Προβληματισμός επικρατεί για τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο, με τις αποφάσεις να βρίσκονται στα χέρια των επιστημόνων.Για τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων το Φθινόπωρο μίλησε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως στο MEGA.
Το πρώτο κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας την ερχόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να χτυπήσει στις 7 Σεπτεμβρίου και δεν αποκλείεται να υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους.
Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια για την επιστροφή των μαθητών τον Σεπτέμβριο. Η πρώτη εναλλακτική είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλους τους μαθητές κάθε τμήματος σε μία αίθουσα, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, όπως η χρήση μάσκας. Η δεύτερη εναλλακτική είναι να συνεχιστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία με επίσης αυξημένα μέτρα προστασίας.
Όπως είπε η υπουργός: «επικρατέστερο αυτή τη στιγμή είναι το πρώτο σενάριο, ωστόσο απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα γιατί σε αυτή την πρωτοφανή πανδημία πρέπει να εξετάζουμε ανά πάσα στιγμή τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα. Άρα, οι αποφάσεις θα ληφθούν τον Αύγουστο μαζί με τους ειδικούς». Σύμφωνα με την ίδια, η ηγεσία του υπουργείου μελετά τα επιδημιολογικά δεδομένα και είναι σε τακτική επαφή και συνεννόηση με όλα τα μέλη της επιτροπής του ΕΟΔΥ προκειμένου να συζητήσει πώς τα δεδομένα αυτά επηρεάζουν τη λειτουργία των σχολείων. «Σε όλη την κρίση προσαρμοζόμαστε διαρκώς στα επιδημιολογικά δεδομένα και ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε από τώρα να ανακοινώσουμε πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία γιατί θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας και τον μήνα Αύγουστο. Είμαστε έτοιμοι για κάθε σενάριο» πρόσθεσε.
Ερωτηθείσα τι θα γίνει σε περίπτωση που υπάρξει κρούσμα κορονοϊού σε σχολείο, η κ. Κεραμέως υποστήριξε πως η επιτροπή των ειδικών θα εκδώσει επικαιροποιημένα πρωτόκολλα σχετικά με το πώς μεταχειριζόμαστε την κάθε περίπτωση. Ωστόσο επεσήμανε πως: «είναι πολύ σημαντικό να προχωρήσουμε γιατί δεν ξέρουμε για πόσο καιρό ο ιός θα είναι κοντά μας. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτόν».