Και «Ιερός Πόλεμος» στην σκιά της Ουκρανικής κρίσης - Ο ρόλος Ελλήνων Παλαιοημερολογιτών

 
Πατριάρχης Βαρθολομαίος - Πατριάρχης Κύριλλος

Πηγή Φωτογραφίας: ΦΩΤΟ ΝΙΚΟΣ ΜΑΓΓΙΝΑΣ

Ενημερώθηκε: 14/02/22 - 00:12

Του Γιάννη Μιχελάκη

Αρθρογράφος: Γιάννης Μιχελάκης

Τα πολύ σοβαρά προβλήματα, που έχει προκαλέσει στην πολύπαθη Ευρώπη η κρίση στην Ουκρανία είναι γνωστά. Αυτό, που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, είναι ο «ιερός πόλεμος»,που έχει ξεσπάσει, στην σκιά της Ρώσο-ουκρανικής κρίσης.

Ο λόγος για την αντιπαράθεση του Φαναρίου με το Πατριαρχείο της Μόσχας, με αφορμή την αναγνώριση του αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Εκκλησίας.

Γιατί αντιδρά η Μόσχα στην απόφαση αυτή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου;

Γιατί απλούστατα, εκτός του ότι η Ουκρανία γίνεται το προπύργιο του ΝΑΤΟ στα σύνορα με τη Ρωσία, ο Ρώσος Πατριάρχης Κύριλλος χάνει και τον εκκλησιαστικό έλεγχο, που ασκούσε στη χώρα αυτή.

Και τι κάνει; Αποφασίζει να χτυπήσει στην «καρδιά» το Φανάρι. Πως; Προκαλώντας σχίσμα, όχι μόνο μεταξύ Μόσχας και Κωνσταντινούπολης, αλλά και στο εσωτερικό των Πατριαρχείων και των Αυτοκέφαλων Εκκλησιών που έχουν στηρίξει την απόφαση του κ. Βαρθολομαίου για το αυτοκέφαλο της Ουκρανικής Εκκλησίας.

Το πρώτο χτύπημα της Μόσχας έγινε κατά του Πατριαρχείου της Αλεξάνδρειας με τη δημιουργία Εξαρχείας, δηλαδή σχισματικής εκκλησιαστικής δομής, που αμφισβητεί τον ίδιο τον Πατριάρχη Θεόδωρο.

Τα επόμενα χτυπήματα θα έχουν στόχο την Ελλαδική και την Κυπριακή Εκκλησία, καθώς και το ίδιο το Φανάρι.

Πως; Με την δημιουργία και εδώ, «Εξαρχειών».

Με ποιους; Βασικά με σχισματικούς παλαιοημερολογίτες!

Στην Ελλάδα υπάρχουν 800.000 παλαιοημερολογίτες (αυτοαποκαλούνται «Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί» στην πλειοψηφία τους και αντιεμβολιατές) με 200 μοναστήρια. Το 70 % αυτών ανήκουν σε αναγνωρισμένες δομές, είναι αντίθετοι με τη Μόσχα και υπέρ των θέσεων του Φαναρίου στο Ουκρανικό ζήτημα.

Το υπόλοιπο 30% ανήκει σε σχισματικές δομές, που δεν είναι αναγνωρισμένες και λειτουργούν αυτόνομα.

Με αυτούς τους σχισματικούς Παλαιοημερολογίτες θέλει η Ρωσική Εκκλησία να χτίσει την Εξαρχεία της στην Ελλάδα!

Για το σκοπό αυτό, το Πατριαρχείο της Μόσχας, το 1998, άλλαξε τον Καταστατικό της Χάρτη και πλέον μπορεί να δρα και εκτός των ορίων της, όπου ζουν Ρώσοι, αλλά και όπου της ζητηθεί.

Ήδη το πρόπλασμα υπάρχει στις τάξεις των Παλαιοημερολογιτών και συγκεκριμένα στο πρόσωπο των αυτοαποκαλούμενων «Μητροπολίτη Αιγίνης και Πόρου» Αυξέντιου Μαρίνη και του «Μητροπολίτη Δερβενοχωρίων» Χρυσόστομου Καλλή.

Οι «μητροπόλεις» αυτές είναι αυτοτελείς Εκκλησίες Παλαιοημερολογιτών.
Ήδη, τους δύο αυτούς «μητροπολίτες» η φιλορωσική Εκκλησία της Ουκρανίας τους έχει αναγνωρίσει και τους έχει θέσει υπό στην σκέπη της, ενδεικτικό των προθέσεων της Μόσχας να τους αξιοποιήσει για τη δημιουργία της Εξαρχείας τους, με σκοπό να πλήξουν την Ελλαδική Εκκλησία ως «τιμωρία» για την στήριξη που προσέφερε στο Φανάρι στο θέμα του Αυτοκέφαλου της Ουκρανίας.

Πάντως, ήδη η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει ασχοληθεί με το θέμα των δύο σχισματικών παλαιοημερολογιτών «μητροπολιτών», ενώ το θέμα παρακολουθούν στενά και οι αμερικανοί που θεωρούν το εκκλησιαστικό καθοριστική παράμετρο στην γεωπολιτική κρίση της Ουκρανίας.

ΠΗΓΗ: Realnews