Μάλλον δεν το περίμεναν οι εμπορικοί διευθυντές. Πίστευαν ότι ο Δεκέμβριος θα έκλεινε θετικός. Αλλά τον Δεκέμβριο δεν έγιναν εταιρικές παραγγελίες.
Ακόμη οι εταιρίες ενοικιάσεων είχαν κλείσει τις παραγγελίες του ενόψει της νέας καλοκαιρινής περιόδου. Έτσι ότι πωλήσεις έγιναν ήταν σε ιδιώτες. Τουλάχιστον αυτά ισχυρίζονται όσοι απάντησαν στο ερώτημά μας αν ξαφνιάστηκαν με την μείωση στις ταξινομήσεις του Δεκεμβρίου. Η αλήθεια είναι ότι οι πωλήσεις δεν ήταν κακές. Άλλωστε η μείωση ήταν ελάχιστη.
Ας δούμε όμως αναλυτικά πως πήγε η αγορά όχι μόνο τον Δεκέμβριο αλλά και όλο το 2018.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Δεκέμβριο 2018 υπήρξαν ελαφρώς μειωμένες κατά -1,1% ως προς το μήνα Δεκέμβριο 2017.
Συνολικά, το 2018 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +17,4% ως προς το 2017. Ακόμη και με αυτή την πρόοδο και λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι η πέμπτη κατά σειρά χρονιά αύξησης, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -61,6% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).
Το 2018, ως προς το 2017, στα καινούργια φορτηγά σημειώθηκε μικρή αύξηση (+2,6%), ενώ στα καινούργια λεωφορεία οι ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση +38,4%.