Η ΕΑΒ παρέδωσε σήμερα στην Π.Α. σε απόλυτη επιχειρησιακή ετοιμότητα και χρόνο – ρεκόρ το «τραυματισμένο» C-130 της Κεφαλονιάς

 
ddd

Ενημερώθηκε: 30/07/24 - 21:34

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Σε χρόνο – ρεκόρ παρέδωσε σήμερα η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) σε απόλυτη επιχειρησιακή ετοιμότητα το «τραυματισμένο» C-130H Hercules της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (356 ΜΤΜ) που στις 21 του μηνός είχε χτυπήσει το ακροπτερύγιό του σε στύλο φωτισμού του αεροδρομίου Κεφαλονιάς, ενώ όπως έγινε γνωστό από στρατιωτικές πηγές εντός του πρώτου δεκαημέρου του Αυγούστου, αναμένεται να προσγειωθεί στην Ελευσίνα ένα ακόμα C-130H μετά από συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου που πέρασε στην Πορτογαλία

            Πιο συγκεκριμένα.

Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες ώρες από την ίδια την ΕΑΒ, «…μετά το πρόσφατο ατυχές περιστατικό πρόσκρουσης της δεξιάς πτέρυγας ενός C-130 σε στύλο εντός του Αεροδρομίου της Κεφαλονιάς στις 21 Ιουλίου, έστειλε στον χώρο του συμβάντος έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο προέβη, σε διάστημα μίας ημέρας, σε προσωρινή επισκευή της πληγείσας πτέρυγας, με σκοπό να καταστεί το αεροσκάφος αξιόπλοο και να πετάξει έως τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα για οριστική επισκευή».

Πραγματικώς, στις 24 Ιουλίου το αεροσκάφος έφτασε ασφαλώς στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στο Σχηματάρι Βοιωτίας, όπου το προσωπικό της εταιρείας κατάφερε εντός μόλις 6 ημερών, στις 30 Ιουλίου, να το παραδώσει πλήρως επισκευασμένο, «επιτυγχάνοντας έτσι, με σκληρή εργασία και υπερωριακή απασχόληση, την πραγματοποίηση σημαντικού πακέτου εργασιών που συνίστανται στην αφαίρεση της προσωρινής επισκευής, στην ολοκλήρωση όλων των προβλεπόμενων μη καταστροφικών ελέγχων (NDI) των επηρεαζόμενων δομικών περιοχών, στην αποκατάσταση του συνόλου των δομικών ευρημάτων (web, ribs, hinges, angles) είτε με κατασκευή νέων είτε με τοποθέτηση εύχρηστων, καθώς και σε αντικατάσταση όλων των κατεστραμμένων απαρτίων με άλλα εύχρηστα», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικώς.

Και προστίθεται: «Η ΕΑΒ, αντιλαμβανόμενη τη σπουδαιότητα του ρόλου των αεροσκαφών C-130 τόσο στην Άμυνα της χώρας όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, με αποστολές αεροδιακομιδών, έρευνας, διάσωσης, μεταφοράς ανθρωπιστικής βοήθειας κ.ά., στέκεται πάντα στο πλευρό της Πολεμικής Αεροπορίας και το αποδεικνύει έμπρακτα. Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αισθάνεται την υποχρέωση να ευχαριστήσει δημοσίως το προσωπικό της για την άμεση απόκριση στο καθήκον, την τεχνογνωσία του και την εξειδίκευσή του».

Ενώ η προαναφερθείσα είναι η καλή – επιχειρησιακή – πλευρά της ΕΑΒ, όπως έγινε γνωστό από στρατιωτικές πηγές που ρωτήθηκαν σχετικώς από την ιστοσελίδα μας, εντός του πρώτου δεκαημέρου του Αυγούστου αναμένεται από την Πορτογαλία ένα ακόμα C-130H της 356 ΜΤΜ, που είχε σταλεί εκεί με ενέργειες του πρώην ΥΕΘΑ κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, για να περάσει από μεγάλη συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου, ακριβώς γιατί η ΕΑΒ δεν μπορούσε τότε να εκπληρώσει τις άμεσες συμβατικές της υποχρεώσεις προς την Π.Α.. Η «άλλη όψη του Ιανού» της ΕΑΒ.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται σε σημαντικό βαθμό – σε σχέση πάντα με το πρόσφατο παρελθόν – η διαθεσιμότητα του στόλου των μεταφορικών αεροσκαφών της 356 ΜΤΜ, απέχουσα βεβαίως μακράν από την κανονική διαθεσιμότητα με βάση τον αριθμό αεροσκαφών της Μοίρας, που εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ χαμηλός. Λόγω της ΕΑΒ και αυτός. Τουλάχιστον της ΕΑΒ του (πρόσφατου) παρελθόντος!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ