Κατάπλους υπερσύγχρονου Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης του Ιταλικού Ναυτικού στον Πειραιά

 
μκκ

Ενημερώθηκε: 22/04/25 - 21:34

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Σχεδόν 338 χρόνια μετά τον πρώτο κατάπλου του Στόλου του Ενετού Ναυάρχου Φραντζέσκο Μοροζίνι στο λιμάνι του Πειραιώς («Πόρτο Λεόνε», ονομαζόταν τότε από τους Ενετούς), χθες, 21 Απριλίου 2025, κατέπλευσε στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας το νεότερο και πιο σύγχρονο Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης/ΠΑΘ (Offshore Patrol Vessel/OPV) του Ιταλικού Ναυτικού, το “Fransesco Morozini” (P-431), για ολιγοήμερη επίσκεψη καλής θελήσεως και αναπαύσεως του πληρώματός του.  

Στις 2 Σεπτεμβρίου 1687, ο Ενετός Ναύαρχος Φραντζέσκο Μοροζίνι κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά και ανέβηκε στην Αθήνα, όπου πολιορκούσε στην Ακρόπολη τους Οθωμανούς Τούρκους των Αθηνών. Αποτέλεσμα αυτής της πολιορκίας ήταν η ανατίναξη τμήματος του Παρθενώνος που χρησιμοποιείτο από τους Οθωμανούς ως πυριτιδαποθήκη με τα γνωστά ως σήμερα αποτελέσματα!

Μετά από 338 χρόνια το ΠΑΘ “Fransesco Morozini” (P-431), κατέπλευσε στον Πειραιά και…εντυπωσίασε! Όχι μόνο για την τελείως σύγχρονη σχεδίασή του, αλλά και για τα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα που μεταφέρει και άνετα μπορούν να το κατατάξουν στην κατηγορία μιας μίνι-κορβέτας!

Ας δούμε τα στοιχεία αυτά.

Το περιπολικό “Francesco Morosini” είναι το δεύτερο της κλάσεώς του (κλάση “Thaon-di-Revel”), που αποτελείται συνολικώς από 7 σκάφη, συνολικού κόστους του προγράμματος 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ, ναυπηγούμενα στα ναυπηγεία “Fincantieri”. Η παραγγελία του συγκεκριμένου σκάφους δόθηκε το 2014, η τρόπιδα τέθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 2018, καθελκύστηκε στις 22 Μαΐου 2020 και εντάχθηκε επιχειρησιακώς στο Ιταλικό Ναυτικό στις 22 Οκτωβρίου 2022.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι:

  • Εκτόπισμα: 4.880 τόνοι/Πλήρες εκτόπισμα: 5.830 τόνοι (όταν οι φρεγάτες του Ελληνικού Στόλου είναι της τάξεως των – περίπου – 4.000 τόνων!)
  • Μέγιστο μήκος: 143 m
  • Μέγιστο πλάτος: 16.5 m
  • Μέγιστο βύθισμα: 5 m
  • Προωστήριο σύστημα: CODAG (συνδυασμός αεριοστροβήλων και κινητήρων εσωτερικής καύσεως – ντήζελ, που κινούν δύο άξονες με ισάριθμους έλικες.
  • Ταχύτητα: 27 knots μόνο με αεριοστροβήλους, 25 knots μόνο με τους δύο ντηζελοκινητήρες, 18 knots μόνο με ένα ντηζελοκινητήρα.
  • Ακτίνα δράσεως: 5000 ναυτ.μίλια (9.300 km) με οικονομική ταχύτητα 15 knots.
  • Πλήρωμα : 120 άτομα, με δυνατότητα 60-90 επιπλέον κρεβατιών αν μεταφέρει κάποιο επιτελείο, άγημα καταδρομέων/πεζοναυτών ή/και πληρώματα αέρος/τεχνικούς για δύο ελικόπτερα.
  • Οπλισμός: 1 πυροβόλο Oto Melara των 127 mm/64 Vulcano, με αυτόματο σύστημα AAHS
  • 1 πυροβόλο Oto Melara των 76 mm/62 Strales Sovraponte για αντιαεροπορικές/αντι-drones χρήση
  • 2 τηλεχειριζόμενα πυροβόλα Oto Melara Oerlikon KBA B06
  • Ελικόπτερα: Είτε 2 ελικόπτερα SH90, είτε ένα AW101. Διαθέτει πάντως στεγασμένο χώρο (υπόστεγο) για 2 ελικόπτερα και ελικοδρόμιο στην πρύμνη του σκάφους, διαστάσεων 25,5 m × 16,5 m.

(Φωτογραφίες: Γεώργιος Μουνδρέας)  

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ