SOS για τις μετεγγραφές φοιτητών – Αδυναμία δηλώνει η Αρχιτεκτονική!

 
SOS για τις μετεγγραφές φοιτητών – Αδυναμία δηλώνει η Αρχιτεκτονική!

Ενημερώθηκε: 07/06/16 - 12:45

Αδυναμία δηλώνει η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου να δεχθεί από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος ποσοστό μετεγγραφών φοιτητών, που δεν θα είναι σύμφωνο με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, η οποία ορίζει ότι «οι όποιες μετεγγραφές λόγω προβλημάτων υγείας ή λόγω ανυπέρβλητης οικονομικής δυσχέρειας δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% του αριθμού των εισακτέων σε κάθε σχολή».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχιτεκτονικής Σχολής, «κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος εισήχθησαν με εξετάσεις 110 σπουδαστές, οι οποίοι έφτασαν στους 221 με τις διάφορες ειδικές διατάξεις».
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κοσμήτορας της Σχολής, Ελένη Μαΐστρου, «οι γονείς πρέπει να ξέρουν, τα παιδιά πρέπει να ξέρουν πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο τους, ότι δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα καταφέρουν να κάνουν μετεγγραφή. Δεν είμαστε απρόθυμοι να διδάξουμε τα παιδιά όλου του κόσμου. Δεν έχουμε τη δυνατότητα».

Σε επιστολή προς την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, που φέρει την υπογραφή της κ.Μαΐστρου, υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων ότι «από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, αν η απόφαση του υπουργείου για μετεγγραφές καταστρατηγεί και πάλι το ποσοστό που όρισε το ΣτΕ, η Σχολή θα προσφύγει εναντίον της σχετικής απόφασης δεδομένου ότι οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και ο ανεπαρκής προϋπολογισμός, τα οποία αποτέλεσαν την αιτία προσφυγής της Σχολής το 2015, έχουν επιδεινωθεί δραματικά».

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Μαΐστρου: «Υπάρχει πλέον τεράστιο πρόβλημα. Δεν έχουν διοριστεί εδώ και τέσσερα χρόνια καθηγητές. Οι καθηγητές που βγαίνουν σε σύνταξη δεν αντικαθίστανται. Υπάρχουν μαθήματα που δεν διδάσκονται. Τα οικονομικά έχουν μειωθεί δραματικά. Δεν έχουμε τους ανάλογους χώρους και εξοπλισμό».

Και συνεχίζει: «το μάθημα στη Σχολή της Αρχιτεκτονικής δεν γίνεται στο αμφιθέατρο, γίνεται στα εργαστήρια, όπου κάθε καθηγητής έχει προσωπική επαφή με τον φοιτητή, όταν λοιπόν ένας καθηγητής έχει 40 φοιτητές για να δει 40 προσωπικές εργασίες, δεν προλαβαίνει. Ένα μάθημα τετράωρο γίνεται εξάωρο. Και πάλι, δεν προλαβαίνει ο καθηγητής. Δεν πρόκειται να τους δει. Επιπλέον, δεν χωρούν οι φοιτητές στα εξειδικευμένα εργαστήρια, ζωγραφικής, πλαστικής. Ο αριθμός είναι συγκεκριμένος. Οι χώροι είναι συγκεκριμένοι, ο εξοπλισμός είναι συγκεκριμένος».

Η κ. Μαΐστρου σημειώνει ότι τη στιγμή που σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υπάρχει το πρόβλημα συνωστισμού φοιτητών, σχολές στην περιφέρεια αδειάζουν, για παράδειγμα «στα Γιάννενα δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση μια νέα Σχολή Αρχιτεκτονικής που άρχισε να λειτουργεί φέτος. Μπήκαν 80 παιδιά και τα 40 έφυγαν. Πήγαν Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

Όπως υποστηρίζει είναι πολλοί εκείνοι που με όχημα τις μετεγγραφές «χρησιμοποιούν σαν πάτημα την σχολή της περιφέρειας για να έρθουν στην Αθήνα. Ζητούμε να προσαρμοστεί η πολιτεία στην απόφαση του ΣτΕ και να αναζητήσει άλλους τρόπους να ενισχύσει τις ασθενέστερες οικονομικά οικογένειες. Να κάνει διευκολύνσεις στη σίτιση, στη στέγαση, να κάνει φορολογικές απαλλαγές. Η Σχολή είναι στο όριό της. Πέφτει το επίπεδο σπουδών. Κι έχουμε χρέος να διατηρήσουμε υψηλά το επίπεδο του Πολυτεχνείου. Οι διδάσκοντες αισθάνονται τεράστια ευθύνη και εργάζονται μέχρι εξαντλήσεως. Αν είχαμε καθηγητές, εάν τα οικονομικά μας ήταν σε καλή κατάσταση,δεν θα είχαμε πρόβλημα να δεχθούμε τα παιδιά όλου του κόσμου» επιμένει η κ. Μαΐστρου.

"Κόφτης" και στα μηχανογραφικά από το Υπ. Παιδείας

Σχετικά θέματα: