Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική συνεργασία συνεχίζεται και σε δύσκολους καιρούς – Χρήσιμα συμπεράσματα

 
military

Ενημερώθηκε: 02/06/24 - 11:54

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Η Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική συνεργασία συνεχίζεται και σε δύσκολους καιρούς για το Ισραήλ, την ώρα που αυτό διεξάγει εδώ και μήνες ένα σκληρό πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, όπως καταδείχθηκε προσφάτως με τη διενέργεια συνεκπαιδεύσεως στην ευρύτερη περιοχή της Νοτίου Κρήτης!

Η προαναφερθείσα συνεργασία πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα με τη μορφή LIVEX (Live Exercise) και δημοσιοποιήθηκε αρκετές μέρες μετά από το ΓΕΑ, όπως παγίως γίνεται σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις του Ισραήλ, κάτι άλλωστε που ζητά η ισραηλινή πλευρά.

Η συνεκπαίδευση αυτή διεξήχθη μεταξύ μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και αεροσκαφών των Αεροπορικών Δυνάμεων του Ισραήλ (IAF) στην ευρύτερη περιοχή Νότια της Κρήτης. Σε αυτήν συμμετείχαν 56 μαχητικά αεροσκάφη F-16 της ΠΑ, διαφόρων εκδόσεων και σχεδόν από όλες της Μοίρες της, ενώ από ισραηλινής πλευράς συμμετείχαν δύο αεροσκάφη εναερίου ανεφοδιασμού («ιπτάμενα τάνκερ») Boeing B-707, τα οποία στην IAF χαρακτηρίζονται ως KC-707 της 120ης Μοίρας με κωδικό κλήσεως «Οι Γίγαντες της Ερήμου» (Desert Giants).

Η διεξαγωγή της προαναφερθείσης δραστηριότητος αποσκοπούσε «...στην εκπαίδευση, εξοικείωση και συντονισμό των πληρωμάτων  F-16 σε διαδικασίες

Εναέριου Ανεφοδιασμού (Air to Air Refueling/AAR) ημέρα και νύχτα, η οποία συνέβαλε στην επαύξηση του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, της μαχητικής ικανότητας, της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και στην αναβάθμιση της στρατιωτικής συνέργειας των δύο χωρών», όπως σημειώνεται από το ΓΕΑ.

            Αξίζει να επισημανθούν από τη δική μας πλευρά τα εξής:

  • Η πραγματοποίηση της ασκήσεως τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για το Ισραήλ, που διεξάγει πολεμικές επιχειρήσεις και κάθε διαθέσιμο πολεμικό αεροσκάφος της IAF είναι απαραίτητο και πολύτιμο. Άμα υπάρχει η θετική βούληση μεταξύ φίλων και συμμάχων, όλα μπορούν να γίνουν.
  • Η ανάγκη εκπαιδεύσεως, για την ακρίβεια η διατήρηση της διαθεσιμότητος των πιλότων μας στη διαδικασία εναέριου ανεφοδιασμού, ημέρα και νύχτα, αλλά και η εκπαίδευση σε αυτή την διαδικασία νέων πιλότων. Για την ΠΑ κάτι τέτοιο είναι απολύτως απαραίτητο και από τη στιγμή που δεν έχουμε δικά μας αεροσκάφη tanker, τότε πρέπει να εκμεταλλευτούμε – και εκμεταλλευόμαστε – κάθε διαθέσιμη ευκαιρία σε συνεννόηση και συνεργασία με φίλους και συμμάχους, οι Αεροπορίες των οποίων διαθέτουν τέτοιου τύπου αεροσκάφη, όπως η Ισραηλινή στη συγκεκριμένη περίπτωση.
  • Η διάθεση από εμάς 56 μαχητικών F-16, όλων σχεδόν των εκδόσεων, από τα σχεδόν 140 που διαθέτουμε, και αν αφαιρέσουμε όσα αυτή τη στιγμή βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) προκειμένου να αναβαθμιστούν σε επίπεδο F-16V Viper, αλλά και όσα είναι υποχρεωτικώς από τις Μοίρες τους σε αποστολές «ετοιμότητος» (readiness), καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι οι υφιστάμενες διαθεσιμότητες στον τύπο είναι απολύτως ικανοποιητικές.
  • Σε όλα τα προηγούμενα, δηλαδή στη μεγάλη συμμετοχή στην άσκηση αριθμού F-16, και στην αντανάκλαση που αυτό έχει στις διαθεσιμότητες ασφαλώς συντείνει τα μέγιστα η επικρατούσα παρατεταμένη ησυχία στο Αιγαίο, γεγονός που επιτρέπει στην ΠΑ (και στο ΓΕΕΘΑ μέσω ΑΤΑ) να επαναπρογραμματίζει τις «υποχρεωτικές» εκπαιδεύσεις του προσωπικού, σε διαφορετική βάση.
  • Δύο από τα αεροσκάφη KC-707 των Ισραηλινών είναι μετασκευασμένα επιβατικά αεροσκάφη Boeing B-707 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η οποία όταν τα απέσυρε από την ενεργό υπηρεσία, ρώτησε την τότε ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και του ΓΕΑ αν θα τα ήθελαν (τότε υπήρχαν συνολικώς τέσσερα Β-707 προς διάθεση) για να μετατραπούν σε αεροσκάφη – τάνκερ ή διπλού ρόλου (μεταφορικά/ανεφοδιασμού). Η απάντηση που έλαβε ήταν αρνητική, καθώς η προτίμηση τότε ήταν για τα «ιπτάμενα ραντάρ», που τελικώς αποκτήσαμε έτσι όπως το αποκτήσαμε και με επταετή καθυστέρηση. Αποτέλεσμα αυτής της αρνήσεως από πλευράς της ΠΑ ήταν να σπεύσουν οι Ισραηλινοί που τα αγόρασαν και τα μετασκεύασαν στις εγκαταστάσεις της δικής τους IAI, με αποτέλεσμα δύο από αυτά να επιχειρούν ακόμα ως τις μέρες μας και ίσως – ίσως να είναι αυτά με τα οποία εκπαιδεύτηκαν οι Έλληνες πιλότοι!

«Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα»   

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ