Τι γίνεται με τις κορβέτες Gowind του Πολεμικού Ναυτικού

 
Τι γίνεται με τις κορβέτες Gowind του Πολεμικού Ναυτικού

Ενημερώθηκε: 29/09/21 - 17:36

Παρόλο που στην επίσημη ανακοίνωση της απόκτησης των νέων πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού , υπάρχει αναφορά μόνο στις φρεγάτες Belharra, είναι δεδομένο πως στην συμφωνία με την Γαλλία περιλαμβάνονται και οι κορβέτες Gowind.

O βασικός λόγος που δεν ανακοινώθηκαν οι κορβέτες είναι το προσωρινό αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την ναυπήγηση τους.

Ένας από τους απαράβατους όρους που είχε θέσει η ελληνική πλευρά στους ενδιαφερόμενους για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του ΠΝ ήταν η εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων στην κατασκευή τους. Με δεδομένο πως οι ελληνικές Belharra θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της Group Naval, όπως προβλέπει η ελληνογαλλική συμφωνία, η κυβέρνηση θέλοντας να εξασφαλίσει μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και οικονομικά οφέλη απαιτεί οι Gowind να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι Γάλλοι δεν διαφωνούν με την ελληνική πλευρά σχετικά με αυτό το ζήτημα αλλά το πρόβλημα είναι ότι έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση ,μέχρι στιγμής, στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας δεν μπορεί να γίνει εκεί, τουλάχιστον άμεσα, η ναυπήγηση των Gowind.

Τα ελληνικά ναυπηγεία μετά από πολλά χρόνια υπολειτουργίας και παραμέλησης χρειάζονται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να ανασυγκροτηθούν έτσι ώστε να είναι σε θέση να αναλάβουν ένα τόσο σπουδαίο έργο. Το πρόβλημα είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί να περιμένει. Η ανανέωση του στόλου έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια όποτε το ενδεχόμενο να περιμένει το ΠΝ πότε θα είναι έτοιμα τα ναυπηγεία, δεν υπάρχει ως επιλογή.

Η λύση που φαίνεται να προκρίνεται είναι να ναυπηγηθεί η πρώτη Gowind στην Γαλλία έτσι ώστε να δοθεί στο μεσοδιάστημα ο απαραίτητος χρόνος στα ελληνικά ναυπηγεία να αναδιοργανωθούν για να μπορέσουν να αναλάβουν στην συνέχεια την ναυπήγηση των υπόλοιπων πλοίων. Υπενθυμίζεται ότι με όσα έχουν γίνει γνωστά η συμφωνία προβλέπει την ναυπήγηση 3 κορβετών Gowind με οψιόν αγοράς ακόμα μίας. Πάντως, στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στο ΓΕΝ θεωρείται δεδομένη η ενεργοποίηση της οψιόν.

Σε περίπτωση που αποφασιστεί η πρώτη ελληνική Gowind να κατασκευαστεί στην Γαλλία τότε αναμένεται να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μέσα στο 2024.

Ακόμα ένα λόγος που δεν ανακοινώθηκαν οι Gowind είναι ότι είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις μεταξύ Πολεμικού Ναυτικού και της Group Naval σχετικά με την διαμόρφωση των όπλων που θα φέρουν τα πλοία. Όπως και στην περίπτωση των Belharra οι επιτελείς του ΓΕΝ θέλουν τα πλοία να φέρνουν επιπλέον οπλισμό από αυτόν που έχει τοποθετήσει η κατασκευάστρια εταιρία.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της κορβέτας Gowind 2500

H κορβέτα Gowind 2500 έχει μήκος 102 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα, ζυγίζει 2.600 τόνους, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων, ενώ ως μέγιστη ακτίνα δράσης έχει τα 3.700 ναυτικά μίλια (πλέοντας με 15 κόμβους). Περιλαμβάνει το συνδυασμένο σύστημα πρόωσης CODED το οποίο αποτελείται από δύο κινητήρες diesel (MTU) και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες Leroy-Somer για προωστική ισχύ 10 MW.

Η κορβέτα περιλαμβάνει σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS, σονάρ VDS Captas-2, ραντάρ αέρος/επιφανείας SMART-S Mk.2 σε ιστό PSIM.

Η κορβέτα περιλαμβάνει σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS, σονάρ VDS Captas-2, ραντάρ αέρος/επιφανείας SMART-S Mk.2 σε ιστό PSIM και σύστημα εγγύς αυτοπροστασίας πλοίου Sylena MK2.

Ο οπλισμός αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών Oto Melara, δύο τηλεχειριζόμενα πολυβόλα Nexter Narwal των 20 χιλιοστών, 8 βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block ΙΙΙ Exocet, 16 αντιαεροπορικά βλήματα VL MICA και 2 τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών.

Τέλος στο πίσω μέρος της κορβέτας υπάρχει ελικοδρόμιο με υπόστεγο για μεταφορά ελικοπτέρου των 10 τόνων ή ενός ελικοπτέρου 5 τόνων σε συνδυασμό με μη επανδρωμένο αερόχημα κάθετης απογείωσης.