Τι λένε επαγγελματίες του κλάδου για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια;

 
Τι λένε επαγγελματίες του κλάδου για τις αυξήσεις σταακτοπλοϊκά εισιτήρια;

Ενημερώθηκε: 12/07/23 - 22:55

Οι τσουχτερές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αποτελεί κεντρικό θέμα των ημερών. Το κόστος εισιτηρίων των πλοίων επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους παράγοντες κατά τον καθορισμό των τιμών, προκειμένου να διατηρήσουν την οικονομική τους βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά. Επαγγελματίες του κλάδου μιλούν στο thepressroom.gr για τις αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά και γενικότερα για την πορεία της Ναυτιλίας.

Γενικότερα στον κλάδο της Ναυτιλίας: Έχουν αυξηθεί οι τιμές των καυσίμωνκαθώς και οι τιμές των ανταλλακτικών. Επιπλέον ως αποτέλεσμα των επιτοκιακών αυξήσεων των κεντρικών τραπεζών έχουν αυξηθεί σημαντικά οι τόκοι των δανείων, σχολιάζει στο thepressroom.gr o εφοπλιστής Γαβριήλ Πετρίδης, της Aries Energy & Transport Corp. Για παράδειγμα το επιτόκιο ενός ναυτιλιακού δανείου κυμαινόταν στο 3%-4%, ενώ πλέον κυμαίνεται στο 8%-10%.

Αυτές οι αυξήσεις είναι ιδιαίτερα αισθητές στην Ναυτιλία και ειδικότερα στην εμπορική Ναυτιλία όπου τα ποσά είναι μεγάλα και τα δάνεια κάθε πλοίου είναι ύψους πολλών εκατομμυρίων. Επιπροσθέτως, οι υψηλότεροι τόκοι ίσως περιορίσουν τη δυνατότητα επενδύσεων σε νέα πλοία οπότε η έλλειψη τονάζ σε σχέση με την ζήτηση θα εκτοξεύσει τους ναύλους σε ακόμη μεγαλύτερα ύψη την επόμενη διετία. Για αυτό και είναι αναγκαίο να καλυτερέψουν τα έσοδα στην Ναυτιλία, επισημαίνουν επαγγελματίες του κλάδου. Ήδη υπάρχει μια ανοδική τάση στα έσοδα των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες, η οποία πρέπει να συνεχιστεί.

Στον τομέα των ακτοπλοϊκών εταιρειών: Ενώ μειώθηκαν οι τιμές της ενέργειας, παράγοντες όπως η δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης, οι εποχικές διακυμάνσεις και οι ανατιμήσεις σε μια σειρά πραγμάτων απαραίτητων για την λειτουργία των πλοίων, επηρεάζουν τις τιμές των εισιτηρίων.

Η μερική αποκλιμάκωση των τιμών στην ενέργεια, θα έπρεπε θεωρητικά να μεταφραστεί σε χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων, ωστόσο ακόμη και αν έχει σημειωθεί μείωση στην τιμή του πετρελαίου, εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά συγκριτικά με τα επίπεδα προ ενεργειακής κρίσης. Επιπλέον είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι άλλα κόστη, όπως η συντήρηση και οι μισθοί του πληρώματος, παρουσιάζουν αύξηση. Για να αντισταθμίσουν αυτές τις δαπάνες οι ναυτιλιακές εταιρείες, ενδέχεται να επιλέξουν να αυξήσουν επιπλέον τις τιμές των εισιτηρίων παρά τη μείωση του ενεργειακού κόστους.

Ιδιοκτήτης ακτοπλοϊκής εταιρείας που πραγματοποιεί δρομολόγια στις Κυκλάδες - από τους δημοφιλέστερους καλοκαιρινούς προορισμούς - σχολιάζει στο thepressroom.gr ότι oι τιμές των εισιτηρίων πέρυσι ήταν αυξημένες κατά το ήμισυ σε σχέση με τις πολύ αυξημένες τιμές των καυσίμων. Φέτος, οι τιμές των εισιτηρίων είναι ισοδύναμες με τις τιμές των καυσίμων. Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει “να πέσουν” οι τιμές φέτος. Επιπλέον οι μισθοί των ναυτικών έχουν αυξηθεί, οι επισκευές, τα χρώματα και τα ανταλλακτικά έχουν σημειώσει άνοδο 30% από πέρυσι. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει να γίνει αύξηση στα εισιτήρια 15% άμεσα, επισημαίνει.

Στον τομέα του yachting: Oι τιμές της ενέργειας επίσης μπορούν να επηρεάσουν το κόστος. Τα καύσιμα που χρειάζεται ένα ιστιοφόρο για μια εβδομάδα είναι σαφώς λιγότερα από αυτά των μόνο μηχανοκίνητών πλοίων. Περίπου 100 με 150 λίτρα χρειάζεται κανείς σε καύσιμα για 1 εβδομάδα διακοπών. Ο κυρίαρχος παράγοντας που καθορίζει τις τιμές των εισιτηρίων στο yachting είναι η ζήτηση, η οποία κατά 90% προέρχεται από τους τουρίστες και όχι από την εγχώρια αγορά. Ιδιοκτήτηςελληνικής εταιρείας yachting αναφέρει στο thepressroom.gr ότι φέτος οι επαγγελματίες του κλάδου κατανοούν την ανάγκη να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και κάνουν προσφορές για να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ