Δημήτρης Ματεμτζής: Αύξηση πωλήσεων 28% το 2022 για την «Pink Woman»

 
Δημήτρης Ματεμτζής: Αύξηση πωλήσεων 28% το 2022 για την «Pink Woman»

Ενημερώθηκε: 09/01/23 - 14:40

Αύξηση πωλήσεων 28%  για τον όμιλο Intrafashion, με το αναγνωρισμένο σήμα γυναικείας μόδας “Pink Woman”. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος  του ομίλου κ. Δημήτρης Ματεμτζής,  παραχωρώντας συνέντευξη στο thepressroom.gr δήλωσε ότι «με βάση το κλείσιμο του 2022, η εικόνα πωλήσεων παρουσιάζει αύξηση έναντι του 2021 της τάξης του ≈+28%, κάτι που ισοδυναμεί με αύξηση +90% έναντι του (προβληματικού) 2020.

Έτσι, αγγίζοντας τα 36,0 εκ. €,  η PINK WOMAN κερδίζει σαφή μερίδια αγοράς, εδραιώνοντας τη θέση της ως ηγέτιδα ελληνική εταιρεία του κλάδου Fast Fashion Woman’s Retailer».

Αναφερόμενος στα μελλοντικά σχέδια του ομίλου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ανάπτυξης του brand “Pink Woman” σε αγορές του εξωτερικού αλλά και το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης του δικτύου καταστημάτων στην ελληνική αγορά.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

ΕΡ: Εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων ποια είναι η πορεία του κλάδου; Έχετε αντιμετωπίσει δυσκολίες;

ΑΠ: «Το 2022 χαρακτηρίστηκε για τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης από δύο κυρίαρχες αντίρροπες τάσεις:

•          Την σταδιακή υποχώρηση των αρνητικών επιδράσεων της πανδημικής κρίσης, κάτι που επηρέασε θετικά την καταναλωτική διάθεση και κίνηση, τόσο σε επίπεδο εγχώριας κατανάλωσης, όσο και σε επίπεδο αυξημένης τουριστικής κίνησης και δαπάνης.

•          Την διαρκώς αυξανόμενη πίεση -κυρίως- στο ενεργειακό κόστος, συγχρόνως με την υποχώρηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας €/$, κάτι που καταρχάς αύξησε τα κόστη παραγωγής, μεταφοράς και λειτουργίας, συμπιέζοντας τα μικτά περιθώρια, ενώ παράλληλα περιόρισε -σε πρακτικούς αλλά και ψυχολογικούς όρους- την αγοραστική διάθεση και εν τέλει δαπάνη.

Σε αυτό το πλαίσιο , η γενική εικόνα του κλάδου δείχνει πως η αγορά τείνει να επιστρέψει στα μεγέθη του 2019, αλλά με σημαντικές πιέσεις στη λειτουργική κερδοφορία και ισχυρές τάσεις συγκέντρωσης προς τις οργανωμένες λιανεμπορικές αλυσίδες. Σε ότι αφορά τον Όμιλο Intrafashion, θεωρώ πως τα αποτελέσματα του 2022, επιβεβαίωσαν με τρόπο αδιάψευστο την ορθότητα της στρατηγικής μας. Αρχικά, διατηρήσαμε και επεκτείναμε τη σχέση υψηλής προϊοντικής ποιότητας και ποικιλίας με ιδιαιτέρως προσιτές τιμές, απορροφώντας τις αυξήσεις στα κόστη μας. Επιπλέον, υλοποιήσαμε ένα τεράστιο -για τα ελληνικά δεδομένα- πλάνο ανάπτυξης και αναβάθμισης του Δικτύου καταστημάτων, το οποίο πλέον αγγίζει τα 104 “Pink Woman” stores στη χώρα μας, αυξάνοντας την διείσδυσή μας και την προσέλκυση καταναλωτριών, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουμε τα 7,9 εκ. επισκέψεων και να κερδίσουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς έναντι του ανταγωνισμού. Αυξήσαμε σημαντικά τις επενδύσεις διαφήμισης, επικοινωνίας και προώθησης, σε μία περίοδο ύφεσης της διαφημιστικής δαπάνης, ενισχύοντας την εικόνα του αγαπημένου μας brand. Κάπως έτσι, το κλείσιμο του 2022 βρίσκει τον όμιλό μας να παρουσιάζει κύκλο εργασιών ≈+40% αυξημένο εν σχέσει με το -προ Covid- 2019».

ΕΡ: To 2021 o κύκλος εργασιών σας αυξήθηκε κατά 48,35% συγκριτικά με το 2020. Ποια η εικόνα το 2022;

ΑΠ: «Με βάση το κλείσιμο του 2022, η εικόνα πωλήσεων παρουσιάζει αύξηση έναντι του 2021 της τάξης του ≈+28%, κάτι που ισοδυναμεί με αύξηση +90% έναντι του (προβληματικού) 2020. Έτσι, αγγίζοντας τα 36,0 εκ. €,  η Pink Woman” κερδίζει σαφή μερίδια αγοράς, εδραιώνοντας τη θέση της ως ηγέτιδα ελληνική εταιρεία του κλάδου Fast Fashion Woman’s Retailer».

ΕΡ: Έχετε επενδυτικά πλάνα για την επόμενη τριετία; Σχεδιάζετε το “άνοιγμα” και άλλων καταστημάτων στην Ελλάδα ή το ενδεχόμενο επέκτασης του Βrand σας στο εξωτερικό;

ΑΠ: «Υπό την προϋπόθεση διατήρησης στη χώρα μας ενός κλίματος και πλαισίου σταθερότητας και ανάπτυξης ο Όμιλος Intrafashion μελετά διάφορες επενδυτικές εναλλακτικές. Σαφώς, η ανάπτυξη του brand “Pink Woman” σε αγορές του εξωτερικού, αποτελεί μία εξ αυτών, πάντα όμως με προϋποθέσεις, όπως η μεγάλη ανάλυση των δεδομένων των ξένων αγορών και η ύπαρξη σταθερής και στιβαρής τοπικής συνεργασίας και εκπροσώπησης σε όποια (-ες) αγορά (-ες) κι αν στοχεύσουμε. Παράλληλα, διατηρούμε ενεργό το ενδιαφέρον μας για οποιαδήποτε ευκαιρία θα μας επέτρεπε να διευρύνουμε το λιανεμπορικό μας αποτύπωμα στην ελληνική αγορά. Κι αυτό μπορεί να συμβεί, είτε μέσω αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και ανάπτυξης διεθνών Brands, όσο και μέσω εξαγορών. Ως προς την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων που σήμερα αριθμεί 104 PINK WOMAN stores, πιστεύουμε πως υπάρχει ο «χώρος» για μία περαιτέρω ανάπτυξη τουλάχιστον +10% ως +15%, χωρίς να δημιουργείται κίνδυνος «κανιβαλισμού» του υφιστάμενου Δικτύου».

ΕΡ: Σκέφτεστε το ενδεχόμενο κάποιας νέας εξαγοράς ή συγχώνευσης;

ΑΠ: «Όπως ανέφερα και λίγο παραπάνω, ο Όμιλός μας διατηρεί ενεργό ενδιαφέρον για την πιθανότητα ανάπτυξής του μέσω εξαγορών. Βασικό κριτήριο βέβαια, αποτελεί το επιχειρηματικό αντικείμενο και η ζώνη γεωγραφικής τους ανάπτυξης. Έτσι, δεν προκρίνουμε πιθανότητες «άλλων» businesses, αλλά επικεντρωνόμαστε σε περιπτώσεις που δυνητικά θα κινούνταν στην αγορά λιανικής (και δευτερευόντως χονδρικής) για την αγορά της Ελλάδος και ιδίως σε κλάδους συναφείς με τον δικό μας: ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ και ίσως καλλυντικά. Θεωρώ πως -ως Όμιλος- διαθέτουμε ήδη μία ισχυρή βάση σε επίπεδο ανθρωπίνου δυναμικού, Brand management & Retail know-how, με την βοήθεια και ανάπτυξη της οποίας μπορούμε να μοχλεύσουμε ευρύτερα και συνθετότερα Δίκτυα και Brands, διευρύνοντας το αποτύπωμά μας στο σύνολο της αγοράς».

ΕΡ: Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις σας την εορταστική περίοδο του 2022;

ΑΠ: «Οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου του 2022 πήγαν εξαιρετικά καλά, αγγίζοντας ανάπτυξη της τάξης του 40% έναντι του αντίστοιχου Δεκεμβρίου του 2021. Αν κανείς συνυπολογίσει σε αυτό, τόσο τον αρκετά δυναμικό Δεκέμβριο του 2021, όσο και το γεγονός πως ο Νοέμβριος του 2022 (Black Friday κλπ) κινήθηκε για εμάς ιδιαιτέρως θετικά, νομίζω πως τα αποτελέσματα της εορταστικής περιόδου 2022 αποκτούν ακόμη σημαντικότερο νόημα και αξία. Φυσικά, για να συμβεί κάτι τέτοιο, η εταιρεία μας επένδυσε σημαντικά, εν μέσω μίας ρευστής κατάστασης, τόσο σε επίπεδο αγορών προϊόντων, προκειμένου το σύνολο του δικτύου να προσφέρει υψηλή ποιότητα και ποσότητα σε πάντα προσιτές τιμές, όσο και σε επίπεδο διαφήμισης και επικοινωνίας προς ενίσχυση της εικόνας του brand και των collections μας».

ΕΡ: Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ για τις καταναλωτικές συνήθειες, στο  αβέβαιο αυτό περιβάλλον, αποδυναμώνεται δραστικά η σχέση των Ελλήνων με τις μάρκες. Πάνω από τους μισούς (56%) έχουν αλλάξει τις μάρκες που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους, ή για να υποστηρίξουν τοπικά καταστήματα. Το 70% αναφέρει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Με αυτά τα δεδομένα, πώς σχεδιάζετε να κινηθείτε την επόμενη διετία;

ΑΠ: «Εν αρχή, από την εμπειρία και τα στοιχεία μου επιβεβαιώνω απολύτως τις τάσεις που η έρευνα της ΕΥ περιγράφει. Με αυτά τα δεδομένα, ο Όμιλος Intrafashion αντιμετωπίζει τις εξελίξεις των συνθηκών ως ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, η τάση περιορισμού της καταναλωτικής δαπάνης, δημιουργεί το περιθώριο μετακίνησης των καταναλωτών και καταναλωτριών προς Brands με υψηλό ratio ποιότητας-τιμής, κάτι προς το οποίο σταθερά επενδύουμε όπως προανέφερα. Επιπρόσθετα, το ευκολότερο “japping”, επιτρέπει την προσέλκυση και αύξηση της πιστότητας περισσοτέρων καταναλωτριών για όποια Brands επιλέξουν συνετή, ειλικρινή και ποιοτική σχέση μαζί τους, διαθέτοντας φυσικά, πέραν της δέουσας στρατηγικής και τους απαραίτητους πόρους να την στηρίξουν. Τέλος, η επέκταση του δικτύου καταστημάτων μας, επιτρέπει την αύξηση της παρουσίας και διείσδυσής μας σε πάρα πολλές τοπικές αγορές, κάνοντας την PINK WOMAN ακόμα πιο προσιτή, τη στιγμή που το γενικότερο trend ήταν (και συνεχίζει να είναι) η εντονότερη και πολλές φορές μονοδιάστατη ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων. Από πλευρά μας, δεν υποτιμούμε διόλου τα περιθώρια ανάπτυξης του E-commerce (επενδύουμε άλλωστε σε αυτό συντονισμένα, με εξαιρετικά αποτελέσματα), ωστόσο επιμένουμε στην κατεύθυνση εδραίωσης και ανάπτυξης του φυσικού μας δικτύου».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ