Γιατί έμειναν καθηλωμένα τα ελικόπτερα και τα drones της ΕΛ.ΑΣ στην φονική πυρκαγιά στο Μάτι

 
Γιατί έμειναν καθηλωμένα τα ελικόπτερα και τα drones της ΕΛ.ΑΣ στην φονική πυρκαγιά στο Μάτι

Ενημερώθηκε: 30/07/18 - 16:45

Τι ακριβώς συνέβη στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της ΕΛ.ΑΣ. το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, όταν ξέσπασε η πυρκαγιά που κατέληξε σε παγίδα θανάτου για δεκάδες ανθρώπινες ζωές στο Μάτι;

Γιατί ο στόλος της υπηρεσίας δεν πέταξε προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον κόσμο και να σώσει ζωές; Ναι, μιλάμε για τον ίδιο κόσμο που έχει πληρώσει εκατομμύρια για την αγορά του εξοπλισμού της διεύθυνσης και συνεχίζει να πληρώνει εκατομμύρια κάθε χρόνο για τη συντήρησή του.

Γιατί έμειναν ακινητοποιημένα τα ελικόπτερα της υπηρεσίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όταν μάλιστα απείχαν μόλις πέντε λεπτά από τον τόπο της καταστροφής, αντί να αναζητούν τον κόσμο που είχε πέσει στη θάλασσα;

Και, για να συνεχίσουμε:

Τι απέγιναν τα δέκα drones που υπάγονται πλέον στον Ενιαίο Φορέα Εναέριων Μέσων (ΕΝΣΑ) Αστυνομίας και Πυροσβεστικής; Ναι, μιλάμε γι' αυτά που αγοράστηκαν με απευθείας ανάθεση, υποτίθεται για έρευνα, διάσωση, ασφάλεια και παρατήρηση, και στοίχισαν 3.000.000 ευρώ στον ελληνικό λαό.

Γιατί σαπίζουν αχρησιμοποίητα στις αποθήκες της Διεύθυνσης Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων στο Ολυμπιακό Σκοπευτήριο στο Μαρκόπουλο Αττικής, δηλαδή εκεί όπου εδρεύει και η υπηρεσία Εναέριων Μέσων της ΕΛ.ΑΣ.;

Επιπλέον:

Που ήταν τα ελικόπτερα τύπου ΒΚ-117 που εφοδιάστηκαν με κάδο, για τα οποία ο κ. Νίκος Τόσκας κόμπαζε τον περασμένο Μάιο πως μπαίνουν στην ενεργό δράση, καθώς πριν χρησιμοποιούνταν μόνο για πτήσεις VIPs, και τα οποία διαχειρίζεται και η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος; Πού ήταν αυτά, κ. υπουργέ;

Δυστυχώς, τα κενά είναι πολλά στην επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, η οποία απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί... αλάνθαστη!

Τα τρία BO-105 και τα δύο EC-135

Ας μιλήσουμε, όμως, ειδικά για τα τρία ελικόπτερα BO-105 και τα δύο EC-135 της Airbus Helicopters, τα οποία διαθέτει η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της ΕΛ.ΑΣ.

Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονο εξοπλισμό, όπως διόπτρες νυχτερινής όρασης, προβολείς φωτός μεγάλης ισχύος και σύστημα λήψης και μετάδοσης εικόνας στο κέντρο επιχειρήσεων και, το κυριότερο, δυνατότητα θερμικής απεικόνισης.

Γιατί δεν πέταξαν ούτε ένα λεπτό πάνω από τη θάλασσα προς αναζήτηση ανθρώπων, την ώρα που εκατοντάδες συμπολίτες μας βασανίζονταν φρικτά από τα εγκαύματα μέσα στο θαλασσινό νερό για ώρες;

Να σημειώσουμε πως οι θερμικές κάμερες που διαθέτουν τα συγκεκριμένα ελικόπτερα, αξίας 1.000.000 ευρώ η καθεμία, είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να βρεθούν άνθρωποι μέσα στο νερό.

Καμία εντολή

Πληροφορίες της «δημοκρατίας» από πηγές σχετικές με το θέμα αναφέρουν πως οι πιλότοι των συγκεκριμένων ελικοπτέρων και οι τεχνικοί ήταν από το πρώτο λεπτό σε ετοιμότητα και ζητούσαν να πετάξουν, αλλά ο προϊστάμενος της υπηρεσίας δεν έδωσε ποτέ εντολή, επειδή «δεν του το ζήτησαν».

Είναι αλήθεια; Θα υπάρξουν κάποιες συνέπειες για τον συγκεκριμένο προϊστάμενο αλλά και για όσους «δεν τους έδωσαν εντολή»;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί δεν μίλησε, λοιπόν, ο προϊστάμενος ποτέ με τον αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να επιχειρήσουν τα ελικόπτερα που διαθέτει στην υπηρεσία του, τη στιγμή που απλοί άνθρωποι και ψαράδες έσπευδαν στο σημείο για να εντοπίσουν και να απομακρύνουν κόσμο από τη θάλασσα;

Ο ταξίαρχος της ΕΝΣΑ τι έκανε; Γιατί η συνένωση των δύο Σωμάτων έχει μείνει ουσιαστικά στα χαρτιά; Γιατί δεν έχουν εκδοθεί ακόμη Προεδρικό Διάταγμα και κανονισμός λειτουργίας; Τι έχει κάνει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για όλο αυτό το χάος που κοστίζει ανθρώπινες ζωές; Δεν θα πρέπει οι εισαγγελείς να αναζητήσουν ευθύνες, κι εδώ, με βάση το άρθρο του Ποινικού Κώδικα «για παράλειψη λύτρωσης από κίνδυνο ζωής»; Επιτέλους!

ΠΗΓΗ: Το άρθρο είναι της Μαρίας Παναγιώτου και της Ντίνας Ιωακειμίδου και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Δημοκρατία»