευρώ. Και φυσικά στην Ελλάδα το «τιμωρούν» με φόρο πολυτελείας. Τόσα ξέρουν τόσα κάνουν οι άσχετοι γραφειοκράτες.
Η γερμανική εταιρία προσφέρει :