Δεν πήγαν καλά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον μήνα Μάρτιο. Και η πτώση δεν ήταν μικρή οπότε να υπάρχει κάποια λογική εξήγηση. Η πτώση ήταν μεγάλη και οι επικεφαλής των εταιριών άρχισαν από τις πρώτες κιόλας ημέρες του Απριλίου τις προσφορές.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Μάρτιο 2019 μειώθηκαν – ως προς το μήνα Μάρτιο 2018-κατά -13,9%. Αυτός ο Μάρτιος ήταν ο χειρότερος τα τελευταία χρόνια.
Συνολικά, στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι ελαφρώς μειωμένες κατά -1,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Αν δούμε τα στατιστικά στοιχεία ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009), η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 κινήθηκε -64,8% χαμηλότερα.
Αντίθετα με τις πωλήσεις των ΙΧ αύξηση +5,3% σημειώθηκε στα καινούργια φορτηγά αλλά και στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά +6,8% ως προς το 2018.
.
Μάρτιος 2019
Μάρτιος 2018
Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά
9
.
5
18
11
.
053
-13,
9
%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
6
72
667
+0,
7
%
Καινούργια λεωφορεία
29
51
-43,1%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50
cc
)
2
.
4
01
2.296
+
4
,6%
Ιαν.-Μαρ. 2019
Ιαν.-Μαρ. 2018
Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά
26.
289
26.776
-1,8
%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
2.0
22
1.920
+
5
,
3
%
Καινούργια λεωφορεία
114
75
+
52
,
0
%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50
cc
)
5.802
5
.
431
+
6
,
8
%