Με την προσδοκία η κίνηση στην αγορά να είναι αυξημένη ώστε να ανακτηθεί το χαμένος έδαφος των προηγούμενων μηνών, ξεκίνησε σήμερα και επίσημα το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2024 παρατηρήθηκε μούδιασμα στο λιανεμπόριο, με τους καταναλωτές να στρέφονται όλο και περισσότερο στην αγορά των απολύτως απαραίτητων ειδών όπως είναι φυσικό καθώς ο πληθωρισμός δεν έχει υποχωρήσει, απλά έχει επιβραδυνθεί ο ρυθμός αύξησής του.
Οι έμποροι εκφράζουν αισιοδοξία για την εορταστική περίοδο με την καταναλωτική κίνηση να αναμένεται να κορυφωθεί όταν ολοκληρωθεί η καταβολή του δώρου Πάσχα από τις επιχειρήσεις καθώς οι καταναλωτές θαείναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα.
Επιπλέον φέτος ευνοϊκά θα επιδράσει στον εορταστικό τζίρο το γεγονός ότι το Πάσχα πέφτει αργά. Αυτόσημαίνει ότι οι καιρικές συνθήκες είναι πιο θερμές. Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες μπορούν να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επισκεφθούν περισσότερο τα καταστήματα.
Επίσης η έναρξη της τουριστικής σεζόν συχνά σηματοδοτεί μια περίοδο αυξημένης οικονομικής δραστηριότητας σε πολλές περιοχές, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Η αύξηση της τουριστικής ζήτησης οδηγεί στην τόνωση του λιανικού εμπορίου, καθώς οι τουρίστες επισκέπτονται καταστήματα για αγορές δώρων, τοπικά προϊόντα, είδη ένδυσης, και άλλα καταναλωτικά αγαθά.
Από την κίνηση στην αγορά, στην κίνηση στους δρόμους
Σύμφωνα με τον Κίμωνα Λογοθέτη, Σύμβουλο Διαχείρισης Κυκλοφορίας στο thepressroom.gr:«Εφόσον έχουμε κίνηση στην αγορά είναι απολύτως λογικό να έχουμε και κίνηση στους δρόμους. Καθώς υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών - λόγω της εορταστικής περιόδου - για αγορές και καθώς βρισκόμαστε εν μέσω της τουριστικής σεζόνπαρατηρούνται αυξημένες ανάγκες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Επίσης, οι μετακινήσεις των εκδρομέων αυξάνουν τη ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες σε περιοχές που συχνά δεν αντιμετωπίζουν τέτοιο επίπεδο ζήτησης κατά το υπόλοιπο του έτους. Επιπλέον στις γιορτές η αναμενόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση μπορεί να καθυστερήσει τους καταναλωτές στο να φτάσουν στα καταστήματα της επιλογής τους. Έτσι, έχουν την τάση να επιλέγουν καταστήματα που προσφέρουν ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όπως τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, για να αποφύγουν το άγχος του παρκαρίσματος».
Επιπλέον, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα συνήθως προσφέρουν ευρύ φάσμα προϊοντικών επιλογών, από ρούχα και παπούτσια μέχρι ηλεκτρονικά είδη και είδη οικιακής χρήσης, καθιστώντας τα ιδανικά για την ευκολία και την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων τηςυψηλής ζήτησης και κυκλοφορίας.
*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια.