ΕΥ: To 82% των καταναλωτών επενδύει σε ενεργειακά αποδοτικές συσκευές

 
ΠΑΝΕΛ

Ενημερώθηκε: 16/01/23 - 19:01

Της Δάφνης Γρηγοριάδη*

Η ενεργειακή κρίση, όπως είναι λογικό έχει φέρει τα ενεργειακά ζητήματα στο επίκεντρο της προσοχής των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν λύσεις για το πώς θα ελαφρύνουν τις τσέπες τους από το αυξημένο ενεργειακό κόστος.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έκθεση της EY Energy transition consumer insights, η οποία κατέγραψε τις απόψεις 70.000 οικιακών καταναλωτών ενέργειας, σε 18 αγορές σε διάστημα δύο ετών. Οι καταναλωτές θέλουν εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να δουν τον αντίκτυπο των νέων προϊόντων και υπηρεσιών στον λογαριασμό ενέργειας τους καθώς  και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Θέλουν οι πάροχοι ενέργειας να αποτελούν μια αξιόπιστη πηγή για συμβουλές, καθώς και να τους παρέχουν οικονομικά κίνητρα, όπως εκπτώσεις. 

71% των καταναλωτών ενδιαφέρονται περισσότερο να μειώσουν το κόστος και την κατανάλωση ενέργειας, σήμερα, σε σύγκριση με πέρυσι. 

65% των καταναλωτών  ενδιαφέρονται περισσότερο τώρα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, για την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειάς τους, για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος (61%) και για την αγορά νέων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (50%).

 42% δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν πολλαπλούς παρόχους ενεργειακών λύσεων από έναν μόνο πάροχο. 

Πάνω από το 25% θα προτιμούσαν να απευθυνθούν σε κάποιον διαδικτυακό λιανοπωλητή, πάροχο ηλιακής ενέργειας ή έμπορο λιανικής πώλησης οικιακών βελτιώσεων, έναντι του παρόχου ενέργειας με τον οποίο ήδη συνεργάζονται. 

Την ίδια ώρα, η πλειονότητα των καταναλωτών έχουν ήδη επενδύσει ή σκοπεύουν να επενδύσουν σε προϊόντα που αλλάζουν τον ενεργειακό τρόπο ζωής τους – 82% σε ενεργειακά αποδοτικές συσκευές, 67%σε ενεργειακά αποδοτικά κουφώματα και μόνωση, 60% σε έξυπνο θερμοστάτη, και 59% σε ηλεκτρικό όχημα.

Τα οικονομικά της ενέργειας με μια ματιά:

6%-8%  συμβολή στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2021

11%–13% αναμενόμενη συμβολή στο παγκόσμιο ΑΕΠ καθώς οι τιμές αυξάνονται μέχρι το 2023

65 εκατ.  απασχολούνται στην ενέργεια και σε σχετικούς κλάδους παγκοσμίως 

Το 50% των εργαζομένων του ενεργειακού κλάδου εργάζονται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

H δέσμευση των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα παραμένει ισχυρή

Λιγότερο από το 1/3 των καταναλωτών κατανοούν καλά όρους  όπως «ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», «βιώσιμη ανάπτυξη», «ανθρακική ουδετερότητα» και «καθαρές μηδενικές εκπομπές» (net zero). Τα καλά νέα είναι ότι είναι πρόθυμοι να μάθουν. Οι διαδικτυακές αναζητήσεις για είδη όπως «ηλιακά πάνελ» και «αντλία θερμότητας» έχουν αυξηθεί σχεδόν 50% παγκοσμίως. 

Σύμφωνα με τον  Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ενέργεια της EY, Energy Consumer Confidence Index (ECCI), οι καταναλωτές είναι κάπως απαισιόδοξοι για το ενεργειακό τους μέλλον. H γενιά Ζ ( κάτω των 25 ετών)  και οι  Millennials (25-40 ετών)  είναι πιο αισιόδοξοι συγκριτικά με τις μεγαλύτερες ηλικίες δηλαδή την γενιά X (41-56 ετών) και τους Boomers (57+). 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Τάσος Ιωσηφίδης, Εταίρος και Επικεφαλής Τομέα Ενέργειας & Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας της EY Ελλάδος, δήλωσε: «Το ζήτημα της ενέργειας βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, καθώς έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι ανησυχίες για τις τιμές, την ενεργειακή ασφάλεια, αλλά και την κλιματική αλλαγή. Την ίδια ώρα, όμως, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους παρόχους τους έχει μειωθεί, ενώ η ενεργειακή εμπειρία τους δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Καθώς οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο ενεργοί και θα καθορίσουν, σε μεγάλο βαθμό, την πορεία προς ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον, οι εταιρείες παροχής ενέργειας και στην Ελλάδα θα πρέπει να μετασχηματιστούν για να μπορέσουν να τους εμπνεύσουν και να τους καθοδηγήσουν».   

*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια .

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ