Στην πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ford Ka + (έγινε χθες Τετάρτη 12 Οκτωβρίου ) η ελληνική εταιρία αισιοδοξεί ότι θα αυξήσει το μερίδιο της στη δύσκολη αγορά μας. Το νέο αυτοκίνητο που μπαίνει στο χώρο της Β κατηγορίας είναι μικρό, σχετικά φθηνό και με ικανοποιητικούς χώρους.
Η Ford στην Ελλάδα, έχει βάλει στόχο να πουλάει 50 αυτοκίνητα κάθε μήνα. Ο αριθμός είναι μεγάλος για τα σημερινά δεδομένα και μακάρι να πετύχει το στόχο που ανακοίνωσε.
Ξέρετε ότι οι Έλληνες αγοραστές έχουν ορισμένες προκαταλήψεις. Το ζήσαμε αρκετές φορές πρώτα με τα Hyundai και μετά με τα Skoda. Αρχικά οι υποψήφιοι αγοραστές άκουγαν κορεάτικο αυτοκίνητο και άλλαζαν δρόμο. Μετά άκουγαν τσέχικο αυτοκίνητο και έστριβαν την πλάτη.
Αν και οι προκαταλήψεις που είχαν μετά από αρκετά χρόνια ξεπεράστηκαν δεν ξέρω κατά πόσο έτοιμοι είναι σήμερα να προχωρήσουν σε μια αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου που κατασκευάζεται στην Ινδία.
Αν κάποιος αγοράσει το αυτοκίνητο χωρίς να του πεις τη χώρα κατασκευής σίγουρα δεν θα βρει κάποιο ελάττωμα.
Απεναντίας θα είναι ικανοποιημένος που αγόρασε ένα αυτοκίνητο μικρό με μεγάλους χώρους και με αρκετά καλή τιμή.
Αν είναι όμως προκατειλημμένος τότε η γκρίνια δεν θα σταματάει.
Το Ford Ka + made in India το οδήγησα. Δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για πολλά χιλιόμετρα ωστόσο μια γεύση την πήρα οπότε μπορώ να σας πω τις πρώτες εντυπώσεις μου.
Είναι άνετο, με ικανοποιητικό πορτ παγκαζ για την κατηγορία του και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό του. «Φοράει» έναν βενζινοκινητήρα 1.2 Duratec με διπλό, ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και με εκπομπές CO2 114 g/km.
Ο κινητήρας 1.2L (Euro 6 ) που διατίθεται σε εκδόσεις 70 και 85 ίππων προέρχεται από την ίδια οικογένεια με τον 1.25L του Fiesta. Διαθέτει τεχνολογία διπλού, μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων για βελτίωση των επιδόσεων, της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Η κατανάλωση με βάση την εργοστασιακή τιμή είναι 5,0 l/100 km στο μικτό κύκλο. Φυσικά στα λίγα χιλιόμετρα της δοκιμής σε δρόμους με αρκετές ανηφόρες αλλά και κατηφόρες ο μετρητής έγραψε 7.7 l/100 km. Μπορεί να δείχνει μεγάλη η διαφορά όμως είναι λογική.
Στο δρόμο κινείται με αξιοπρέπεια, χωρίς να σε τρομάζει στις απότομες αλλαγές. Το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων. Οι ταχύτητες κουμπώνουν εύκολα. Δεν μου άρεσε όμως το τράβηγμα του κινητήρα. Δυο φορές που επιχείρησα να κάνω προσπέραση μαζεύτηκα στη θέση μου γιατί δεν είχα τη δύναμη που χρειαζόμουν για να κάνω με ασφάλεια την προσπέραση.
Ο πρόεδρος της Ford Ελλάς κ. Νίκος Νοταράς δικαιολόγησε αυτήν την υστέρηση στο γεγονός ότι οι κινητήρες κάνουν τα πρώτα τους χιλιόμετρα και είναι «σφιγμένοι».
Ο Γιάννης Κάττωριτς που έκανε και την παρουσίαση του νέου Ka+ είπε ότι το αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε εντατικό πρόγραμμα εξέλιξης για την καλύτερη άνεση και την ελαχιστοποίηση των θορύβων από τον αέρα.
Είπε ακόμη ότι το 5θυρο hatchback βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων της Ford . Προσφέρει άφθονους χώρους για πέντε άτομα, έχοντας συνολικό μήκος κάτω από 4 m.
Μπήκαμε πέντε δημοσιογράφοι. Χωρέσαμε στο Ka+ . Αλλά δεν θα πω ότι ήμασταν άνετα. Αντίθετα όταν ήμασταν τέσσερις δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Το KA+ είναι ελαφρώς μικρότερο από το Fiesta, αλλά 29 mm ψηλότερο.
Και τρείς λεπτομέρειες που έχουν σημασία. Οι δύο θετικές η τρίτη αρνητική.
Α. Αν ο οδηγός έχει ύψος 1.80 και ο επιβάτης που κάθεται ακριβώς πίσω του είναι και αυτός ψηλός, τα γόνατα του πίσω επιβάτη δεν ακουμπούν το κάθισμα του οδηγού. Το δοκιμάσαμε κάνοντας αρκετούς συνδυασμούς. Τα γόνατα δεν ακούμπησαν ποτέ το μπροστινό κάθισμα.
Β. Τα κεφάλια οδηγού- συνοδηγού δεν ακουμπούν στην οροφή. Άρα μεγαλύτερη άνεση.
Γ. Το πορτ παγκάζ δεν ανοίγει παρά μόνο με το τηλεκοντρόλ από το κλειδί η από το εσωτερικό.
Οι άνθρωποι της Ford είπαν ότι δεν έχει εξωτερικό μπουτόν για να μη γίνεται εύκολη λεία από κλέφτες όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταματημένο για παράδειγμα στο φανάρι.
Νομίζω ότι είναι λάθος και η απουσία του μπουτόν είναι για να κατεβάσουν το κόστος.
Όσοι αποφασίσουν να αγοράσουν το Ka+ θα πρέπει να μελετήσουν τον εξοπλισμό στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις. Η μία είναι με το στάνταρ μοντέλο των 70 PS και η άλλη η πιο πλούσια με τους 85 ίππους που διαθέτει επιπλέον:
• Μηχανικό σύστημα κλιματισμού A/C
• Σύστημα επικοινωνίας & ψυχαγωγίας Ford SYNC με φωνητική ενεργοποίηση και AppLink που παρέχει φωνητικό έλεγχο ποικίλων εφαρμογών του smartphone
• Ford MyKey, που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν τη μέγιστη τελική ταχύτητα και ένταση ήχου και να εμποδίζουν την απενεργοποίηση των συστημάτων ασφαλείας. Το MyKey είναι ιδανική τεχνολογία για τους γονείς που επιτρέπουν σε νέους και άπειρους οδηγούς την ελεγχόμενη χρήση του αυτοκινήτου τους .
Τα δύο επίπεδα εξοπλισμού
Το Trend Essential που θα είναι και η βασική έκδοση θα έχει τιμή 10.970 ευρώ. Ο εξοπλισμός στην πρώτη έκδοση θα έχει ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα και εξωτερικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα ασφαλείας με έξι αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (Electronic Stability Control) με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), και Ford Easy Fuel.
Η έκδοση Trend Ultimate που είναι η πιο πλούσια θα κοστίζει 11.470 ευρώ.
Αυτοί που θα επιλέξουν το μοντέλο 85 ίππων μπορούν επίσης να παραγγείλουν τον προαιρετικό εξοπλισμό όπως ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου κλιματισμού (A/C) , δερμάτινο τιμόνι με cruise control, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα DAB, αισθητήρες πίσω παρκαρίσματος, ηλεκτρικά πίσω παράθυρα και θερμαινόμενους/ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες αλουμινίου 15-ιντσών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΑΙΡΟΣ 13/0/2016: Αίθριος καιρός για σήμερα
Σύρος ύποπτος για βομβιστική ενέργεια αυτοκτόνησε ενώ κρατούνταν από τη γερμανική αστυνομία
Βόμβα Χριστοδουλάκη: Συμφωνία για το χρέος με συμμετοχή ΔΝΤ θα φέρει νέο μνημόνιο
Ξεκινά το 2ο Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ με τις τάσεις να διαγκωνίζονται για την ενίσχυση της επιρροής τους